Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 25 Απριλίου 2012

Editorial: καλή η κουβέντα για το ΕΣΠΑ, ποιος ασχολείται όμως με το Ε' ΚΠΣ;

κείμενο από το ypodomes.com Με τις εκλογές προ των πυλών και τον πόλεμο μεταξύ των υποψηφίων να φουντώνει τα δεδομένα κάθε μέρα αλλάζουν. Ακόμα και σε ειδήσεις που άλλες φορές θα πέρναγαν απαρατήρητες τώρα γίνονται πρωτοσέλιδα. Η ανάπτυξη μέσω ΕΣΠΑ έχει γίνει σημαία τόσο μεταξύ των παραδοσιακών δυνάμεων όσο και σε νέους φορείς που θέλουν να πάρουν μέρος στο πολιτικό παιχνίδι. Αυτό που ακούμε και διαβάζουμε καθημερινά πια είναι η εκμετάλλευση του ΕΣΠΑ για την επανεκκίνηση της οικονομίας. Εκατοντάδες έργα παραμένουν «παγιδευμένα» μέσα στην κρίση και δεν δημοπρατούνται και πολλές Περιφέρειες έχουν να δείξουν μικρό σχετικά έργο. Αν και η πλειοψηφία των έργων είναι ήδη γνωστή ωστόσο υπάρχει η διαρκής εξαγγελία πως τοπικά έργα «θα μπορούσαν να μπουν στο ΕΣΠΑ». Η πραγματικότητα είναι πως το ΕΣΠΑ παρά το γεγονός πως χρησιμοποιείται ως ένα από τα ύψιστα όπλα για την ανάπτυξη της οικονομίας που σήμερα κείτεται στο πάτωμα της Ευρώπης, φτάνει στη δύση του. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την περίοδο 2007-2013. Ουσιαστικά το ΕΣΠΑ ξεκίνησε να υλοποιείται επίσημα όταν Κυβέρνηση ήταν ο Κ. Καραμανλής. Όλα αυτά τα χαμένα κατά πολλούς χρόνια συνέβαλαν και αυτά με τη σειρά τους στην σημερινή κατάσταση. Η κουβέντα ενώ θα μπορούσε να περιστρέφεται στο πακέτο που είναι υπό διαπραγμάτευση δηλαδή το επόμενο ΕΣΠΑ (ή αλλιώς το Ε` ΚΠΣ) που αφορά την χρονική περίοδο 2014-2020. Αφορά την χρονική περίοδο του η χώρα θα κάνει την προσπάθεια να σηκωθεί στα πόδια της και να μπορέσει να αντιμετωπίσει όλες τις αστοχίες και τα λάθη δεκαετιών και να μεταμορφωθεί από χώρα παρία της Ευρώπης σε χώρα με μέλλον και προοπτική. Κανένας όμως μέχρι τώρα δεν χρησιμοποιεί το πακέτο που αφορά ίσως περισσότερο από το ΕΣΠΑ την Ελλάδα. Το ΕΣΠΑ δεν μπορεί να χωρέσει πολλές μετατροπές ακόμα και μερικά έργα θα μπουν «ξώφαλτσα» για να συμπληρώσουν το πάζλ. Από εκεί και πέρα όμως το ΕΣΠΑ πρέπει μέχρι το 2016 να έχει τελειώσει (χάρη σε κάποια μαθηματικά τερτίπια που δίνουν ένα χρονικό ορίζοντα κάποιων ετών μετά τη λήξη του) και εκεί θα γίνει και ο λογαριασμός. Δηλαδή αν καταφέραμε να απορροφήσουμε το ποσό των 22δις ευρώ που μας αναλογούσε ή για μία ακόμα φορά αποτύχαμε και χρήματα ουσιαστικά θα μείνουν άπραγα. Και αν κάποιος πει, καλά ας τελειώσουμε πρώτα με το ΕΣΠΑ και μετά ασχολούμαστε με το επόμενο ΚΠΣ η απάντηση είναι: αυτή ακριβώς η τακτική είναι που οδηγεί στην καθυστέρηση. Η επόμενη Κυβέρνηση είναι αυτή που θα πρέπει τον επόμενο 1,5 χρόνο να ολοκληρώσει τις προπαρασκευαστικές διαδικασίες να αποσπάσει το μεγαλύτερο δυνατόν ποσό και να το κατευθύνει στις μεγάλες αναπτυξιακές ανάγκες και δυνατότητες της Ελλαδας. Γιατί αν περιμένουμε και πάλι να τελειώσει το ΕΣΠΑ (ίσως το 2016) για να ασχοληθούμε με το επόμενο πρόγραμμα, θα χάσουμε για μία ακόμα φορά το τρένο και τότε θα είναι τελείως ασυγχώρητο..

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα