Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 23 Απριλίου 2012

Ολυμπία Οδός: ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις, αγωνία για να φτάσει ο δρόμος μέχρι τον Πύργο

κείμενο από το ypodomes.com Ακόμα πιο ακριβά ενδέχεται να πληρώσουμε την Ολυμία Οδό, παρότι όλα δείχνουν ότι το φυσικό αντικείμενο θα κουτσουρευτεί. Ο νέος σχεδιασμός προβλέπει ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα φθάσει μέχρι τον ανισόπεδο κόμβο στην είσοδο του Πύργου. Λόγω πληθωρισμού όμως δεν αποκλείεται να εγερθούν επιπλέον απαιτήσεις. Όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα "Πελοπόννησος" το Σάββατο , μόλις το 35% του φυσικού αντικειμένου έχει εκτελεστεί στον αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα - Πύργος, που αρχικά προβλεπόταν να φτάσει ως την Τσακώνα, αλλά πλέον δεν προβλέπεται να ολοκληρωθεί στο σύνολό του. Ένα τμήμα περίπου 70 χλμ. θα μείνει μόνο στα χαρτιά. «Η χάραξη θα είναι πεδινή, ανατολικότερη από τη σημερινή ΝΕΟ» εξήγησε ο Γιάννης Καρνέσης, διευθυντής της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου (ΕΥΔΕ/ΜΚ/ΕΠΠ) για την Πατρών - Πύργου, δεδομένου ότι απορρίφθηκαν οι προσφυγές κατοίκων που ζητούσαν νοτιότερη χάραξη στη Δυτική Αχαΐα. «Δεν μπορεί ένας δρόμος της δεκαετίας του '80 να αχρηστεύεται» σχολίασε ο ίδιος, κατά τη διάρκεια τεχνικής ενημέρωσης που έκανε στο ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδος. Είναι προφανές ότι οι συζητήσεις που γίνονται είναι πολύ συγκεκριμένες, με στόχο το νέο «σενάριο» να είναι έτοιμο, όποτε δοθεί το πράσινο φως για επανεκκίνηση των εργασιών. Ακόμη και τα σημεία επαφής με το σιδηρόδρομο έχουν διευθετηθεί. Κυριότερα, τα προβλήματα αφορούν την Παναγοπούλα και το Ξυλόκαστρο. Υποτίθεται ότι ΕΡΓΟΣΕ και Ολυμπία Οδός έχουν καταλήξει σε ένα μνημόνιο συνεργασίας, βάσει το οποίου θα αντιμετωπίζονται τεχνικά ζητήματα, όπως όταν η μία χάραξη πέφτει πάνω στην άλλη. Οι υπογραφές πάντως θα πέσουν με την επανεκκίνηση του έργου. «Τεχνικά προβλήματα δεν υπάρχουν. Ο σχεδιασμός είναι ολοκληρωμένος, στις απαλλοτριώσεις δεν υπάρχουν εκρεμμότητες, οπότε εφόσον το έργο ξεκινήσει θα τελειώσει σε δύο - δυόμισι χρόνια» πρόσθεσε ο κ. Καρνέσης, αναγνωρίζοντας ότι ήδη οι εργασίες έχουν διακοπεί εδώ και ενάμιση χρόνο, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στις μετακινήσεις, αλλά και στην προσβασιμότητα της περιοχής. Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά μεγέθη, το 35% του έργου που έχει εκτελεστεί έχει στοιχίσει 620 εκ. ευρώ. Οι ανεξόφλητες υποχρεώσεις στον κατασκευαστή ανέρχονται σε 130-140 εκ.ευρώ, ενώ θα χρειαστεί 1 δις περίπου για την ολοκλήρωση του έργου. Μπορεί και παραπάνω, άφησε να εννοηθεί ο διευθυντή της ΕΥΔΕ Μελετών-Κατασκευών Έργων Παραχώρησης Πελοποννήσου. «Να υπολογίσουμε πρόσθετες δαπάνες. Για παράδειγμα, αναθεώρηση λόγω πληθωρισμού» εξήγησε προκαλώντας τα σχόλια του τεχνικού κόσμου, δεδομένου ότι το κόστος είναι ήδη σημαντικό και την εκτέλεση του έργου την πληρώνουν οι ίδιοι οι χρήστες μέσω των διοδίων. Από τη ενημέρωση του κ. Καρνέση προκύπτει ξεκάθαρα ότι η Ολυμπία Οδός που θα υλοποιηθεί δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτήν που είχε σχεδιαστεί. Όποτε σημάνει η επανεκκίνηση του έργου, θα έχει συμφωνηθεί μια διαφορετική σύμβαση, με τροποποιημένους όρους σε σχέση με την αρχική, το φυσικό αντικείμενο θα έχει μεταβληθεί και πιθανότατα η χρηματοδότηση θα έχει αναθεωρηθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα