Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 1 Μαΐου 2012

Η ακριβή βενζίνη ανάχωμα για την μετακίνηση στους αυτοκινητόδρομους

κείμενο από το ypodomes.com Μία από τις μεγαλύτερες αποτυχίες σε μέτρα που πάρθηκαν ενάντια στην κρίση ήταν ο υπερβολικά αυξημένος φόρος στα καύσιμα. Το 2010 ένα από τα πρώτα μέτρα ήταν να αυξηθεί ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και μάλιστα σε δύο δόσεις προκειμένου να αυξηθούν τα έσοδα από τον φόρο στα καύσιμα. Αυτό φυσικά το μέτρο όχι μόνο απέτυχε παταγωδώς αλλά συμπαρέσυρε μαζί του και μία σειρά από επιχειρηματικές δραστηριότητες. Η τιμή της βενζίνης μετά τις δύο απανωτές αυξήσεις έφτασε το 1,50 ενώ με μαγικό τρόπο εδώ και ενάμιση χρόνο η τιμή σκαρφάλωσε και άλλα 30 λεπτά χωρίς να έχει υπάρξει άλλη παρέμβαση από τη Πολιτεία. Το αποτέλεσμα είναι με πολλά αρνητικά και ένα θετικό. Το μόνο θετικό που προέκυψε από το μέτρο αυτό ήταν η εμφανής μείωση της κίνησης στις πόλεις σε ποσοστό που ξεπερνά το 20%. Από κει και έπειτα έπληξε σχεδόν πληθώρα τομέων επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Η μετακίνηση έγινε πολυτέλεια, οι επαγγελματικές μεταφορές έγιναν πανάκριβες, η λειτουργία της ΔΕΗ έγινε ακριβότερη, η λειτουργία πολλών επιχειρήσεων το ίδιο ενώ το σημαντικό ανάχωμα είναι στην μετακίνηση στους Εθνικούς δρόμους και τον εσωτερικό τουρισμό. ΤΕΡΑΣΤΙΟ ΤΟ ΠΛΗΓΜΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΜΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ Η τεράστια αύξηση στην τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου είναι τόσο μεγάλη που επέφερε σημαντικό πλήγμα στην κίνηση των δρόμων που μετράνε απώλειες που αθροιστικά από το 2010 φτάνουν έως και το 30%! Το χτύπημα στην κατασκευή των αυτοκινητόδρομων ήταν καίριο καθώς όταν υπογράφονταν οι συμβάσεις το 2007 η τιμή της βενζίνης μόλις που άγγιζε τα 90 λεπτά. Μετά από 5 χρόνια μία από τις αιτίες που νέκρωσαν τα εργοτάξια στους εθνικούς μας δρόμους ήταν η δραματική αύξηση στην τιμή της βενζίνης που αγγίζει το 100%. Την ίδια στιγμή που τα εισοδήματα δέχθηκαν μειώσεις που φτάνουν από 20% μέχρι 40% ο διπλασιασμός στην τιμή της βενζίνης ουσιαστικά νεκρώνει την κίνηση στους αυτοκινητόδρομους για τα επόμενα χρόνια με δεδομένη οικονομική αδυναμία των Ελλήνων να μετακινούνται με το όχημα τους. Έτσι μία μικρή εκδρομή από την Αθήνα στο Ναύπλιο που το 2007 κόστιζε περίπου 20-22 ευρώ σήμερα φτάνει τα 42-45 ευρώ! Αυτό το κόστος δεν συμπεριλαμβάνει την αυξημένη τιμή των διοδίων που απαιτούν άλλα 10 ευρώ! Συνολικά για ένα αυτοκίνητο μέσου κυβισμού (1.400 κυβικά) και διαδρομή 290 χιλιομέτρων (Αθήνα- Ναύπλιο- Αθήνα) απαιτούνται περίπου 55 ευρώ. Αυτό εκτός από το γεγονός της αποτρεπτικής μετακίνησης λόγω πολύ μεγάλου κόστους (δεδομένου ότι αν συνυπολογιστούν έξοδα για ένα καφέ, ένα ελαφρύ γεύμα και ίσως ένα αναμνηστικό φτάνουν και ξεπερνούν τα 100 ευρώ μαζί με το καύσιμο) καταστρέφει τον εσωτερικό τουρισμό της χώρας. Όλοι οι προορισμοί που στηρίζονταν στον εσωτερικό τουρισμό έχουν δεχθεί πολύ μεγάλο χτύπημα και το μέλλον τους διαγράφεται ζοφερό. Αυτό δείχνει φυσικά με πόσο πρόχειρο τρόπο λήφθηκε η απόφαση για αφενός τεράστια αύξηση στην τιμή του καυσίμου και αφετέρου στην ανεξέλεγκτη αύξηση που αυθαίρετα έχει επιβληθεί στην αγορά με αποτέλεσμα η βενζίνη να μετατραπεί σε προϊόν πολυτελείας. Η αλληλεπίδραση που έχουν η μετακίνηση στις Εθνικές Οδούς και ο εσωτερικός τουρισμός καταδεικνύουν και την ανάγκη εξορθολογισμού ενός παράλογου μέτρου που μετέτρεψε την μετακίνηση σε έγκλημα, που συνέβαλε στο πάγωμα των εργασιών στους αυτοκινητόδρομους και που έπληξε παραδοσιακές συνήθεις των Ελλήνων, ουσιαστικά στερώντας τους το δικαίωμα της μετακίνησης εντός της επικράτειας. Άραγε, δεσμεύεται κάποιος από τους φιλόδοξους πολιτικούς μας ότι θα κάνει κάτι για αυτό;

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αυτο με τη βενζινη ειναι ΤΡΑΓΙΚΟΤΑΤΟ. Οταν ακριβαινει η βενζινη, ακριβαινουν ολα, οπως φαγητο, ρευμα, εισητηρια συγκοινωνιων, τρενων, αεροπλανων, κλπ., τα ταξι, καφες, ρουχα, και πολλα αλλα ακομη. Και το κυριοτερο, δεν κινειται η αγορα με τιποτα. Η ακριβη βενζινη δε φερνει αναπτυξη στη χωρα. Και γενικα, η αυξηση της τιμης της βενζινης ειναι ξεκαθαρα υφεσιακο μετρο. Η υφεση ΔΕΝ φερνει αναπτυξη. Αυτο ειναι νομος.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα