Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή, 13 Μαΐου 2012

Προαστιακός Αθήνας: σε παρακμή το τμήμα Πειραιάς-ΣΚΑ που κόστισε μισό δις ευρώ

κείμενο από το ypodomes.com Η λειτουργία του Προαστιακού Σιδηρόδρομου στην Αττική σήμερα κάθε άλλο βασική μπορεί να χαρακτηριστεί στο συνολικό δίκτυο των μέσων μαζικής μεταφοράς της πρωτεύουσας. Περισσότερο με αγγαρεία θα έλεγε κανείς ότι μοιάζει παρά με τακτική, προγραμματισμένη και με business plan λειτουργία μέσου που μεταφέρει κόσμο. Η δημιουργία του μέσου που ξεκίνησε το 2004 έχει κοστίσει περισσότερα από 500.000.000 ευρώ αλλά μέχρι σήμερα όχι μόνο δεν έχει αποσβέσει καθόλου από το κόστος της αλλά αντίθετα έχει προσθέσει βάρη στον Έλληνα φορολογούμενο. Το δίκτυο, μόνο δίκτυο δεν είναι ενώ μετά την απορρόφηση της Προαστιακός ΑΕ από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν ξεχωρίζει εύκολα κάποιο Προαστιακό δρομολόγιο από ένα κανονικό δρομολόγιο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Τρανταχτό παράδειγμα είναι η γραμμή Χαλκίδα-Αθήνα-Πειραιάς που λειτουργεί αναγκαστικά λόγω των προβλημάτων που υπήρξαν στην γραμμή Πειραιάς- Άνω Λιόσια. Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά αν το δρομολόγιο από Χαλκίδα είναι Προαστιακό. Στον χάρτη φαίνεται ως μέρος του δικτύου αλλά στα δρομολόγια του Προαστιακού δεν υπάρχει.. ΑΧΡΗΣΤΗ Η ΒΑΣΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΣΚΑ Η μεγαλύτερη σπατάλη όμως γίνεται στο βασικό τμήμα της πρωτεύουσας που ξεκινά από το λιμάνι του Πειραιά και φτάνει ως το Σ.Κ.Α (Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών) που σήμερα χρησιμοποιείται από τον Προαστιακό κάθε ώρα (!!!) αφήνοντας ουσιαστικά άχρηστο ένα χρυσοφόρο κομμάτι της πόλης που περνά μέσα από πυκνοκατοικημένες περιοχές. Στην διαδρομή Πειραιάς- ΣΚΑ οι γραμμές περνούν μέσα από τις περιοχές: Καμίνια, Ρέντης, Ταύρος, Γκάζι, Σεπόλια, Άγιους Αναργύρους, Ίλιον, Καματερό. Όλες οι προαναφερόμενες περιοχές είναι εξαιρετικά πυκνοκατοικημένες και δεν έχουν οι περισσότερες άλλου είδους μέσο σταθερής τροχιάς. Σχεδόν στο σύνολο τους οι σταθμοί πάνω στο βασικό δίκτυο δεν έχουν σύνδεση με την ΕΘΕΛ! Η πολιτική που έχει τηρηθεί απέναντι στον Προαστιακό όχι μόνο δεν προάγει την λειτουργία του αλλά αντίθετα την υποβαθμίζει περισσότερο. Η δημιουργία μίας γραμμής Πειραιάς-ΣΚΑ με δρομολόγια ανά 10 λεπτά τις ώρες αιχμής και ανά 15 λεπτά τις υπόλοιπες ώρες όχι μόνο θα δημιουργούσε ένα σοβαρό και έμπιστο μέσο σταθερής τροχιάς και θα έβαζε τις βάσεις για την προσέλκυση δεκάδων χιλιάδων επιβατών και την πραγματική δικτύωση του Προαστιακού με Μετρό, Τραμ και λεωφορεία. Θα δημιουργούσε εμπορικές ζώνες γύρω από τους σταθμούς (όπως συμβαίνει με τους σταθμούς του Μετρό) και θα αναβάθμιζε τις περιοχές σε ακτίνα αρκετών δεκάδων μέτρων, ενώ ταυτόχρονα θα ανέβαζε τις αξίες των ακινήτων της περιοχής. ΑΝΤΙ ΓΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗ, ΜΑΡΑΖΩΜΑ Αντί για αυτό όμως οι σταθμοί του Προαστιακού πάνω στην βασική γραμμή είτε υπολειτουργούν, είτε μαραζώνουν άδειοι είτε δεν λειτουργούν παρά τα ατελείωτα χρόνια κατασκευαστικών εργασιών. Είναι χαρακτηριστικό να αναφέρουμε ότι μεταξύ των σταθμών ΑΘΗΝΑ και ΣΚΑ λειτουργεί μόνο ο σταθμός ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ ενώ οι σταθμοί ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ, ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ εξακολουθούν να μην λειτουργούν. Επιπρόσθετα έχουν διακοπεί οριστικά και τα έργα αναβάθμισης στο τμήμα Πειραιάς- 3 Γέφυρες εδώ και 1 χρόνο λόγω έκπτωσης του εργολάβου. Έκτοτε δεν έχει υπάρξει καμία επίσημη ανακοίνωση για την τύχη αυτού του τμήματος ενώ αναφέρεται μόνο ως μελλοντικό έργο. Η ειρωνεία είναι πως το συγκεκριμένο έργο ήταν ένα από τα βασικά «Ολυμπιακά» έργα συγκοινωνιών στην Αθήνα. 8 χρόνια μετά η εγκατάλειψη είναι πλέον μόνιμη. Είναι λοιπόν απορίας άξιο γιατί αυτή η έτοιμη υποδομή αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ να μένουν σε αχρησία και οι περιοχές γύρω από τις γραμμές όχι μόνο να μην ωφελούνται αλλά να υποβαθμίζονται και να μένουν στο περιθώριο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα