Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 31 Μαΐου 2012

Προαστιακός: συμπτώματα διάλυσης στο δίκτυο, γιατί όχι στο Μετρό η γραμμή Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο;

κείμενο από το ypodomes.com Από αυτήν εδώ την ιστοσελίδα έχουμε επισημάνει πολλές φορές την αδυναμία ελέγχου της κατάστασης στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο. Η εταιρεία που ξεκίνησε ούτως ή άλλως με πολύ κακούς οιωνούς, με μισό δίκτυο, με ανύπαρκτη ηλεκτροκίνηση σήμερα είναι ουσιαστικά εκτός λειτουργίας. Τα προβλήματα κλοπών, φθορών και βλαβών στα συστήματα είναι σχεδόν καθημερινά και κανείς δεν φαίνεται να μπορεί να ελέγξει την κατάσταση. Μόλις εχτές διορθώθηκε βλάβη από κλοπές καλωδίων ηλεκτροκίνησης, στη γραμμή του Κιάτου είναι καθημερινό φαινόμενο ενώ στην ηλεκτροκίνηση που είχε εγκατασταθεί εδώ και χρόνια προς Θήβα έχουν κλαπεί χιλιόμετρα καλωδίων. Το πρόβλημα στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο όμως είναι ακόμα μεγαλύτερο. Η επόπτευση και λειτουργία του Προαστιακού από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι φανερό ότι δεν προχωρά όπως θα έπρεπε και πλέον πρέπει να ληφθούν πολύ σοβαρές αποφάσεις για το μέλλον της εταιρείας. Το δίκτυο παραμένει αχρησιμοποίητο και τα έργα δεν λένε να τελειώσουν ποτέ. Η γραμμή Άνω Λιόσια-Αεροδρόμιο είναι πλέον ανά 20 λεπτά και η επιβατική κίνηση έχει πάρει την κατηφόρα. ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΚΑΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ Παλαιότερα η Αττικό Μετρό είχε ενδιαφερθεί να λειτουργήσει το τμήμα του Αεροδρομίου και να επεκτείνει το δίκτυο της, προσέκρουσε όμως στις αντιρρήσεις του τότε Υπουργείου Μεταφορών. Σήμερα το ενδεχόμενο ανάληψης του δρομολογίου Άνω Λιόσια- Αεροδρόμιο από την ΣΤΑΣΥ θα ήταν σωτήριο τόσο για την Προαστιακός όσο και για τους κατοίκους και επιβάτες της περιοχής που διέρχεται το τρένο. Με δρομολόγια που να προσομοιάζουν με εκείνα του Μετρό (ανά 5 ή 7 λεπτά) σε ώρες αιχμής η γραμμή αυτή μπορεί να προσελκύσει χιλιάδες νέους επιβάτες και να δώσει μία νέα διάσταση στο δίκτυο του Μετρό στην Αθήνα. Το δρομολόγιο θα μπορούσε να είναι το κλασσικό Αεροδρόμιο-Άνω Λιόσια καταργώντας το σημερινό δρομολόγιο του Προαστιακού. Αυτό θα έδινε τον απαραίτητο χρόνο και στην σιδηροδρομική εταιρεία να ολοκληρώσει το κατασκευαστικό έργο στον Προαστιακό και να λειτουργήσει πάνω στη βασική γραμμή Πειραιάς-Αθήνα-ΣΚΑ με μεγαλύτερη συχνότητα δρομολογίων και να προσδώσει κύρος στη λειτουργία της μιας και τα τρένα που διαθέτει δεν είναι αρκετά για να καλύψει με συχνά δρομολόγια την αστική περιοχή της πρωτεύουσας. Φυσικά για να γίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να υπάρξει πολιτική απόφαση και αυτό δεν μπορεί να γίνει αν δεν πιέσουν οι Δήμοι της περιοχής, η Περιφέρεια Αττικής αλλά και το Υπουργείο Υποδομών να πάρει την απόφαση για κάτι τόσο δραστικό. Φυσικά στην χώρα μας μία τέτοια απόφαση θα προσέκρουε σε συμφέροντα που βολεύονται με διαλυμένο σιδηρόδρομο, όμως τα εκατοντάδες εκατομμύρια που έχουν ξοδευτεί από Δημόσιο χρήμα για την κατασκευή της υποδομής πρέπει να χρησιμοποιηθούν με τον πλέον αποτελεσματικό τρόπο. Πηγή:ypodomes.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα