Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 2 Μαΐου 2012

Καλαμαριά: περιμένει να ξεκινήσουν τα έργα Μετρό,το μεγαλύτερο έργο στην πόλη

κείμενο από το ypodomes.com Ο υποψήφιος βουλευτής ΠΑΣΟΚ Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μαγκριώτης επισκέφτηκε το Δήμο Καλαμαριάς και είχε συνεργασία με τον Δήμαρχο κ. Θεοδόση Μπακογλίδη. Αντικείμενο της συνεργασίας κατά την επίσκεψη του στο Δήμο Καλαμαριάς αποτέλεσαν κυρίως η επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, τα έργα αντιπλημμυρικής προστασίας καθώς επίσης και τα θέματα σχολικής στέγης ,αρμοδιότητας ΟΣΚ. Ο Υφυπουργός εστίασε στα εξής: «Το φθινόπωρο του 2012, αναμένεται να αρχίσουν οι εργασίες κατασκευής της Επέκτασης προς Καλαμαριά, του Μετρό Θεσσαλονίκης, της πρώτης επέκτασης της υπό κατασκευή βασικής γραμμής. Παράλληλα, η Αττικό Μετρό προετοιμάζει μελετητικά τις επεκτάσεις προς τη δυτική Θεσσαλονίκη, προκειμένου να αξιοποιήσει το χρηματοδοτικό πλαίσιο της περιόδου 2014-2020 των Κοινοτικών Ταμείων, που θα χρηματοδοτεί έργα πράσινης ανάπτυξης και καινοτόμα. Τα τελευταία δύο χρόνια έχει γίνει επιτάχυνση των ρυθμών κατασκευής του Μετρό Θεσσαλονίκης, και με τη δημοπράτηση της β! φάσης του έργου της Επέκτασης προς Καλαμαριά, επιβεβαιώνονται οι δεσμεύσεις που είχαμε αναλάβει. Παρά τη δυσπιστία που είχε εκδηλωθεί από πολλούς, καταβλήθηκε μεγάλη προσπάθεια για να εξασφαλισθούν πόροι για την Επέκταση Καλαμαριάς, και το έργο εντάχθηκε στο τομεακό πρόγραμμα του Υπουργείου Περιβάλλοντος. Υπήρξε στενή συνεργασία με όλους και γι αυτό θέλω να ευχαριστήσω τόσο τη διοίκηση και τα στελέχη της Αττικό Μετρό για την σημαντική και αποτελεσματική δουλειά, όσο και τον Δήμαρχο Καλαμαρίας, τον Αντιδήμαρχο και τα στελέχη του Δήμου για την συνεργασία τους. Εκτιμάται ότι η Επέκταση Καλαμαριάς θα κατασκευαστεί σε μικρότερο χρόνο από τους 60 μήνες, και με την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου επιτυγχάνεται σε σημαντικό βαθμό. η διάνοιξη της επέκτασης της οδού Πόντου. Η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα καταβάλλει τις αποζημιώσεις για το τμήμα της οδού που αφορούν στα έργα του μετρό. Κατά την διάρκεια της κατασκευής θα δημιουργηθούν περίπου χίλιες θέσεις εργασίας. H Επέκταση Καλαμαριάς, προϋπολογισμού 518 εκατ. ευρώ θα προσθέσει στα 9,6 χλμ και στους 13 σταθμούς της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης, 4,8 χλμ. γραμμής και 5 σταθμούς. Με την επέκταση αυτή, η Θεσσαλονίκη σταδιακά θα αρχίσει να αποκτά δίκτυο Μετρό , καθώς προβλέπονται δύο επεκτάσεις προς δυτικά, η γραμμή Τούμπα ? Χαριλάου και η επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Οι πέντε σταθμοί της Επέκτασης θα είναι, οι: «Νομαρχία», «Καλαμαριά», «Αρετσού», «Νέα Κρήνη» και «Μίκρα». Η ημερήσια επιβατική κίνηση υπολογίζεται σε 76.000 επιβάτες, που θα αντιστοιχούν στο 25% της συνολικής επιβατικής κίνησης. Το Μετρό, έργο φιλικό προς το περιβάλλον, θα συμβάλλει στη μείωση του αριθμού των μετακινούμενων οχημάτων, κατά περίπου 20.000, συμβάλλοντας στη σημαντική μείωση του εκλυόμενου διοξειδίου του άνθρακα». O Υφυπουργός Υποδομών αναφέρθηκε και στο έργο «Αποχέτευση ομβρίων Υδάτων Νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς-Φάση Α», που προκηρύχθηκε στις 15/3/2012 με προβλεπόμενο άνοιγμα προσφορών στις 8/5/2012. Προϋπολογισμός του έργου 8,5 εκ. ευρώ. Παράλληλα οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου συνεχίζουν την ωρίμανση και των υπόλοιπων αντιπλημμυρικών έργων του Δήμου Καλαμαριάς, προϋπολογισμού 12 εκ. ευρώ. Οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί και προχωράμε στην επίλυση θεμάτων που σχετίζονται με απαλλοτριώσεις και με τα έργα του ΜΕΤΡΟ. Τα έργα αυτά είναι ενταγμένα σε γενικότερο πρόγραμμα αντιπλημμυρικής προστασίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, ύψους 180 εκατ. ευρώ, που είναι σε πλήρη εξέλιξη. Κατά την επίσκεψη στα γραφεία της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε , ο Υφυπουργός ευχαρίστησε τα στελέχη και τους εργαζόμενους της εταιρίας για την παραγωγική συνεργασία που υπήρξε το προηγούμενο διάστημα. Ο Υφυπουργός επισήμανε ότι: «Η λειτουργία της Δ/νσης της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε., που συγκροτήθηκε για την υλοποίηση του δικτύου μετρό στη Θεσσαλονίκη, το οποίο δρομολογήθηκε με γενική συναίνεση, απέδειξε ότι υπάρχει η ικανότητα διαχείρισης ενός τόσο μεγάλου έργου. Η πολιτική μας για στήριξη της αποκέντρωσης των παραγωγικών και εκτελεστικών δραστηριοτήτων του κράτους θα συνεχιστεί, καθώς η κεντρική διοίκηση θα πρέπει να μετασχηματιστεί στην κατεύθυνση του επιτελικού και προγραμματικού σχεδιασμού. Μέσα από την εμπειρία που αποκτήθηκε στην υλοποίηση της βασικής γραμμής μέχρι σήμερα, αποκτήθηκε η απαιτούμενη τεχνογνωσία για ανάληψη περαιτέρω αρμοδιοτήτων».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα