Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 2 Αυγούστου 2012

Το δυνατό ξεκίνημα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Υποδομών φέρνει χαμόγελα και δημιουργεί προσδοκίες

κείμενο από το ypodomes.com
Θετικά είναι τα πρώτα δείγματα από το ενοποιημένο Υπέρ-Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών.  Μέσα σε αυτές τις πρώτες 40 μέρες έχει δείξει μία αξιοζήλευτη σοβαρότητα για τα Ελληνικά δεδομένα αποφεύγοντας τις κορώνες και τους λαϊκισμούς.

Ήδη μέσα σε αυτό το πρώτο διάστημα ο Υπουργός Κωστής Χατζηδάκης αλλά και ο υφυπουργός κος Καλογιάννης έχουν συναντηθεί με πλήθος φορέων αλλά και εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης καταγράφοντας τις ανάγκες και τα αιτήματα διαμορφώνοντας παράλληλα και προσωπική άποψη για τα θέματα ανάπτυξης και υποδομών.


ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΥΣ
Την διάθεση για λύση στο θέμα των παγωμένων έργων στους 4 μεγάλους αυτοκινητόδρομους έδειξε το Υπουργείο με την τοποθέτηση για πρώτη φορά διαπραγματευτή. Με αυτή την κίνηση το ΥΠΑΝΥΠ θέλει να εξασφαλίσει την επανέναρξη των έργων στους μεγάλους οδικούς άξονες αλλά και να διασφαλίσει τα συμφέροντα του Ελληνικού Δημοσίου. Τα έργα αφορούν τους οδικούς άξονες σε Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό, Ε65, Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου και Νέα Οδό.

ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΣΕ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ
Μία από τις πρώτες αποφάσεις του Κωστή Χατζηδάκη ήταν να δοθεί μία τετράμηνη παράταση στα νέα μεγάλα έργα με παραχώρηση. Ο λόγος ήταν απλός: να δοθεί χρόνος για τα επιχειρηματικά σχήματα που αυτή την περίοδο που θεωρείται «τοξική»  να συμμετέχουν στην κατασκευή των νέων μεγάλων έργων αποφεύγοντας το φιάσκο.

Επίσης ανακοινώθηκε εμμέσως πλην σαφώς και η επαναδημοπράτηση του άλλου μεγάλου έργου με παραχώρηση, αυτού του Νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου που πέρυσι υπήρξε μία από τις πιο τρανταχτές αποτυχίες του Υπουργείου Υποδομών. Το έργο αυτό θα συμπληρώσει την τριάδα των έργων με τις υποθαλάσσιες σε Σαλαμίνα και Λευκάδα αλλά και τον νέο οδικό άξονα Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη.

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΕΡΓΑ
Την προηγούμενη εβδομάδα το ΥΠΑΝΥΠ έδειξε ότι πραγματικά θα επιδιώξει την ανάπτυξη μέσα από τα έργα. Έτσι μέσα σε λίγες ώρες υπογράφηκαν έργα που εκκρεμούσαν εδώ και μήνες: το ρέμα Εσχατιάς στην Αθήνα, το τμήμα του ΒΟΑΚ Γούρνες-Χερσόνησος, το λιμάνι στο Γύθειο Λακωνίας, το οδικό έργο Καλλονή-Σιγρί στην Μυτιλήνη αλλά και το οδικό έργο της παράκαμψης Μάκρης και Μακρακώμης του οδικού άξονα Λαμία-Καρπενήσι.

Τα έργα αυτά διάσπαρτα σε διάφορα μέρη της χώρας θα γίνουν αναπτυξιακά εργαλεία βοηθώντας τόσο στην απασχόληση όσο και στην ανάπτυξη και κίνηση της πραγματικής οικονομίας. Συνολικά ο προϋπολογισμός τους ξεπερνά τα 200.000.000 ευρώ.

Η εντύπωση που υπάρχει μέχρι σήμερα είναι πως αν δεν έχουμε παρατράγουδα το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών θα γίνει ο ισχυρότερος σύμμαχος στην προσπάθειας της τρικομματικής Κυβέρνησης για ολική επαναφορά της χώρας στο δρόμο της ανάπτυξης και της μείωσης της ανεργίας και της γενικότερης κρίσης που μαστίζει τη χώρα.

Για να τα καταφέρει υπάρχει πεδίο δόξας λαμπρό και με υπομονή, συνέπεια και συνέχεια θα μπορούμε να μιλήσουμε για μία από τις πιο πετυχημένες προσπάθειες των τελευταίων δεκαετιών. Το αν τελικά συνεχίσει αυτό το κρίσιμο Υπουργείο να παράγει έργο, είναι κάτι που θα το δούμε το αμέσως επόμενο διάστημα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα