Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

H σπίθα της ανάπτυξης, το στοίχημα για το Φθινόπωρο που έρχεται

κείμενο από το ypodomes.com
Μπορεί οι καλοκαιρινές θερμοκρασίες να συνεχίζουν να σπάνε το ένα ρεκόρ μετά το άλλο αλλά ημερολογιακά σε λίγες μέρες μπαίνουμε στο Φθινόπωρο. Η καλοκαιρινή ραστώνη δίνει και πάλι τη θέση της στην εργασιακή καθημερινότητα και σε αυτό το πλαίσιο μπορούμε να πούμε πως σημαντικές εξελίξεις στο πολιτικό πεδίο είναι ικανές να φέρουν την απαραίτητη «βροχή» στο άνυδρο κατασκευαστικό τοπίο της χώρας.

Μετά από αρκετά χρόνια αναμονής τους τελευταίους μήνες βλέπουμε σημαντικά έργα να πηγαίνουν επιτέλους προς υλοποίηση. Τι πιο σημαντικό από το να βγαίνουν από το χρονοντούλαπο σημαντικά έργα υποδομής της χώρας που εδώ και χρόνια είτε είναι παγωμένα είτε υπολειτουργούν.

Έτσι μέσα στον Αύγουστο είδαμε να τελειώνει επιτέλους η εκρεμμότητα στο οδικό έργο Στυλίδα-Ράχες, να γίνεται ο διαγωνισμός στο οδικό έργο Μουδανιά-Ποτίδαια, να εγκρίνεται η δημοπράτηση του δυτικού τμήματος της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης και να δημοπρατείται το πιο σημαντικό σιδηροδρομικό έργο της δεκαετίας, αυτό της ολοκλήρωσης των έργων στο τμήμα Τιθορέ-Δομοκός.

Νωρίτερα μέσα στο καλοκαίρι είχαμε και άλλες σημαντικές εξελίξεις όπως η δημοπράτηση της επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης στην Καλαμαριά αλλά και την ολοκλήρωση της επέκτασης του Τραμ  στην Αθήνα από το Φάληρο στον Πειραιά αλλά και άλλα σημαντικά έργα.

Το ενθαρρυντικό που μπορεί κάποιος να διακρίνει εύκολα είναι πως στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών έχουν «γκαζώσει» για τα καλά. Πρόκειται για το σημαντικότερο γεγονός καθώς για κάθε μεγάλο έργο αν δεν υπάρχει η πολιτική βούληση είναι πρακτικά αδύνατο να προχωρήσει.

Ήδη από τις πρώτες μέρες είχαμε δει σημάδια εγρήγορσης αλλά πλέον είναι ξεκάθαρο πως  σε αυτό το Υπουργείο ζητούμενο είναι η πραγματική ανάπτυξη με την εκτέλεση σημαντικών έργων υποδομής που και χρήμα ρίχνουν στην πραγματική οικονομία και θέσεις απασχόλησης προσφέρουν.

Αυτό που είναι κρίσιμο είναι η αλυσίδα να «ξαναδέσει». Τα έργα αυτά πρέπει να συνοδεύονται και από οικονομική εξασφάλιση των  εταιρειών που τα εκτελούν. Τα έργα μπορεί να δημοπρατούνται, να αποκτούν αναδόχους αλλά τα τελευταία 5 χρόνια έχουμε δει μικρούς και μεγάλους γίγαντες των κατασκευών να παραπατούν, να λυγίζουν, να πέφτουν στα γόνατα και ενίοτε να «τελειώνουν».

Είναι λοιπόν ο επόμενος κρίκος της αλυσίδας να υπάρξει το απαραίτητο «δίχτυ ασφαλείας» γύρω από τις τεχνικές μας εταιρείες που μπορούν να γίνουν φάρος ανάπτυξης αλλά και κόμπος στο λαιμό αν δεν έχουν τις σωστές προϋποθέσεις.

Το έργο το οποίο συντελείται από τον Κυβερνητικό Συνασπισμό είναι πολύ ελπιδοφόρο και παρακολουθούμε μία μικρή «άνοιξη» στον κατασκευαστικό τομέα.  Αυτή όμως για να είναι όντως Άνοιξη και όχι «Μάρτης-Γδάρτης» πρέπει να συνδυαστεί με τις απαραίτητες δικλείδες ασφαλείας.

Το επόμενο διάστημα θα παρακολουθήσουμε το πιο κρίσιμο σημείο της προσπάθειας για την στροφή στην ανάπτυξη. Η ανάπτυξη είναι πολύπλευρη και μας αφορά όλους. Αν παρασύρει έναν τότε δυνητικά θα συμπαρασύρει πολλούς. Και πρέπει τα καράβια της ανάπτυξης να είναι γερά και χωρίς «τρύπες» που να μπάζουν νερά.

Η προσπάθεια είναι συλλογική, είναι εθνική και τελικά είναι για το μέλλον αυτής της χώρας. Οι συμμετέχοντες θα πρέπει να είναι έτοιμοι για ένα περιπετειώδες ταξίδι με σκαμπανεβάσματα αλλά με σκοπό την επιτυχία.  

Το επόμενο διάστημα περιμένουμε λοιπόν να υπάρχει και μεγάλη συμμετοχή αλλά κυρίως το δικαίωμα για μεγάλη συμμετοχή. Και το κλειδί για αυτή την παράμετρο το κρατά η παρούσα Κυβέρνηση.  Αυτό που περιμένουμε είναι να βρει τον κατάλληλο συνδυασμό και να ανοίξει την πόρτα της ανάπτυξης όσο γίνεται πιο διάπλατα. Για να χωρέσουν πολλοί και όχι λίγοι. Για να γίνει σύνθημα και όχι ψίθυρος.

Καλή επιστροφή σε όλους
Νίκος Καραγιάννης
27.08.2012

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα