Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: δραματική επιστολή από την Κοινοπραξία κατασκευής, στο σημείο μηδέν τα έργα

κείμενο από το ypodomes.com

Το μετρό της Θεσσαλονίκης βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης, προειδοποιεί με επιστολή η οποία απευθύνεται στο υπουργείο Υποδομών η κατασκευάστρια κοινοπραξία. Στην επιστολή, την οποία υπογράφει ο γενικός διευθυντής του έργου και εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, Μιχάλης Σίμας, υπογραμμίζεται ότι πρέπει να υπάρξει άμεση αντίδραση, «ειδάλλως η διακοπή του έργου είναι αναπόφευκτη και μάλιστα σύντομα».

Με δηλώσεις του στον «Α» ο γενικός διευθυντής του έργου και εκπρόσωπος της κοινοπραξίας, Μιχάλης Σίμας, τονίζει ότι αποτελεί επιτακτική ανάγκη η άμεση παράδοση χώρων για να αναπτυχθούν τα εργοτάξια του μετρό, ενώ είναι εκ των ων ουκ άνευ η παρουσίαση συγκεκριμένου χρονοδιαγράμματος ολοκλήρωσης των αρχαιολογικών ανασκαφών.

«Τους περασμένους μήνες παρουσιάστηκε νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του μετρό της Θεσσαλονίκης. Με βάση το χρονοδιάγραμμα αυτό, το έργο θα είναι έτοιμο το Νοέμβριο του 2016. Ηδη χάθηκαν τρεις μήνες, αφού από την 1η του περασμένου Ιουνίου θα έπρεπε να μας είχαν παραδοθεί χώροι στο Παπάφειο, στο πάρκο Πατρικίου και στη Νέα Ελβετία για να εγκαταστήσουμε εργοτάξια. Κάτι τέτοιο δεν έγινε», επισημαίνει ο κ. Σίμας και προσθέτει: «Αν δε δοθούν άμεσα λύσεις στα προβλήματα του έργου, ακόμα κι αν δε σταματήσει να κατασκευάζεται, το μετρό δεν πρόκειται να ολοκληρωθεί νωρίτερα από το 2018.
Πώς θα μπορούσε άλλωστε, αφού ακόμη δεν ολοκληρώθηκαν οι απαλλοτριώσεις...». Ο κ. Σίμας επισημαίνει επίσης ότι το έργο που κατασκευάζεται σήμερα είναι διαφορετικό από αυτό που δημοπρατήθηκε. Αναφέρει χαρακτηριστικά ότι από τους 13 σταθμούς του μετρό, άλλαξε η χωροθέτηση των εννιά! Και βέβαια δεν παραλείπει να αναφερθεί στις μακρόχρονες αρχαιολογικές ανασκαφές, τονίζοντας ότι, ενώ η εκτιμώμενη διάρκειά τους (για τους σταθμούς στο κέντρο της Θεσσαλονίκης) ήταν οκτώ με δέκα μήνες, διαρκούν ήδη πεντέμισι χρόνια και συνεχίζονται.

Περιγράφοντας τη σημερινή εικόνα, ο κ. Σίμας αναφέρει ένα συγκεκριμένο παράδειγμα. «Στο εργοτάξιο του σταθμού Βενιζέλου, η ανασκαφή πρέπει να συνεχιστεί σε βάθος ακόμα τριών μέτρων. Σήμερα, κάθε μήνα, γίνεται ανασκαφή σε βάθος μόλις 15 εκατοστών. Αρα, για να κατέβουμε τρία μέτρα, απαιτούνται σχεδόν δύο χρόνια... Πρέπει λοιπόν να υπάρξουν άμεσα αποφάσεις και να γίνουν θεαματικές κινήσεις επίσπευσης των ανασκαφών», υπογραμμίζει ο κ. Σίμας.

Η έκθεση
Την επιστολή του κ. Σίμα συνοδεύει έκθεση στην οποία περιγράφεται η κατάσταση του έργου. Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι οι μεγάλες καθυστερήσεις και οι ανατροπές οφείλονται, κυρίως, σε δύο αίτια: α) τις απρόβλεπτης έκτασης και διάρκειας αρχαιολογικές ανασκαφές και β) τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις.

«Εχει παρέλθει το 95% του συμβατικά προβλεπόμενου χρόνου, σε τρεις μήνες λήγει η αρχική συμβατική προθεσμία εκτέλεσης του έργου, και έχει εκτελεστεί μόνο το 24% αυτού, χωρίς καμία υπευθυνότητα του αναδόχου, όπως αναγνωρίζει και η Αττικό Μετρό», επισημαίνεται στην έκθεση.

Επίσης, τονίζεται ότι το ανατολικό τμήμα του έργου είναι δεσμευμένο λόγω του θέματος των απαλλοτριώσεων και ότι προτάθηκαν λύσεις αλλαγής του τρόπου κατασκευής των σηράγγων, οι οποίες δεν έγιναν αποδεκτές.

Στην έκθεση αναφέρεται ακόμη ότι όλα τα αιτήματα, όπως και οι διαφωνίες του αναδόχου έχουν απορριφθεί, ενώ εκκρεμούν 65 υποθέσεις προς κρίση στα αρμόδια δικαστήρια, ύψους εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ, «χωρίς να εξεταστεί καμία αίτηση θεραπείας του από το Συμβούλιο Δημοσίων Εργων και τον υπουργό».

«Τα μεγάλα και πραγματικά προβλήματα του έργου δεν αντιμετωπίζονται, ο δε ανάδοχος, ευρισκόμενος προ ενός εντελώς άλλου έργου, από αυτό που εκείνος “μελέτησε” και “προσέφερε”, υφιστάμενος ένα υπέρμετρο και και μη δυνάμενο να προβλεφθεί επιπλέον κόστος, είναι βέβαιο ότι θα αντιδράσει με κάθε τρόπο, ακόμη και με άρνηση εκτέλεσης εργασιών, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για το μέλλον της σύμβασης και του έργου», προειδοποιεί ο κ. Σίμας στην επιστολή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα