κείμενο από το ypodomes.com
Από μία πρόχειρη ματιά βλέπουμε αμέσως ότι τα περισσότερα έργα γίνονται μαζεμένα σε 3 Περιφέρειες: Αττική, Θεσσαλονίκη και Δυτική Ελλάδα έχουν τόσα μεγάλα έργα σε εξέλιξη όσα έχουν μαζί οι υπόλοιπες 10 Περιφέρειες της χώρας. Χωρίς κάποιο εμφανώς μεγάλο έργο είναι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Μεταξύ των "χαμένων" Περιφερειών βρίσκουμε και το Βόρειο αλλά και το Νότιο Αιγαίο.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο του καταλόγου είναι η πληθώρα οδικών έργων και η απουσία μεγάλων έργων ενέργειας που είναι και το στοίχημα της χώρας για το παρόν και το μέλλον. Μικρή είναι και η συμμετοχή σε μεγάλα έργα ανάπλασης όπου μόνο δύο έργα (σε Φάληρο και Θεσσαλονίκη) υπάρχουν στον νέο κατάλογο.
Τέλος ιδιαίτερη σημασία έχει η επανεκκίνηση μεγάλων έργων που η κατασκευή τους είχε σταματήσει εδώ και χρόνια, όπως τα έργα του Μαλιακού Κόλπου, τα έργα Μετρό της Αθήνας και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα.
Το σίγουρο είναι πως ο τωρινός κατάλογος ουσιαστικά περιγράφει το πόσο δύσκολη είναι για τον τομέα των υποδομών η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί και πόσο σκληρή δουλειά πρέπει να γίνει για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον.
Ο χτεσινός κατάλογος του ypodomes.com ανέδειξε για ακόμα μία φορά την αδύναμη κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει η χώρα. Τα έργα κατασκευάζονται με το σταγονόμετρο, οι εταιρείες είναι ανίσχυρες και το σύστημα χωλαίνει.
Τα έργα τα οποία ξεκίνησαν τα τελευταία δύο χρόνια που ήδη η χώρα βυθιζόταν στην κρίση κυλούν με σημαντικά αργούς ρυθμούς ενώ άλλα που ξεκίνησαν πριν την κρίση έχουν κυριολεκτικά «χαθεί» κατασκευαστικά. Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα είναι πολύ δύσκολο να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα.
Στον χτεσινό κατάλογο εμφανίστηκαν περισσότερα από 60 έργα. Από αυτό το νούμερο τουλάχιστον τα 12 είναι επιβεβαιωμένα ως «παγωμένα». Τουλάχιστον άλλα 10 δεν είναι ακριβώς παγωμένα αλλά οι εργασίες είναι υποτονικές.
Αν χωρίσουμε τα έργα του καταλόγου ανά Περιφέρειες έχουμε τα παρακάτω στοιχεία:
Τα έργα τα οποία ξεκίνησαν τα τελευταία δύο χρόνια που ήδη η χώρα βυθιζόταν στην κρίση κυλούν με σημαντικά αργούς ρυθμούς ενώ άλλα που ξεκίνησαν πριν την κρίση έχουν κυριολεκτικά «χαθεί» κατασκευαστικά. Μέσα σε όλο αυτό το κλίμα είναι πολύ δύσκολο να βγουν χρήσιμα συμπεράσματα.
Στον χτεσινό κατάλογο εμφανίστηκαν περισσότερα από 60 έργα. Από αυτό το νούμερο τουλάχιστον τα 12 είναι επιβεβαιωμένα ως «παγωμένα». Τουλάχιστον άλλα 10 δεν είναι ακριβώς παγωμένα αλλά οι εργασίες είναι υποτονικές.
Αν χωρίσουμε τα έργα του καταλόγου ανά Περιφέρειες έχουμε τα παρακάτω στοιχεία:
- ΑΤΤΙΚΗ:11
- ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ:10
- ΔΥΤΙΚΗ ΕΛΛΑΔΑ:8
- ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ:6
- ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΔΑ:5
- ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ:4
- ΚΡΗΤΗ:4
- ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ:4
- ΗΠΕΙΡΟΣ:4
- ΘΕΣΣΑΛΙΑ:3
- ΒΟΡΕΙΟ ΑΙΓΑΙΟ:2
- ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ:1
- ΙΟΝΙΑ ΝΗΣΙΑ:0
Από μία πρόχειρη ματιά βλέπουμε αμέσως ότι τα περισσότερα έργα γίνονται μαζεμένα σε 3 Περιφέρειες: Αττική, Θεσσαλονίκη και Δυτική Ελλάδα έχουν τόσα μεγάλα έργα σε εξέλιξη όσα έχουν μαζί οι υπόλοιπες 10 Περιφέρειες της χώρας. Χωρίς κάποιο εμφανώς μεγάλο έργο είναι η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. Μεταξύ των "χαμένων" Περιφερειών βρίσκουμε και το Βόρειο αλλά και το Νότιο Αιγαίο.
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο του καταλόγου είναι η πληθώρα οδικών έργων και η απουσία μεγάλων έργων ενέργειας που είναι και το στοίχημα της χώρας για το παρόν και το μέλλον. Μικρή είναι και η συμμετοχή σε μεγάλα έργα ανάπλασης όπου μόνο δύο έργα (σε Φάληρο και Θεσσαλονίκη) υπάρχουν στον νέο κατάλογο.
Τέλος ιδιαίτερη σημασία έχει η επανεκκίνηση μεγάλων έργων που η κατασκευή τους είχε σταματήσει εδώ και χρόνια, όπως τα έργα του Μαλιακού Κόλπου, τα έργα Μετρό της Αθήνας και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στην Αθήνα.
Το σίγουρο είναι πως ο τωρινός κατάλογος ουσιαστικά περιγράφει το πόσο δύσκολη είναι για τον τομέα των υποδομών η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί και πόσο σκληρή δουλειά πρέπει να γίνει για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου