Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 17 Σεπτεμβρίου 2012

Μετρό Θεσσαλονίκης: για μία ακόμα φορά τα προβλήματα του Μετρό έφτασαν στην Βουλή

κείμενο από το ypodomes.com
Η βουλευτής εξέφρασε την  έντονη ανησυχία της για την πορεία υλοποίησης του μεγαλύτερου έργου της Θεσσαλονίκης την κατασκευή του Μετρό. Είκοσι χρόνια τώρα τα προβλήματα διαδέχονται το ένα το άλλο και σήμερα  το έργο  έχει σχεδόν σταματήσει λόγω των καθυστερήσεων που αφορούν τις αρχαιολογικές ανασκαφές και  τις απαλλοτριώσεις, και από την άλλη πλευρά  λόγω της  χρηματοοικονομικής δυσκολίας του αναδόχου του έργου με αποτέλεσμα ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου να έχει μεταφερθεί και πέραν του  2016.

Η βουλευτής τόνισε ότι  η καθυστέρηση αυτή επιτείνει  τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στους κατοίκους και τους καταστηματάρχες πέριξ των εργοταξίων, ενώ εντείνεται και η κυκλοφοριακή αναστάτωση στην πόλη και το σημαντικότερο τους εργαζόμενους σε ανασφάλεια, αφού χάνονται αντί να δημιουργούνται όπως έπρεπε για ένα έργο πλέον του 1δις θέσεις εργασίας .

Επιπρόσθετα έθεσε το θέμα των διαπραγματεύσεων μεταξύ του  αναδόχου και του ελληνικού δημοσίου και αν αυτές έχουν καρποφορήσει, ώστε και η πρόοδος του έργου  να διασφαλισθεί  εντός των όρων της σύμβασης, αλλά και για να μην βρεθούμε μπροστά σε μια χιονοστιβάδα απαιτήσεων του  αναδόχου δικαιολογημένων και μη. Παράλληλα,  η βουλευτής αναρωτήθηκε εάν υπάρχει από τη πλευρά του Υπουργείο κάποιο σχέδιο ανακούφισης των κατοίκων και καταστηματαρχών που πλήττονται από την καθυστέρηση του έργου.

Στην απάντησή του ο  Αναπληρωτής Υπουργός κ. Καλογιάννης  επεσήμανε ότι το έργο του Μετρό  Θεσσαλονίκης αποτελεί προτεραιότητα  για το Υπουργείο και συμφώνησε  με τη βουλευτή για τα προβλήματα που  υπάρχουν. Τόνισε ότι σε ότι αφορά τα αρχαιολογικά ευρήματα, έχει συσταθεί μία άτυπη επιτροπή αποτελούμενη από τους αρμόδιους φορείς που παρακολουθεί την εξέλιξη των εργασιών κάθε μήνα.

Πρόσθεσε ότι η διαδικασία απαλλοτριώσεων έχει επιταχυνθεί με την εφαρμογή του Ν. 4070/2012 και ότι το Υπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με τον ανάδοχο για λύση των προβλημάτων.

Κατά τη δευτερολογία της,  η  βουλευτής επισήμανε ότι  είναι θετικό βήμα η σύσταση της  άτυπης επιτροπής, επιφυλάχθηκε όμως για  την αποτελεσματικότητά της. Πρότεινε δε για πιο ορθολογική λειτουργία του έργου να επιβλεφθεί από υπηρεσία που εδρεύει στη πόλη. Πιο συγκεκριμένα πρότεινε να αναλάβει Διευθύνουσα υπηρεσία του έργου η Εγνατία Οδός ΑΕ που έχει και ανάλογη εμπειρία και η Αττικό Μετρό να παραμείνει ως  Προϊσταμένη Αρχή. Τέλος, τόνισε την ανάγκη να βρεθεί τρόπος να ξεπεράσει ο Ανάδοχος την χρηματοπιστωτική δυσκολία που αντιμετωπίζει, χωρίς βέβαια να ζημιωθεί το δημόσιο συμφέρον.

Κατά τη δευτερολογία του  ο Αναπληρωτής Υπουργός, τόνισε ότι  σιγά - σιγά επιλύονται τα προβλήματα, όπως ο σταθμός της Ανάληψης, ενώ γίνεται προσπάθεια να ενταχθεί και αυτό το έργο σ' εκείνα που μπορούν να απορροφήσουν μέχρι το 10%, έναντι του 6%  από την προκαταβολή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα