Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012

Editorial: ζωτικής σημασίας οι παρεμβάσεις για την ομαλή κατασκευή των μεγάλων έργων

κείμενο από το ypodomes.com
Στην πιο αποφασιστική περίοδο εισέρχεται η χώρα και το μέλλον μας κρέμεται για μία ακόμα φορά από την απόφαση μας αν θα πάρουμε νέα σκληρά μέτρα λιτότητας. Ουσιαστικά στην Ευρώπη αναμένουν την εφαρμογή της απόφασης για μέτρα ύψους 11,5 δις ευρώ και από αυτό θα κριθεί η εκταμίευση ενός τεράστιου χρηματικού ποσού ύψους 31δις ευρώ και η δυνατότητα επιμήκυνσης της περιόδου αποπληρωμής κατά δύο χρόνια.

Στην φάση που βρισκόμαστε πια με 5 συνεχή χρόνια λιτότητας και τουλάχιστον άλλα δυο έρπουσας κρίσης δοκιμάζεται και πάλι η υπομονή και κυρίως η αντοχή μας. Από την άλλη πλευρά βιώνουμε μια ολοένα και αυξανόμενη παύση πληρωμών και στον Ιδιωτικό Τομέα με θύματα εκτός από την συναλλαγή των επιχειρήσεων και τους εργαζόμενους που βλέπουν τις καθυστερήσεις στην καταβολή των μισθών να αυξάνει δραματικά.

Στα μεγάλα αλλά και τα υπόλοιπα έργα υπάρχει το ίδιο σοβαρό πρόβλημα. Αυτή τη στιγμή η χώρα μοιάζει σαν μια μηχανή που έχει μείνει από λάδια και ένα-ένα τα γρανάζια σταματούν να λειτουργούν. Αυτή είναι η συνέπεια της απουσίας χρήματος και η συρρίκνωση της οικονομίας εδώ και αρκετά χρόνια.

Η τρικομματική Κυβέρνηση που έχει η χώρα μας αυτή τη στιγμή έχει δείξει ότι θέλει να παρέμβει με θετικό τρόπο σε κάποιες περιπτώσεις. Μία από αυτές είναι η έγκριση ποσού 1.250.000 ευρώ για την πληρωμή των εργαζομένων στα εργοτάξια του δρόμου Άκτιο-Αμβρακία.

Το ίδιο θετική αναμένεται να γίνει και σε άλλα μεγάλα έργα που δείχνει για πρώτη φορά να σκύβει πάνω στην πραγματική οικονομία και να αποδίδει τα του Καίσαρος. Στο Μετρό Θεσσαλονίκης φαίνεται πως θα ληφθεί η απόφαση για αύξηση της προκαταβολής της αναδόχου εταιρείας ΑΕΓΕΚ από 6% σε 10%.

Αυτό θα έχει ευεργετικές συνέπειες στο έργο που χειμάζει για μία ακόμα φορά με τους εργαζόμενους να είναι σε αναμμένα κάρβουνα. Γενικά η εικόνα η οποία σχηματίζεται είναι μιας Κυβέρνησης που δεν μένει αμέτοχη (όπως γινόταν τουλάχιστον εδώ και δεκαετίες) αλλά έχει μάτια και αυτιά και επεμβαίνει όπου μπορεί.

Τα προβλήματα φυσικά έτσι όπως είναι συσσωρευμένα είναι τόσα πολλά που δεν θα λυθούν σε διάστημα ενός ή δύο μηνών. Αλλά βασικό-βασικότατο κριτήριο για να γίνει μια επαναφορά σε πιο φυσιολογικούς ρυθμούς είναι η εκταμίευση της μεγάλης δόσης των 31 δις ευρώ από το δεύτερο πακέτο στήριξης.

Όπως έχει αναφερθεί και στο παρελθόν μεγάλο μέρος του ποσού, που ξεπερνά τα 6δις ευρώ θα διοχετευθεί στην πραγματική οικονομία της χώρας μέσω της εξόφλησης των οφειλών του Δημοσίου προς τις εταιρείες που σε μεγάλο βαθμό είναι επιχειρήσεις που κινούνται στον τεχνικό χώρο.

Ένα άλλο θετικό σημείο είναι η μερική –έστω επαναφορά της ρευστότητας των επιχειρήσεων μέσω των Τραπεζών που εδώ και 4 χρόνια είναι παγωμένες. Εδώ είναι και το μυστικό για τις διαπραγματεύσεις μεταξύ Κράτους και εταιρειών στα παγωμένα έργα των Αυτοκινητόδρομων.

Όσο και αν μπορέσει το Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών να στηρίξει και να συμφωνήσει με τους παραχωρησιούχους ένα νέο πλαίσιο για την ολοκλήρωση των κατασκευών αν δεν έχουν «χρήμα» οι τράπεζες να το στηρίξουν τότε οι κατασκευές δεν θα τελειώσουν ποτέ. Και το χρήμα μέχρι να εγκριθεί η μεγάλη δόση των 31 δις ευρώ είναι στα χέρια των πιστωτών της χώρας μας.

Αυτό σημαίνει πως έχουμε τόσο μεγάλη ανάγκη αυτά τα χρήματα για να ανακινήσουμε την οικονομία μας που σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση φοβάμαι πως θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε πολύ μεγαλύτερες και χειρότερες προκλήσεις.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα