Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 21 Σεπτεμβρίου 2012

Πόσες γραμμές Μετρό χωράει η Αθήνα;

κείμενο από το ypodomes.com

Είναι ένα από τα πιο κύρια ερωτήματα για το μέλλον του Μετρό στην πόλη που ζουν και εργάζονται περίπου 4,5εκατομμύρια άνθρωποι χωρίς σε αυτούς να συμπεριλάβουμε και μερικά εκατομμύρια τουριστών που επισκέπτονταιτην πόλη ετησίως τόσο από το εσωτερικό όσο και από το εξωτερικό.
Το κύριο χαρακτηριστικό για να επενδύσει μια πόλη σε Μετρό είναι οι ανάγκες που έχει αλλά και ο σχεδιασμός για την επόμενη μέρα. Μετρό μπορεί να κατασκευαστεί σε μία πολυπληθή περιοχή της πόλης αλλά και σε σημεία που μπορείνα φέρουν κόσμο μετά από λίγα χρόνια λόγω κατασκευής υποδομών (είτε αθλητικών είτε κοινωνικών).
Η Αθήνα λόγω της πυκνοκατοίκησης που τη διακρίνει είναι μια πόλη φτιαγμένη για υπόγειο Μετρό. Η πυκνή και σφιχτή της δόμηση επιτρέπει στο υπόγειο μέσο να ελίσσεται με ευκολία και να διανύει αποστάσεις σε πολύ μικρό χρόνο.

Που θα φτάσει το Μετρό μέχρι το 2020;
Αυτό το ερώτημα είναι σχετικά εύκολο να απαντηθεί. Από τους σχεδιασμούς της Αττικό Μετρό μας έχει προκύψει η Γραμμή 4. Αυτή θα είναι η κύρια κατασκευαστική ασχολία που θα έχουμε στο Αθηναϊκό Μετρό τα επόμενα χρόνια.
Είναι μία τεράστια γραμμή που ξεκινά από τον Περισσό, το Γαλάτσι, την Κυψέλη και διαμέσου του κέντρου (Ακαδημίας, Κολωνάκι, Ευαγγελισμό) θα καλύπτει το υπέρ-δομημένο Ανατολικά Προάστια σε Ίλιον, Γουδί, Ζωγράφου και επιστρέφοντας στην Λεωφόρο Κηφισίας θα φτάνει στα Βόρεια Προάστια περνώντας από Φιλοθέη, Ψυχικό, Χαλάνδρι, Μαρούσι, Πεύκη και Λυκόβρυση τερματίζοντας στην Εθνική Οδό.
Επίσης μας προέκυψε ένα παρακλάδι από τον Ευαγγελισμό που μέσω Παγκρατίου, Καισαριανής και Υμηττού θα καταλήγει στην Άνω Ηλιούπολη. Όλο αυτό το σχέδιο θα μας πάρει μέχρι το 2025 τουλάχιστον.

ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΓΡΑΜΜΩΝ 1, 2 ΚΑΙ 3
Η Γραμμή 3 με την επέκταση της στον Πειραιά ολοκληρώνει την κατασκευή της και σειρά θα πάρει η γραμμή 2. Προτεραιότητα δίνεται στην βόρεια επέκταση της από το Περιστέρι στο Ίλιον μέσω της Πετρούπολης. Ακόμα προγραμματίζεται η νότια επέκταση της γραμμή από το Ελληνικό στην Γλυφάδα. Για την γραμμή 1 προγραμματίζεται η επέκταση της από την Κηφισιά στην Νέα Ερυθραία. Κάπως έτσι θα συμπληρωθεί το πάζλ των 4 γραμμών της Αθήνας.

ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ
Μιλώντας κανείς για την Αθήνα και το Μετρό θα μπορούσε να διακρίνει δύο μεγάλα κενά στην πόλη. Το πρώτο μεγάλο κενό είναι στα Νότια Προάστια μεταξύ της γραμμής που διατρέχει την Λεωφόρο Βουλιαγμένης (γραμμή 2) και αυτήν που καταλήγει στον Πειραιά (γραμμή 1). Επίσης χωρίς Μετρό είναι η Λεωφόρος Αθηνών η οποία ξεκινά από το Σκαραμαγκά και καταλήγει στο κέντρο της πόλης.
Εκεί σίγουρα «κρύβεται» μία μελλοντική γραμμή η οποία είχε αποτυπωθεί στο περίφημο σχέδιο «Σουφλιά» των 8 γραμμών και ήταν η 7η γραμμή. Μία γραμμή η οποία ξεκινώντας από το Χαϊδάρι, διατρέχει την Λεωφόρο Αθηνών φτάνει στο κέντρο και μέσω της Συγγρού και της Αμφιθέας φτάνει στον Άλιμο. Είναι μία ελκυστική, εμπορική γραμμή και μάλιστα θα μπορούσε να ενώνεται σε κεντρικά σημεία με τις άλλες γραμμές της πόλης.
Μία άλλη γραμμή η οποία έγινε κάποια στιγμή κουβέντα αλλά εγκαταλείφθηκε είναι η σύνδεση του Πειραιά με τα Νότια Προάστια. Εκεί υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα στις συγκοινωνίες και οι οδικές αρτηρίες δυσχεραίνουν πολύ την μετακίνηση στις δύο περιοχές. Εκεί θα μπορούσε μελλοντικά να υπάρξει μία γραμμή από τις περιοχές του Πειραιά που να κινείται σχεδόν παραλιακά περνώντας από Μοσχάτο, Τζιτζιφιές, Παλαιό Φάληρο, ¶λιμο, και να φτάνει μέχρι την Γλυφάδασυναντώντας την Γραμμή 2.
Τέλος εδώ και χρόνια υπάρχει στο παρασκήνιο μία κουβέντα για την «κυκλική» γραμμή του Μετρό η οποία θα ενώνει τις υπάρχουσες γραμμές και θα λειτουργεί ως «παράκαμψη» του κέντρου στις μετακινήσεις από Προάστιο σε Προάστιο. Είναι μία ιδέα η οποία έχει εφαρμοστεί στο Μετρό της Μόσχας με μεγάλη επιτυχία ενώ πολλές άλλες πόλεις διαθέτουν παρόμοιες γραμμές που ουσιαστικά ανακουφίζουν τις μετακινήσεις μέσω των κεντρικών σταθμών του κέντρου της πόλης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα