Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 15 Οκτωβρίου 2012

Μετρό Αθήνας: τα ευρήματα και τα εμπόδια στο έδαφος κάτω από τη νέα Γραμμή 4

κείμενο από το ypodomes.com
Ιστορικά κτίρια, αφανή ρέματα και υπόγεια κτιρίων είναι ορισμένα από τα «εμπόδια» που θα κληθεί να αντιμετωπίσει η κατασκευή της νέας γραμμής 4 του Μετρό, από Πανεπιστήμιο έως Γαλάτσι. Μπορεί η προκήρυξη διαγωνισμού για την κατασκευή του να μετατίθεται στο μέλλον ελλείψει πόρων, ωστόσο η προετοιμασία του διαγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη... για παν ενδεχόμενο, υποδεικνύοντας κατασκευαστικές προκλήσεις και προτείνοντας εναλλακτικές.

Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, έχει ολοκληρωθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, με σκοπό να κατατεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος. Ας δούμε ποια εικόνα μας δίνει:

- Πανεπιστήμιο

Πρόκειται για τον πιο προβληματικό σταθμό, καθώς η μελέτη εξετάζει εννέα εναλλακτικές για την κατασκευή του. Η θέση του σταθμού θα πρέπει να είναι τέτοια ώστε να διατηρεί απόσταση από τα μνημεία της περιοχής και η σήραγγα να αποφύγει το «βαθύ» κτίριο του ξενοδοχείου «Τιτάνια» (5 υπόγεια) χωρίς μεγάλες στροφές που θα μειώνουν την ταχύτητα των τρένων. Η λύση που προτείνεται είναι η κατασκευή του νέου σταθμού 12 μέτρα πιο κάτω από τους ηλεκτρομηχανολογικούς χώρους του υπάρχοντος σταθμού. Η κατασκευή του σταθμού στο ίδιο επίπεδο δεν είναι δυνατή γιατί θα έπρεπε να κλείσει για μεγάλο διάστημα ο σημερινός σταθμός. Για τη σύνδεση του νέου σταθμού με το αμαξοστάσιο Σεπολίων ενδέχεται να απαιτηθεί η διακοπή της λειτουργίας του τμήματος Ομόνοια - Μεταξουργείο για ένα χρονικό διάστημα.

- Εξάρχεια

Από το Πανεπιστήμιο, η σήραγγα ακολουθεί την οδό Θεμιστοκλέους, μέχρι την πλατεία Εξαρχείων όπου θα χωροθετείται ο επόμενος σταθμός. Ειδική μέριμνα λαμβάνεται για τη «Γαλάζια Πολυκατοικία» που βρίσκεται επί της πλατείας και είναι διατηρητέα.

- Αλεξάνδρας

Από τα Εξάρχεια η γραμμή συνεχίζει με δύο στροφές για να παρακάμψει τον λόφο του Στρέφη και καταλήγει στη διασταύρωση της οδού Μουστοξύδη με τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, όπου χωροθετείται ο επόμενος σταθμός.

- Δικαστήρια

Μετά τη λεωφόρο Αλεξάνδρας, η γραμμή διασχίζει τον λόφο Φινοπούλου και κατόπιν κινείται παράλληλα με την οδό Μουστοξύδη. Ο σταθμός Δικαστήρια χωροθετείται στην περιοχή μεταξύ της πλατείας Πρωτομαγιάς και του προαύλιου χώρου της Σχολής Εθνικής Αμύνης. Η αρχική χάραξη τροποποιήθηκε προκειμένου να αποφύγει την υπόγεια διάβαση της οδού Μουστοξύδη και ένα υπόγειο γκαράζ.

- Κυψέλη

Η γραμμή συνεχίζει παράλληλα με την οδό Παξών, προκειμένου να αποφύγει νεοανεγειρόμενη πολυώροφη οικοδομή με δύο υπόγεια. Μετά δύο στροφές καταλήγει στην πλατεία Κυψέλης, όπου χωροθετείται σταθμός. Η αρχική χάραξη τροποποιήθηκε, καθώς «σε αυτήν την περιοχή βρίσκεται το ρέμα Κυψέλης, του οποίου η ακριβής θέση δεν κατέστη δυνατόν να προσδιοριστεί και οι ελάχιστες πληροφορίες το τοποθετούν στη δυτική πλευρά της πλατείας». Επομένως, στόχος της μελέτης είναι η απομάκρυνση του σταθμού από την πιθανή περιοχή του ρέματος.

-Γαλάτσι

Μετά την Κυψέλη, η γραμμή κινείται κάτω από την οδό Πάρνηθος και μετά τρεις στροφές καταλήγει στη διασταύρωση της οδού Γλυκερίας με τη Γαλατσίου, όπου χωροθετείται ο σταθμός Γαλάτσι. «Η μεγάλη απόσταση ανάμεσα στους σταθμούς Κυψέλης και Γαλατσίου (1,5 χλμ.), σε συνδυασμό με την έντονη οικοδομική ανάπτυξη που υπάρχει στις περιοχές της Ανω Κυψέλης και του λόφου Ελικώνος στο Γαλάτσι, δικαιολογεί την κατασκευή ενδιάμεσου σταθμού. Η καταλληλότερη περιοχή είναι η διασταύρωση των οδών Πάρνηθος και Αγίας Γλυκερίας, όπου προβλέπεται να κατασκευαστεί το «φρέαρ Πάρνηθος», προτείνει η μελέτη.

- Τράλλεων

Η σήραγγα κινείται κάτω από τη λεωφόρο Βεΐκου μέχρι τη συμβολή της με την οδό Τράλλεων, όπου χωροθετείται ο τερματικός σταθμός (και όχι στο Αλσος Βεΐκου, όπως είχε αρχικά σχεδιαστεί).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα