Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 18 Οκτωβρίου 2012

Θέμα ημερών η λειτουργία των σταθμών ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ του Προαστιακού

κείμενο από το ypodomes.com
Άλλη μία ιστορία Ελληνικής τρέλας σε τεχνικό έργο. Η εργολαβία από την Κοινοπραξία J&P ΑΒΑΞ-ΕΤΕΘ-Alstom και αφορά την υποδομή του τμήματος 3 Γέφυρες-ΣΚΑ  έχει φθάσει σχεδόν στην ολοκλήρωση. Τεχνικά το έργο είναι έτοιμο κατά 99%. Από εδώ και έπειτα αρχίζει  το ..πρόβλημα.

ΣΤΑΘΜΟΙ ΕΤΟΙΜΟΙ ΑΛΛΑ ΣΤΑΘΜΟΙ …ΚΛΕΙΣΤΟΙ
Οι δύο σταθμοί που περιλαμβάνονται στην εργολαβία ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ & ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ είναι έτοιμοι και μάλιστα εδώ και καιρό. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του ypodomes.com o λόγος για τον οποίο δεν μπορούν να ανοίξουν είναι το πρωτόκολλο παραλαβής της παραλλαγής της γραμμής από το cut& cover.

Οι ίδιες πληροφορίες μιλάνε για έλλειψη ηλεκτροδότησης των δύο σταθμών.  Αυτό το ερώτημα καλέσαμε να μας απαντήσει η ΕΡΓΟΣΕ σαν ο φορέας υλοποίησης του έργου. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κος Πετρόπουλοςμας απάντησε πως δεν τίθεται τέτοιο ζήτημα.

Σύμφωνα με τον κο Πετρόπουλο το επόμενο δεκαήμερο αναμένεται να κλείσει το θέμα με την παράδοση της γραμμής και μέσα στον Νοέμβριο οι δύο σταθμοί θα λειτουργήσουν.

Οι δύο σταθμοί ΠΥΡΓΟΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ και ΛΥΚΟΤΡΥΠΑ βρίσκονται στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων και Μενιδίου. Η λειτουργία τους θα βοηθούσε την εμπορική λειτουργία του Προαστιακού Σιδηροδρόμου ενώ λόγω απουσίας άλλου μέσου σταθερής τροχιάς θα προσέλκυαν μεγάλο μέρος των επιβατών από αυτές τις πυκνοκατοικημένες περιοχές.

Η θέση των δύο σταθμών είναι μεταξύ των  σταθμών ΑΓΙΟΙ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ και ΣΚΑ/ΑΧΑΡΝΑΙ.  Απορίες πάντως  προκαλεί και η στάση των Δήμων που δεν δείχνουν να «κυνηγούν» την λειτουργία των δύο σταθμών του Προαστιακού. Να θυμίσουμε πως παρόμοια προβλήματα είχε ο σταθμός ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ που έμεινε μπλοκαρισμένος για δύο χρόνια.

ΤΟ ΕΡΓΟ ΔΕΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ..
Η εργολαβία 3 Γέφυρες-ΣΚΑ έχει φτάσει σε ένα σημείο ολοκλήρωσης που αγγίζει το 99%. Σύμφωνα με τις πληροφορίες μας ο  δεύτερος λόγος που δεν μπορεί να ολοκληρωθεί είναι μία γραμμή ..200 μέτρων. Σύμφωνα με την προκήρυξη του διαγωνισμού στο φυσικό αντικείμενο του έργου ήταν και η αντικατάσταση μίας σιδηροδρομικής γραμμής 200 μέτρων (ένα μικρό παρακλάδι) που θα εξυπηρετούσε τις ανάγκες μεταφοράς εξοπλισμού σε στρατόπεδο που βρίσκεται στην περιοχή των Αγίων Αναργύρων.

Ο Δήμος όμως αντιτίθεται σε αυτό το ενδεχόμενο καθώς διεκδικεί το στρατόπεδο! Έτσι η γραμμή ξηλώθηκε για να αντικατασταθεί αλλά όταν επιχειρήθηκε η στρώση της νέας γραμμής ο εργολάβος βρήκε μπροστά του τα φορτηγά του Δήμους που εμπόδισαν τις εργασίες.

Ο Δ/νων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ μιλώντας για αυτό το θέμα  μας είπε πως  τέτοιες ενέργειες  δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν από τον οργανισμό και πως πρέπει να δοθεί λύση για να λήξει και αυτό το ζήτημα.

Έτσι έχει μείνει μετέωρο αυτό το μικρό μέρος του έργου, ο εργολάβος παραμένει εγκλωβισμένος και δεν μπορεί να παραδώσει το έργο ενώ και η ΕΡΓΟΣΕ δεν μπορεί να παραλάβει το έργο και να υπογράψει το σχετικό πρωτόκολλο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα