Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 31 Οκτωβρίου 2012

Monorail Πειραιά: έρχεται τεχνικός σύμβουλος για ένα έργο που είναι αμφίβολη η υλοποίηση του

κείμενο από το ypodomes.com
Η υπόθεση του monorail στο λιμάνι του Πειραιά παραμένει στο τραπέζι. Γύρω από αυτό το έργο υποδομής υπάρχουν πολλές γνώμες που συζητούνται αλλά δύο που κυριαρχούν. Η πρώτη γνώμη είναι αυτή του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά που επιχειρηματολογεί υπέρ τξς ανάπτυξης του μέσου.

Ποια είναι τα επιχειρήματα; Όπως λέει ο ΟΛΠ εντός της λιμενικής ζώνης του Κεντρικού Λιμένα, που έχει μήκος 7 χιλιομέτρων, πρέπει να διακινούνται στα επόμενα χρόνια ετησίως 30.000.000 επιβάτες, 7.000.000 τροχοφόρα, 5.000.000 τουρίστες κρουαζιέρας, οι οποίοι θα διέρχονται από 11 Πύλες εισόδου - εξόδου.

Επίσης εκατομμύρια επισκεπτών στο συνεδριακό, πολιτιστικό, εκθεσιακό, μουσεία κλπ. Πως θα διακινηθούν όλοι αυτοί οι άνθρωποι στο λιμάνι;

Ο Δήμος Πειραιά από την πλευρά του είναι κάθετος: «Τα έργα για το monorail δεν θα ξεκινήσουν. Το monorail δεν θα έρθει ποτέ στον Πειραιά, δεν μπορείς να δίνεις τόσα χρήματα για ένα έργο που δεν προσφέρει τίποτα στους κατοίκους και δεν είναι απαραίτητο, δεν υπάρχει σε κανένα μεγάλο λιμάνι της Ευρώπης» έχει πει πολλές φορές ο Δήμαρχος Πειραιά Β. Μιχαλολιάκος

ΤΙ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ
Παρά την συνεχιζόμενη κόντρα ο ΟΛΠ αυτή την εποχή προσλαμβάνει τεχνικό σύμβουλο για το έργο προκειμένου να μπορέσει να τρέξει τον διαγωνισμό. Η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται στις αρχές του έτους και αν αυτό δεν συμβεί τότε ουσιαστικά δεν θα δούμε ποτέ να κατασκευάζεται το έργο του monorail.

Γιατί; Η απάντηση είναι απλή. Το έργο είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ 2007-2013. Αν δεν προχωρήσει γρήγορα η δημοπράτηση τότε το έργο θα απενταχθεί από το πρόγραμμα καθώς το χρονοδιάγραμμα θα το θέσει αυτόματα εκτός.

Με δεδομένη την αντίθεση του Δήμου είναι άγνωστο αν τελικά ο Οργανισμός προχωρήσει στην δημοπράτηση του. Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com στον ΟΛΠ δεν σκέφτονται (προς το παρόν τουλάχιστον) τις αντιδράσεις και είναι αποφασισμένοι να προχωρήσουν.

Η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΣΤΗ ΓΩΝΙΑ
Η όλη υπόθεση περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς η Αττικό Μετρό περιμένει να δει τις εξελίξεις και αντίστοιχα να πράξει. Η επόμενη γενιά επεκτάσεων του Τραμ αφορά επέκταση προς την Χερσόνησο του Πειραιά και το Κερατσίνι.

Για την επέκταση του Πειραιά υπάρχουν δύο πιθανές χαράξεις: η πρώτη είναι μέσω της Ακτής Μιαούλη και δύο ακτινωτές καταλήξεις προς Χατζηκυριάκειο και Καλλίπολη και η άλλη μέσω της Ηρώων Πολυτεχνείου.

Ο λόγος της ύπαρξης δύο χαράξεων είναι λόγω του monorail. Όπως χαρακτηριστικά μας είπαν από την Αττικό Μετρό, δεν μπορούν να επέμβουν στην διαμάχη Δήμου-ΟΛΠ και ανάλογα με τις τελικές αποφάσεις (αν κατασκευαστεί ή όχι monorail) αναμένεται και η τελική χάραξη για την Πειραϊκή Χερσόνησο.

ΤΟ ΈΡΓΟ
Η γραμμή του monorail θα κατασκευαστεί εξολοκλήρου πάνω σε γέφυρα προκειμένου να μην έρχεται σε επαφή με την τοπική κυκλοφορία (οχήματα και πεζούς) σε ύψος 5,8 μέτρων. Το μήκος του θα είναι 6 χλμ.

Στην πρώτη φάση του έργου προβλέπεται η κατασκευή 8 σταθμών, σε σημεία που θα εξυπηρετούν τόσο τους χρήστες των βασικών εγκαταστάσεων του κεντρικού λιμένα, όσο και τους κατοίκους των παρακείμενων περιοχών.

Η συνολική μεταφορική ικανότητα του συστήματος θα ανέρχεται σε 2.000επιβάτες ανά ώρα και ανά κατεύθυνση. Σε δεύτερη φάση προβλέπεται επέκταση του συστήματος στο νότιο τμήμα προς το νέο terminal κρουαζιερόπλοιων. Ο χρόνος κατασκευής υπολογίζεται σε περίπου 2 χρόνια και αν οι κατασκευές ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι θα μπορούν να ολοκληρωθούν την θερινή περίοδο του 2015.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα