Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

ΕΡΓΟΣΕ: Από τα παγωμένα έργα περάσαμε στις στοιχειωμένες συμβάσεις

κείμενο από το ypodomes.com
Με περίπου 700 εκατ. ευρώ θα ενισχυθεί συνολικά το ανεκτέλεστο υπόλοιπο των τριών ισχυρών κατασκευαστικών ομίλων (ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ΓΕΚ Τέρνα και J&P ΑΒΑΞ) στην περίπτωση όπου αποδώσουν οι προσπάθειες της ΕΡΓΟΣΕ για υπογραφή εντός του προσεχούς διμήνου δύο στοιχειωμένων συμβάσεων.

Πρόκειται για τη σύμβαση που αφορά τη σήραγγα Παναγοπούλας στο τμήμα Ροδοδάφνη - Ψαθόπυργος, προϋπολογισμού 315 εκατ. ευρώ, που εκκρεμεί από τον Μάιο του 2012, και για τη σύμβαση για την εργολαβία-σκούπα στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός, ύψους 415 εκατ. ευρώ, που εκκρεμεί από τον Νοέμβριο του 2012.

Στην πρώτη εργολαβία είχε μειοδοτήσει η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - J&P ΑΒΑΞ - Intrakat και στη δεύτερη η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - ΓΕΚ Τέρνα - J&P ΑΒΑΞ με έκπτωση 5,29% και 8,5% αντίστοιχα.

Εν μέσω φημών περί παρέμβασης της Επιτροπής Ανταγωνισμού (η οποία δεν έχει ενοχλήσει σχετικά την ΕΡΓΟΣΕ, αν και έχουν γίνει καταγγελίες με αφορμή το χαμηλό ποσοστό έκπτωσης), οι εργολάβοι προχώρησαν πρόσφατα σε κίνηση καλής θέλησης αυξάνοντας την έκπτωση στο έργο για τη σήραγγα Παναγοπούλας από 5,29% σε 7,4%, πρόταση η οποία έγινε δεκτή από τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ. Η σχετική σύμβαση βρίσκεται τώρα στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εκτιμάται πως μπορεί να υπογραφεί εντός του επόμενου μήνα.

Ένα από τα επιχειρήματα που χρησιμοποιεί η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ για να προχωρήσει το έργο είναι το γεγονός πως αν επαναπροκηρυχθεί με τα νέα τιμολόγια στα δημόσια έργα θα κοστίσει περί τα 131 εκατ. ευρώ περισσότερο.

Η βιασύνη συνδέεται και με έναν άλλο παράγοντα: Οι συμβάσεις πρέπει να υπογραφούν γρήγορα ώστε να προχωρήσουν τα έργα και να μη χαθούν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ από το ΕΣΠΑ. Από την άλλη πλευρά, είναι απίθανη η ολοκλήρωση των έργων μέχρι το τέλος του 2015. Στελέχη κατασκευαστικών ομίλων υποστηρίζουν, όμως, πως αν υπάρχει αρκετή πρόοδος τότε ίσως ενταχθούν και στο επόμενο ΕΣΠΑ.

Για να προχωρήσει, πάντως, η υπογραφή της δεύτερης σύμβασης, για την εργολαβία-σκούπα στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός πρέπει να κλείσουν «οι πληγές» από παλαιότερη σύμβαση με την ΑΚΤΩΡ, η οποία είχε γίνει αντικείμενο έρευνας από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο Ρακιντζή. Το πόρισμα του κ. Ρακιντζή (ανέφερε π.χ. πως είχαν γίνει πληρωμές χωρίς να έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές εργασίες) είχε με τη σειρά του προκαλέσει αντίδραση του κατασκευαστικού ομίλου και της ΕΡΓΟΣΕ. Τώρα μια επιτροπή του Τεχνικού Επιμελητηρίου (ΤΕΕ) έχει αναλάβει να βγάλει τα κάστανα από τη φωτιά και αναμένεται το πόρισμά της.

Οι εργολάβοι θα συνεχίσουν να ασχολούνται τους επόμενους μήνες με τα σιδηροδρομικά καθώς αύριο δημοπρατείται το έργο σύνδεσης του δικτύου με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, σύντομα πρόκειται να επαναδημοπρατηθεί εργολαβία στο τμήμα Κιάτο - Ροδοδάφνη (ο προηγούμενος εργολάβος αποχώρησε), ενώ εκκρεμούν και άλλοι διαγωνισμοί, όπως π.χ. στο τμήμα Πολύκαστρο - Ειδομένη. Το χρονοδιάγραμμα πάντως τόσο των εκκρεμών συμβάσεων, όσο και των δημοπρατήσεων συνδέεται με την εμπλοκή ή όχι της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα