Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 14 Μαΐου 2013

Editorial: Νικητές οι Έλληνες, με ωριμότητα και υπομονή έρχεται η ανάπτυξη

κείμενο από το ypodomes.com
Το 2013 μέχρι τώρα μας έχει επιφυλάξει αρκετές εξελίξεις. Στην Ελλάδα της κρίσης, της 6ης χρονιάς κρίσης μπορούμε πια να πούμε ότι κάτι θετικό υπάρχει. Μπορεί ακόμα να μην είναι ορατό στη μεγάλη μάζα αλλά θα γίνει.

Η αντίστροφη μέτρηση προς την ανάπτυξη είναι γεγονός. Αυτό δεν θα πάρει ούτε μία μέρα, ούτε ένα μήνα, ούτε ένα χρόνο. Όλοι εμείς που έχουμε επιμείνει πως η Ελλάδα θα νικήσει την κρίση μέσα από την ανάπτυξη επιμένουμε και σήμερα αλλά πλέον είναι γεγονός πως η πολιτική τάξη ενισχύει όλο και περισσότερο αυτή την τάση.

Κάποιος μπορεί να πει πως η προσωπική του ζωή παραμένει χάλια, τα οικονομικά είναι σε θλιβερή κατάσταση και το ίδιο συμβαίνει και στον περίγυρο του αλλά και γενικότερα. Και είναι γεγονός. Η πτώση είναι πολύ πιο εύκολη ενώ η άνοδος είναι δύσκολη και απαιτητική.

Σε όλη αυτή την διαδρομή από τον Μάιο του 2010 όταν μπήκαμε στην περιπέτεια των Μνημονίων είδαμε και βιώσαμε πολλά. Η κατάρρευση της οικονομίας έφερε κατάρρευση της μεσαίας τάξης στη χώρα.  Η Ελλάδα ήταν κοινό μυστικό ότι τα τελευταία χρόνια είχε ίσως την μεγαλύτερη μεσαία τάξη αναλογικά με τον πληθυσμό της.

Έτσι η κατάρρευση αυτή συμπαρέσυρε σχεδόν τα πάντα.  Ακόμα και την ισχυρή ανώτερη –οικονομικά- τάξη της  χώρας. Πρέπει όμως να πούμε πως έγιναν και πολλά από τότε. Ο αρρωστημένος δημόσιος τομέας, η πλήρης εξάρτηση της επιχειρηματικότητας από το Δημόσιο και η απίθανη σπατάλη μειώθηκαν. Μαζί με αυτή επλήγησαν μισθοί, συντάξεις και κυρίως η περηφάνια μας.

Σήμερα όμως είναι ορατό ότι η πορεία προς την ανάπτυξη είναι γεγονός. Όμως πρέπει πρώτα για να φτάσουμε σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης να μηδενίσουμε την ύφεση. Να περάσουμε δηλαδή από τα -8, τα -6, τα -4, σε θετικά πρόσημα. Από αυτή την σκοπιά είμαστε ήδη σε θετική πορεία.

Το φρενάρισμα της ανεργίας, οι αποκρατικοποιήσεις, η ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας, ο πολλαπλασιασμός  των μεγάλων έργων και υποδομών,  η εκμετάλλευση των κοινοτικών κονδυλίων αλλά κυρίως η εφευρετικότητα και η μαχητικότητα των Ελλήνων θα φέρουν αποτελέσματα. Είμαι 100% σίγουρος για αυτό.

Επειδή όμως δεν ζούμε κάποια ταινία με happy end αλλά ένα πόλεμο (οικονομικό) στον οποίο πρέπει να βγούμε νικητές η προσπάθεια θα είναι μακρόχρονη και δύσκολη. Ένα από τα πράγματα που έχω θαυμάσει αυτά τα χρόνια της κρίσης είναι ο τρόπος αντίδρασης του λαού μας.

Μιλάω όμως για τους πολίτες της χώρας μας. Φοβερή αλληλεγγύη, απίστευτη στήριξη. Η οικογένεια έπαιξε τον βασικότερο ρόλο και η δομή της Ελληνικής κοινωνίας αυτή τη φορά βοήθησε στο να μην διαλυθεί ο κοινωνικός ιστός και να μην ζήσουμε καταστάσεις άλλων ετών. Τα μπράβο λοιπόν ανήκουν σε εμάς πρώτα από όλα.

Πριν από μερικές μέρες ο Υπουργός Οικονομικών κος Στουρνάρας μίλησε σε ξένο δίκτυο και αυτό που εντυπωσίασε τον δημοσιογράφο (που έκανε και σχετική ερώτηση) είναι γιατί δεν αντιδρά ο κόσμος! Όλοι ήταν σίγουροι για την κοινωνική έκρηξη, ακόμα και Έλληνες δημοσιογράφοι επένδυαν σε αυτό το σενάριο.

Νομίζω πως η απάντηση είναι πολύ απλή τελικά. Οι θυσίες που έχουμε κάνει όλοι είναι μία επένδυση για το αύριο της χώρας μας. Αν κλωτσήσουμε τις θυσίες μας, θα σπαταλήσουμε (για μία ακόμα φορά ιστορικά) την δυνατότητα να επιστρέψουμε σε καλύτερες μέρες.  Και με απίστευτη υπομονή και επιμονή περιμένουμε αυτή την καλύτερη μέρα. Αλήθεια πόσοι λαοί έχουν  την σοφία και την ωριμότητα να πράξουν έτσι, με τον τρόπο που έπραξε ο δικός μας λαός;

Είναι και η ευκαιρία να επαινέσουμε και λίγο τους εαυτούς μας. Και όταν έρθει μία καλύτερη μέρα θα ξέρουμε πως οφείλετε σε εμάς.  Μπορεί να μας ειρωνεύτηκαν, να μας λοιδόρησαν, να επένδυσαν στην καταστροφή μας, όμως και πάλι εμείς θα είμαστε νικητές της ιστορίας.  Και θα δίνουμε μαθήματα όχι πλέον προς αποφυγή αλλά προς μίμηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα