Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

Χατζηδάκης: Τρέχουν τα έργα για την παράκαμψη των Τεμπών, το 2015 στην κυκλοφορία

κείμενο από το ypodomes.com
Σε ποσοστό 75% έχουν ολοκληρωθεί το κατασκευαστικό αντικείμενο στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου (ΠΑΘΕ Μαλιακός-Κλειδί), με την ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης να επιθεώρησε σήμερα το έργο.

«Έχουμε σήμερα μια ακόμη μια απόδειξη ότι οι μηχανές των μεγάλων έργων, των αυτοκινητόδρομων έχουν πάρει μπροστά» σημείωσε ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης.

"Η επίσπευση των έργων στους μεγάλους αυτοκινητόδρομους δείχνει ότι είμαστε στο σωστό δρόμο. Δίνουμε ένα αγώνα δρόμου με στόχο την ανάκαμψη και την πολυπόθητη ανάπτυξη. Ο αγώνας αυτός είναι μαραθώνιος και χρειάζονται αντοχές, επιμονή και σταθεροί ρυθμοί. Παρά τις δυσκολίες η Ελλάδα αρχίζει να τα καταφέρνει" σημείωσε ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Μάξιμος Χαρακόπουλος.

Στον αυτοκινητόδρομο Αιγαίου, οι μεγάλες σήραγγες της παράκαμψης των Τεμπών έχουν πλέον ανοίξει, ενώ τα έργα σε αυτές σε επίπεδο πολιτικού μηχανικού, ολοκληρώνονται και τα ηλεκτρομηχανολογικά, είναι ήδη έτοιμα σε ποσοστό 75%, ανέφερε από την πλευρά του ο υφυπουργός Ανάπτυξης Σταύρος Καλογιάννης. Όπως διαβεβαίωσε, η πλήρης επανεκκίνηση των έργων είναι χρόνου.

«Είναι θέμα ελάχιστου χρόνου, ελάχιστων εβδομάδων και πρέπει να πούμε ότι το έργο αυτό μπορεί να έχει ολοκληρωθεί σε δυο χρόνια. Δουλεύουμε στην κατεύθυνση τμήματα του έργου να μπορέσουν να αποδοθούν πιο νωρίς στην κυκλοφορία» σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.

Όσον αφορά τα διόδια, ο κ. Χατζηδάκης διευκρίνισε ότι οι νέες συμβάσεις, που θα κατατεθούν στη Βουλή για τα έργα, δεν προβλέπουν αναπροσαρμογή προς τα πάνω των τελών διέλευσης.

Το έργο
Η σύμβαση του έργου περιλαμβάνει την κατασκευή των νέων Τμημάτων αυτοκινητοδρόμου Ευαγγελισμός – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα. Με την κατασκευή του νέου τμήματος Ευαγγελισμός – Ραψάνη, μήκους 11 χλμ παρακάμπτεται η κοιλάδα των Τεμπών μέσω των διπλών σηράγγων Τ1 (μήκους 2000 μ.) και Τ2 (μήκους 6.000 μέτρων).

Με την κατασκευή του νέου τμήματος Πλαταμώνας – Σκοτίνα, μήκους 14 χλμ, παρακάμπτονται οι επικίνδυνες στροφές στην περιοχή του Παντελεήμονα Πιερίας μέσω των σηράγγων Τ3, μήκους 2.700 μ.

Μέχρι σήμερα έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ1 και Τ2 και κατασκευάζονται (ήδη έχει ολοκληρωθεί το 50%) οι εργασίες Ηλεκτρομηχανολογικών Εγκαταστάσεων στις σήραγγες αυτές.

Οι εργασίες Πολιτικού Μηχανικού στις σήραγγες Τ3 είναι κατά 75% ολοκληρωμένες. Απομένει προς διάνοιξη τμήμα μήκους 350 μέτρων περίπου.

Μετά την υπογραφή, την 12-4-2013, της Συμφωνίας μεταξύ του Δημοσίου και Παραχωρησιούχου / Κατασκευαστή και σε συνδυασμό με την αποπληρωμή, στο τέλος του 2012, εκτελεσμένων εργασιών κατασκευής της λωρίδας έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ) στις σήραγγες, έχει επέλθει πλήρης επανεκκίνηση των κατασκευαστικών δραστηριοτήτων σε όλα τα μέτωπα του Έργου.

Συγκεκριμένα εκτελούνται :

• Εργασίες οδοποιίας στο τμήμα μεταξύ των σηράγγων Τ1 και Τ2 μήκους 1 χλμ.

• Εργασίες κατασκευής κτιρίου Ελέγχου της σήραγγας Τ2

• Κατασκευή κτιρίων εξαερισμού της σήραγγας Τ2 (βόρειο και νότιο).

• Εργασίες κατασκευής οδικού τμήματος εκατέρωθεν της νέας γέφυρας του ποταμού Πηνειού, μήκους 220 μέτρων.

• Εργασίες κατασκευής οδικών τμημάτων εκατέρωθεν της γέφυρας Β460 του ΟΣΕ.

• Χωματουργικές εργασίες στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβο Ραψάνης.

• Εργασίες διάνοιξης και τελικών επενδύσεων στα νότια μέτωπα της σήραγγας Παντελεήμονα. Στα βόρεια μέτωπα της σήραγγας αυτής γίνονται προπαρασκευαστικές εργασίες για την ολοκλήρωση της υπόγειας διάνοιξης σε 350 μέτρων.

• Εργασίες κατασκευής της γέφυρας Β560 και οδοποιίας στο τμήμα βορείως των σηράγγων Παντελεήμονα στην περιοχή Σκοτίνας.

Ήδη έχει ολοκληρωθεί περίπου το 72% του φυσικού αντικειμένου του Έργου.

Με βάση το εγκεκριμένο πλέον χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου Ευαγγελισμός – Ραψάνη και Πλαταμώνας – Σκοτίνα προβλέπεται στο τέλος Μαίου του 2015.

Μετά την παράδοση των προαναφερόμενων νέων Τμημάτων του αυτοκινητοδρόμου και σε συνδυασμό με την επανέναρξη των εργασιών κατασκευής της Παράκαμψης Στυλίδας (το περασμένο φθινόπωρο) και του Ανισόπεδου Κόμβου Ροδίτσας στην περιοχή Λαμίας, ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Ας σημειωθεί ότι στον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου συμμετέχουν με 35% η Hochtief Solutions, με 20% η Άκτωρ παραχωρήσεις, με 16,25% η J&P Άβαξ, με 13,75% η Vinci Concessions, με 10% η ΑΕΓΕΚ και με 5% η Αθηνά.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα