Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Editorial: Δημιουργία Τουριστικών Υποδομών, Ελλάδα κυρίαρχη στον τουρισμό

κείμενο από το ypodomes.com
Δημιουργώντας το περιβάλλον για το μέλλον των υποδομών στην Ελλάδα όλοι σκέφτονται τα συνηθισμένα έργα που κανείς συναντά με τις κατασκευές: οδικά έργα, έργα ύδρευσης και αποχέτευσης, αναπλάσεις, πεζοδρομήσεις, κτιριακά κ.α

Στην Ελλάδα του 2013 αν σκεφτόμαστε μόνο τα παραπάνω για να προχωρήσουμε τα επόμενα χρόνια σε ρυθμούς ανάπτυξης τότε μάλλον βαδίζουμε στο γνωστό μονοπάτι των έργων που δεν αλλάζουν σε μεγάλο βαθμό αυτό που είναι σήμερα αυτή η χώρα.

Πριν από μερικές ημέρες εβρισκόμενος σε ένα από τα όμορφα νησιά των Κυκλάδων διαπίστωσα πως το τουριστικό μας προϊόν περιορίζεται λίγο στη φυσική ομορφιά που μπορεί να υπάρχει στο τοπίο και η ανθρώπινη παρέμβαση είναι από λίγη έως ελάχιστη.

Αυτό μπορεί να ανήκει στην σφαίρα του ιδανικού στο να μείνει το φυσικό περιβάλλον αναλλοίωτο, όμως αναφορικά με την άποψη αυτών που πληρώνουν (των τουριστών δηλαδή) αυτή η κατάσταση ίσως να είναι πολύ ενδεικτική στο γεγονός πως η Ελλάδα με τα εκπληκτικά νησιά της και τις απίστευτες ομορφιές της να μην μπορεί να φτάσει σε αφίξεις άλλες χώρες, την ίδια ώρα που η Τουρκία πάει από το ένα ρεκόρ στο άλλο.

Είναι η Τουρκία πιο όμορφη από την Ελλάδα; Δε νομίζω. Έχει νησιά μοναδικής ομορφιάς; Όχι. Γιατί τότε βλέπουμε όλο και από πιο μακριά την πλάτη της γειτονικής μας χώρας; Πρόσφατα η Κροατία ανακοίνωσε ένα φιλόδοξο σχέδιο επενδύσεων στον τουριστικό τομέα με στόχο να μπει στις πρώτες 20 χώρες του κόσμου από άποψη επισκεψιμότητας.

Στην Ελλάδα αυτή η εμμονή στο πλεονέκτημα του φυσικού τοπίου φτάνει σε σημείο υπερβολής.  Τόσο όσο να στερούμε από μία χώρα να κάνει άλματα που οποιαδήποτε άλλη χώρα με προσανατολισμό τον τουρισμό θα είχε κάνει δίχως δεύτερη σκέψη.

Στο σταυροδρόμι που βρισκόμαστε λοιπόν αυτή τη στιγμή υπάρχει μία τεράστια δεξαμενή για την γίνουν τα βήματα προς την ανάδειξη της Ελλάδας ως παγκόσμια κυρίαρχης τουριστικά χώρας. Η δεξαμενή αυτή είναι το νέο ΕΣΠΑ που δίνει την ευκαιρία αυτή στο να δοθούν έξυπνα κονδύλια, όχι μόνο για δρόμους πια αλλά για μία κατηγορία υποδομών.

Οι τουριστικές υποδομές ή υποδομές εξωραϊσμού σε τόπους και μέρη όπου ο τουρισμός μπορεί να βασιλέψει είναι μία ανεξάντλητη πηγή ευκαιρίων. Υπάρχουν τόσα πολλά μέρη που μπορούν να αναδείξουν την φυσική ομορφιά που διαθέτουν που πραγματικά δίνει μία μεγάλη δυνατότητα σε όλη την χώρα στο να αλλάξει πρόσωπο και να δημιουργήσει τουριστικούς παραδείσους σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία.

Φυσικά όλα ξεκινάνε από τον σχεδιασμό. Οι Περιφέρειες θα μπορούσαν να ξεκινήσουν στρατηγικά σχέδια αναμορφώνοντας ή δημιουργώντας τουριστικές υποδομές (ανάδειξη τοπίων,  οικιστικές παρεμβάσεις, αναπλάσεις και πεζοδρομήσεις, κίνητρα για εκμοντερνισμό επιχειρήσεων, καινοτόμα τουριστικά προϊόντα, εξωραϊσμοί τοπίων κ.α) που θα προσελκύσουν τουρίστες.

Ο στόχος θα πρέπει να είναι η Ελλάδα να μπει στην πρώτη δεκάδα των χωρών με την μεγαλύτερη τουριστική κίνηση.  Ο τουρισμός είναι ήδη μεγάλη κινητήριος δύναμη αυτής της χώρας. Γιατί να μην γιγαντωθεί;

Το τρίπτυχο ήλιος-θάλασσα-φως είναι λίγο παλιομοδίτικο και οι τουρίστες του σήμερα είναι πιο απαιτητικοί και έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν. Το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 μας δίνει ένα μεγάλο χέρι βοηθείας. Ας κοιτάξουμε να το εκμεταλλευτούμε και να αλλάξουμε τη μοίρα αυτής της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα