Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 29 Μαΐου 2013

Μία νέα αρχή στο Μετρό Θεσσαλονίκης από τον Σεπτέμβριο

κείμενο από το ypodomes.com
Νέα αρχή ετοιμάζεται να κάνει το Μετρό Θεσσαλονίκης. Το «στοιχειωμένο» έργο που έχει ατυχήσει τόσες φορές στο παρελθόν είναι έτοιμο να πει αντίο στα μεγάλα προβλήματα και να ξεκινήσει και πάλι, με νέα εταιρεία και με έξτρα 5 σταθμούς προς τα ανατολικά.

Μετά από 3 χρόνια μεγάλων παλινωδιών θα δούμε τα εργοτάξια να γεμίζουν και να έχουμε πρόοδο του έργου. Πλέον όλα τα εργοτάξια, 7 χρόνια μετά το ξεκίνημα των πρώτων έργων, έχουν παραδοθεί και ο ΑΚΤΩΡ που απέκτησε την πλειοψηφία της ΑΕΓΕΚ θα είναι η εγγυήτρια δύναμη ολοκλήρωσης αυτού του εθνικά μεγάλου έργου υποδομής.

Οι 13 σταθμοί κουβαλούν ήδη την δική τους ιστορία και πολλοί από αυτούς μας έχουν απασχολήσει στο παρελθόν για θέματα που δεν σχετίζονταν ακριβώς με την κατασκευή (βλέπε σταθμός Παπάφη).  Μέσα από το τεράστιο έργο έχει γίνει και μια ασύληπτη αρχαιολογική ανασκαφή που έφερε στο φως τον πλούτο της Θεσσαλονίκης μέσα στους αιώνες της ιστορίας της.

Με ενδιαφέρον θα περιμένουμε να ακούσουμε το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης που φαίνεται πως κλειδώνει για το 2017 αν δεν έχουμε νέες παλινωδίες. Αυτό είναι ένα από τα καλά νέα αν σκεφτούμε ότι πολλοί σήμερα τοποθετούν την ολοκλήρωση του έργου ακόμα και το 2019.

ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Το έταιρο έργο που ανέλαβε ο ΑΚΤΩΡ είναι αυτό της πρώτης επέκτασης στα νότιο-ανατολικά της πόλης, καλύπτωντας το πολεοδομικό συκγρότημα της Καλαμαριάς. Οι 5  νέοι σταθμοί και τα 5 χλμ υπόγειας σήραγγας θα φτάσουν το συνολικό υπό κατασκευή έργο σε 18 σταθμούς και περίπου 15χλμ σηράγγων.

Η επέκταση θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ της βασικής γραμμής και από εκεί θα καταλήγει στην νότιο-ανατολική άκρη της πόλης στον σταθμό ΜΙΚΡΑ. Η υπογραφή της σύμβασης τοποθετείται τον Σεπτέμβριο και οι εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα ενώ το ευχάριστο για το έργο είναι πως δεν υπάρχουν σοβαρές ενδείξεις για μεγάλα αρχαιολογικά ευρήματα. Η ολοκλήρωση του έργου τοποθετείται το 2019.

Ο τρόπος που θα λειτουργεί η επέκταση προς Καλαμαριά θα είναι ιδιαίτερος. Ουσιαστικά θα δημιουργηθούν δύο βασικά δρομολόγια. Το πρώτο θα είναι το Ν.Σ.Σταθμός-Νέα Ελβετία και το άλλο το Ν.Σ.Σταθμός-Μίκρα. Ο σταθμός διακλάδωσης θα είναι ο σταθμός ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ.

Αν όλα πάνε κάλα πριν ολοκληρωθεί το έργο στη  βασική γραμμή θα έχουμε και τρίτο έργο υπό κατασκευή. Μιλάμε για την προς βορράν επέκταση της γραμμής από το σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ προς την Ευκαρπία. Η επέκταση αυτή θα λειτουργεί όπως και εκείνη της Καλαμαριάς. Θα υπάρχουν αρκετοί κοινοί σταθμοί ανάμεσα στις γραμμές του Μετρό διευκολύνοντας την κίνηση μέσα στην πόλη.

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχουν 60 μέτρα μήκος (περίπου το ήμισυ σε σχέση με τους αντίστοιχους σταθμούς της Αθήνας). Όλοι οι σταθμοί θα έχουν κεντρική αποβάθρα (σε αντίθεση με το Μετρό της Αθήνας που οι περισσότεροι σταθμοί έχουν πλάγιες αποβάθρες) με τους συρμούς να προσεγγίζουν από δεξιά και αριστερά αντίστοιχα.

Μεγάλο όπλο ασφάλειας στους σταθμούς θα είναι οι θύρες ασφαλείας οι οποίες θα ανοίγουν μόνο όταν έχει φτάσει ο συρμός και έχει ακινητοποιηθεί, μηδενίζοντας τις περιπτώσεις ατυχημάτων.

Οι συρμοί ακολουθόντας τους σταθμούς θα είναι περίπου 58 μέτρα σε μήκος, ενιαίοι σε όλο το μήκος τους ενώ θα λειτουργούν υπεραυτόματα, χωρίς οδηγό αλλά με ..συνοδό. Οι επιβάτες θα μπορούν να κάθονται στο μπροστινό μέρος του συρμού βλέποντας το τούνελ μπροστά τους, κάτι που δεν είναι δυνατό στο Μετρό της Αθήνας.

ΤΟ ΕΡΓΟ
Το έργο της βασικής γραμμής περιλαμβάνει 9,6χλμ και 13 σταθμούς: Ν.Σ.ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΠΑΠΑΦΗ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΕΩΣ, ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ, ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ. Μελλοντικά η γραμμή θα επεκταθεί δυτικά προς τον Εύοσμο.

Το έργο της επέκταση προς Καλαμαριά περιλαμβάνει 4,8χλμ και 5 σταθμούς.  Θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ και μέτα ΝΟΜΑΡΧΙΑ, ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ. Μελλοντικά η γραμμή θα επεκταθεί ανατολικά προς το Αεροδρόμιο Μακεδονία.

Το έργο της επέκτασης προς Ευκαρπία περιλαμβάνει 5χλμ και 5 σταθμούς. Θα ξεκινά από τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, και μετά  ΝΕΑΠΟΛΗ, ΠΑΥΛΟΥ ΜΕΛΑ, ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΠΟΛΙΧΝΗ, ΕΥΚΑΡΠΙΑ.  Μελλοντικά η γραμμή θα επεκταθεί βόρεια προς το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

Τέλος στα σχέδια της Αττικό Μετρό υπάρχει και μία ακόμα γραμμή  που θα ξεκινά από τον σταθμό ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ και θα καταλήγει στην Νέα Ελβετία μέσω Τούμπας και Χαριλάου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα