Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 15 Οκτωβρίου 2014

Τα 5 προβλήματα του Μετρό Θεσσαλονίκης

κείμενο από το ypodomes.com
Προχωρά η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης και τα προβλήματα του έργου είναι πλέον συγκεκριμένα. Αν και πολλοί υποστηρίζουν πως το έργο δεν θα είναι έτοιμο το 2018, τα στοιχεία υποδεικνύουν το αντίθετο.

Αυτή την εποχή είναι έτοιμοι ή σε διαδικασία ολοκλήρωσης 8 από τους 13 σταθμούς ενώ με γοργά βήματα προχωρά η κατασκευή του κτιριακού συγκροτήματος του Αμαξοστασίου στην Πυλαία.

Το τεράστιο αυτό έργο που ξεκινά από την καρδιά της πόλης και καταλήγει στα ανατολικά της όρια έχει τα δικά του προβλήματα. Το ypodomes.com τα κατέγραψε και σας τα παρουσιάζει παρακάτω:

1.ΕΜΠΛΟΚΗ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΣΤΟΝ ΣΤΑΘΜΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
Είναι το νούμερο 1 πρόβλημα αυτή τη στιγμή. Για την Αττικό Μετρό, το Υπουργείο Υποδομών αλλά και πολλούς φορείς, η λύση βρίσκεται στα χέρια του Δήμου Θεσσαλονίκης που έχει ουσιαστικά προκαλέσει την καθυστέρηση. Χωρίς το σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ μεγάλο τμήμα του κέντρου μένει ορφανό. Η Αττικό Μετρό υποστηρίζει πως το βασικό έργο μπορεί να λειτουργήσει και χωρίς το σταθμό.

Η απόφαση για την τύχη του σταθμού θα κριθεί το επόμενο διάστημα και όλοι είναι σε αναμονή για να προγραμματίσουν τις κινήσεις τους.

2.ΜΗΔΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΒΟΥΛΓΑΡΗ
Το δεύτερο πρόβλημα ονομάζεται ΒΟΥΛΓΑΡΗ. Αυτή τη στιγμή δεν έχει σκαφτεί τίποτα στην περιοχή του σταθμού και όλοι περιμένουν την δικαστική λύση στο θέμα των απαραίτητων απαλλοτριώσεων για την κατασκευή του σταθμού. Ο αέρας των 3,5 ετών για την λειτουργία της βασικής γραμμής, δίνει ελπίδες πως ο σταθμός θα μπορέσει να κατασκευαστεί. Για το θέμα της έλευσης του Μετροπόντικας, δεν υπάρχει πρόβλημα καθώς όπως και σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να περάσει από το σταθμό χωρίς να έχει σκαφτεί.

3.ΣΗΡΑΓΓΑ 2,5 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΩΝ ΠΡΟΣ ΔΙΑΝΟΙΞΗ
Μικρότερης έκτασης πρόβλημα που τείνει να εξαλειφθεί. Οι 2 Μετροπόντικες βρίσκονται στο σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ, συναρμολογούνται, γίνεται το απαραίτητο λίφτινγκ και στις αρχές του 2015 θα ξεκινήσουν το αντίστροφο ταξίδι αυτή τη φορά με κατεύθυνση προς τα δυτικά με κατάληξη το σταθμό ΠΑΤΡΙΚΙΟΣ. Θεωρητικά το ταξίδι θα διαρκέσει λιγότερο από χρόνο.

4.ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ..ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ
Εδώ δεν έχουμε κάποια εμπλοκή, έχουμε όμως μεγάλες καθυστερήσεις. Με τα αρχαιολογικά να μην έχουν ολοκληρωθεί 8 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών το αίσθημα δυσφορίας όλο και μεγαλώνει.  Αν και φαίνεται δύσκολο η διοίκηση του Μετρό επιμένει πως αυτός ο σταθμός θα μπορέσει να ολοκληρωθεί οικοδομικά μέσα στο 2015.

5.ΦΗΜΕΣ ΓΙΑ ΑΝΑΔΟΧΟ
Με τις φήμες για αποχώρηση του αναδόχου να φουντώνουν τα σενάρια είναι πολλά. Ωστόσο η διοίκηση του Μετρό, δεν λαμβάνει σοβαρά υπόψη αυτή τη φημολογία.

Ένα από τα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για την πορεία του έργου σε σχέση με τα προβλήματα του αλλά και την διένεξη με την ανάδοχο κοινοπραξία είναι πως το έργο προχωρά παρά τα συγκεκριμένα προβλήματα. Ωστόσο παραμένει πρόβλημα πως 2 κεντρικότατοι σταθμοί (ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ, ΑΓΙΑΣ ΣΟΦΙΑΣ) είναι ο καθένας για διαφορετικούς λόγους εγκλωβισμένοι. Η Θεσσαλονίκη ως πόλη με συμπαγές κέντρο (μονοπύρηνη πόλη) χρειάζεται τη λειτουργία τους για να μπορέσει να εξυπηρετεί την καθημερινή ημερήσια κίνηση.

Σταθμοί ολοκληρώνονται, προετοιμάζεται το ντύσιμο των σταθμών, ξεκινά η αρχική διαδικασία για τους συρμούς. Ανάλογα με τις εξελίξεις η βασική γραμμή θα λειτουργήσει το 2018 με 13, 12 ή 11 σταθμούς. Αυτό όμως είναι κάτι που θα το ξέρουμε σε λίγους μήνες.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα