Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 3 Οκτωβρίου 2014

Άποψη: Μόνιμη πεζοδρόμηση της Ακτής Καλλιμασιώτη στον Πειραιά

κείμενο από το ypodomes.com
Αύριο ολοκληρώνεται η κυκλοφοριακή παρέμβαση στο λιμάνι του Πειραιά, στην Ακτή Καλλιμασιώτη, προκειμένου να ξεκινήσει η εκσκαφή του σταθμού ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ενός από τους 6 σταθμούς της επέκτασης της γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, από την Αγία Μαρίνα στο Δημοτικό Θέατρο του Πειραιά.

Ο δρόμος πλέον θα περνά μέσα από το λιμάνι έχοντας τις απαραίτητες λωρίδες κυκλοφορίας που απαιτούνται. Υπολογίζεται πως θα χρειαστούν περίπου 3 χρόνια, μέχρι τα τέλη του 2017 μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα στο σταθμό και να επανέλθει ο δρόμος στην πρότερη κατάσταση του.

Εδώ λοιπόν, παρουσιάζεται μία χρυσή ευκαιρία για τον Πειραιά. Η εκτροπή της κυκλοφορίας σε μεγάλο τμήμα της Ακτής Καλλιμασιώτη, θα μπορούσε να πάρει μόνιμο χαρακτήρα και με μία άλλη ματιά να επανασχεδιαστεί ο χάρτης στο λιμάνι και τους δρόμους κατά μήκος αυτού.

Σήμερα η εκτροπή της κυκλοφορίας επανέρχεται λίγο πριν την πλατεία Καραϊσκάκη και συνεχίζει προς την Ακτή Μιαούλη και την Βασιλέως Γεωργίου. Τα οφέλη της μονιμοποίησης αλλά και ενός ευρύτερου επανασχεδιασμού της περιοχής θα διευκόλυνε την κίνηση των μέσων μαζικής μεταφοράς και κυρίως του Τραμ που ήδη είναι σε εξέλιξη η επέκταση του από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι.

Μία πρώτη σκέψη θα ήταν να παραμείνει η εκτροπή της κυκλοφορίας μέσα από το λιμάνι αλλά να μην επιστρέφει μετά από τα περίπου 300 μέτρα. Να συνεχιστεί η εκτροπή και μέσα από εκεί που σήμερα είναι το τέρμα αρκετών λεωφορειακών γραμμών και να συνεχίσει ο παραλιακός δρόμος μέσα από το λιμάνι μέχρι την αρχή της Ακτής Μιαούλη.

Αυτό θα έδινε μία οριστική λύση στο καθημερινή πρόβλημα της κίνησης των παραλιακών δρόμων του κέντρου του Πειραιά αλλά θα επέτρεπε ταυτόχρονα μία διαφορετική οπτική των πραγμάτων.

Ο σημερινός δρόμος, από το αρχής της Ακτής Μιαούλη (στο ύψος της πλατείας δίπλα από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα) μέχρι το σταθμό του Μετρό αλλά και του Προαστιακού θα μπορούσε να πεζοδρομηθεί, προκειμένου να δοθεί χώρος στους πεζούς. Το Τραμ θα μπορούσε πλέον άνετα να κινηθεί προς το σταθμό του Μετρό αλλά και να προετοιμάσει την μελλοντική του επέκταση προς το Κερατσίνι και το Πέραμα.

Η όδευση του Τραμ χωρίς αυτοκίνητα στην περιοχή της Ακτής Καλλιμασιώτη θα έδινε μία φοβερή αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο θα ενταχθεί το μέσο σταθερής τροχιάς στην πόλη καθώς το σημείο εκείνο κυκλοφοριακά είναι κυριολεκτικά «κολασμένο» με κίνηση τις 18 από τις 24 ώρες της ημέρας.

Στην ίδια πεζοδρόμηση θα μπορούσε να σχεδιαστεί ένας άνετος ποδηλατόδρομος με επεκτάσεις προς την Ακτή Μιαούλη, το Δημαρχείο και το Πασαλιμάνι δημιουργώντας για πρώτη φορά στον «δύσκολο» Πειραιά ένα πράσινο ρεύμα στους δρόμους.

Η ολική πεζοδρόμηση της Ακτής Καλλιμασιώτη θα λειτουργούσε ανακουφιστικά ως προς την κίνηση των οχημάτων ενώ οι πεζοί θα μπορούν να μετακινούνται μεταξύ Μετρό-Τραμ-Λεωφορείων χωρίς δυσκολία και οι ποδηλάτες να έχουν πλήρη πρόσβαση και διαδρόμους στην πόλη, κάτι που σήμερα είναι πρακτικά απαγορευμένο.

Θα υπήρχε άνετη από και προς την Αγορά του Πειραιά (που σήμερα είναι επίσης σε κακό χάλι και χρίζει επείγουσας μεταφοράς σε κλειστό, στεγασμένο καθαρό χώρο όπως συμβαίνει σε όλες τις πολιτισμένες χώρες της Ευρώπης), αλλά και προς το εμπορικό κέντρο και τις επιχειρήσεις.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΛΙΜΑΝΙ
Ουσιαστικά με αυτή την πεζοδρόμηση μεταφέρεται όλη η κίνηση των οχημάτων εντός του ορίου του λιμένα.  Αυτό με τη σειρά του δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία σε πιο στενό χώρο στις συγκεκριμένες πύλες του λιμανιού.

Στην περίπτωση της Ακτής Καλλιμασιώτη, το πρόβλημα έλυσε ο ίδιος ο ΟΛΠ με επέκταση του μόλου που επετεύχθη πριν από 2 χρόνια. Χωρίς πρόβλημα θα είναι η κίνηση και στην περιοχή της πλατείας Καραϊσκάκη.

Εκεί που θα έπρεπε να σταματήσει η κίνηση του λιμανιού ή να υπάρξει αντίστοιχη επέκταση του μόλου είναι στην πύλη που εξυπηρετούνται τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Σε κάθε περίπτωση μια τέτοια πεζοδρόμηση θα έφερνε δεκάδες καλά και θα δημιουργούσε ένα κακό, που στην προκειμένη περίπτωση λύνεται.

Ο Πειραιάς, στην περιοχή του λιμανιού, που μαστίζεται από κορεσμένη κίνηση εδώ και χρόνια, έχει μία χρυσή ευκαιρία με την εκτροπή της κυκλοφορίας να δημιουργήσει μία κυκλοφοριακή μεταμόρφωση της περιοχής προς όφελος των πεζών, των μέσων μαζικής μεταφοράς και των ποδηλατών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα