Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου 2014

Μετρό Αθήνας: Η αλλαγή χάραξης στην επέκταση προς Ίλιον αλλάζει το έργο

κείμενο από το ypodomes.com
Σύμφωνα με πρόσφατη δήλωση του Προέδρου και Διευθύνοντα Σύμβουλου της Αττικό Μετρό, στα μεσοπρόθεσμα σχέδια της εταιρείας (δηλαδή ούτε σύντομα αλλά ούτε και στο απώτερο μέλλον) είναι η επέκταση της γραμμής 2 από την Ανθούπολη στο Ίλιον. Εδώ και αρκετά χρόνια είχε γίνει γνωστό πως η γραμμή θα συνεχίζει αρχικά προς Πετρούπολη και κατόπιν προς Ίλιον.

Σύμφωνα με πολύ καλά πληροφορημένες πηγές τελικά η οριστική χάραξη άλλαξε καθώς η αρχική επιλογή βρισκόταν σε πολύ σαθρά εδάφη. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την διερεύνηση των γεωλογικών δεδομένων της περιοχής διαπιστώθηκε πως σε απόσταση αναπνοής βρίσκονται παλιά λιγνιτωρυχεία σε διάφορα βάθη που θα έβαζε σε κίνδυνο την κατασκευή του έργου (σήραγγες και σταθμούς δηλαδή).

Τελικά η πλέον εφικτή χάραξη είναι εκείνη που μετά τον επίσταθμο του σταθμού ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ είναι να κινείται με πορεία Βόρεια-Βόρειο-Ανατολικά (αντί για Βόρειο-Δυτικά προς τον Άγιο Ιερόθεο στο Περιστέρι).

Πλέον όλη η χάραξη κινείται  σχεδόν αποκλειστικά πάνω στη Λεωφόρο Θηβών έτσι ώστε να υπάρχει η δυνατότητα για περαιτέρω επέκταση προς Καματερό και Ζεφύρι μέχρι τον υπό κατασκευή  Προαστιακό Σταθμό ΖΕΦΥΡΙ.

ΟΙ ΝΕΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
Το μήκος της επέκτασης με την νέα χάραξη είναι πλέον 4χλμ και περιλαμβάνει 3 νέους υπόγειους σταθμούς στις παρακάτω θέσεις:
ΣΤΑΘΜΟΣ 1:θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Καππαδοκίας (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΣΤΑΘΜΟΣ 2: θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Θηβών και Ελαιών (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)
ΣΤΑΘΜΟΣ 3:θα κατασκευαστεί στη συμβολή των οδών Αγίου Νικολάου και Παραμυθιάς (εντός των ορίων του Δήμου Ιλίου)

ΓΡΙΦΟΣ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ, ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΣ Ο ΔΗΜΟΣ ΙΛΙΟΥ
Πλέον με την νέα χάραξη ανατρέπεται η προηγούμενη διάταξη των σταθμών και όπως φαίνεται και από τις παραπάνω θέσεις που θα κατασκευαστούν θα βρίσκονται όλοι εντός των διοικητικών ορίων του Δήμου Ιλίου που είναι ο μεγάλος κερδισμένος από αυτή την αλλαγή.

Πλέον οι ονομασίες των σταθμών αποτελούν γρίφο καθώς θα πρέπει να επιλεγούν ονόματα που θα καθορίζουν την θέση τους και μέχρι σήμερα συνήθως επιλέγονται είτε τα ονόματα των Δήμων που βρίσκονται οι σταθμοί, είτε εκκλησίες και τοπονύμια.

Όπως έχει υπολογίσει η Αττικό Μετρό από την λειτουργία των 3 νέων σταθμών της γραμμής 2 θα εξυπηρετούνται καθημερινά περίπου 46.500 κάτοικοι και 5.500 θέσεις εργασίας, συνολικά 51.000 επιβάτες. Ειδικά τις ώρες αιχμής υπολογίζεται ότι και στους 3 σταθμούς θα κινούνται (ανά ώρα) 4.440 επιβάτες.

Η επέκταση αυτή προς το παρόν βρίσκεται σε μελέτες (γεωλογικές, γεωφυσικές, γεωτεχνικές) και η χρηματοδότηση θα αναζητηθεί από το νέο ΕΣΠΑ 2014-2020. Το κόστος εκτιμάται σε περίπου 300εκ.ευρώ. Πάντως δεν περιμένουμε την δημοπράτηση της πριν το 2015 και την ολοκλήρωση της περίπου το 2020.

Με την λειτουργία της τα Δυτικά Προάστια της Αθήνας θα έχουν καλυφθεί σχεδόν πλήρως και θα απαιτούνται λιγότερα από 20 λεπτά για να φτάσει κανείς από τον τερματικό σταθμό στο Ίλιον στο Σύνταγμα. Με αυτή την επέκταση η γραμμή 2 θα φτάσει συνολικά τους 23 σταθμούς και θα εκτείνεται από το Ίλιον μέχρι το Ελληνικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα