Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 1 Δεκεμβρίου 2014

24 μήνες για τη λειτουργία σύγχρονου σιδηρόδρομου από Πελοπόννησο μέχρι Θεσσαλονίκη

κείμενο από το ypodomes.com
Εδώ και χρόνια μιλάμε για τα σιδηροδρομικά έργα της χώρας αλλά αυτό που δεν βλέπουμε είναι να ολοκληρώνονται και να αποδίδονται στους πολίτες. Από την εποχή της παράδοσης του τμήματος των σιδηροδρομικών Τεμπών τα έργα έχουν μπει σε ένα συνεχόμενο φαύλο κύκλο εργολαβιών.

Τώρα, έχουμε εισέλθει σε μία εποχή που τα έργα αυτά είναι σε πολύ ώριμο στάδιο και ο χρόνος πλέον τρέχει αντίστροφα για την ολοκλήρωση τους. Μάλιστα τα έργα αυτά τρέχουν τόσο γρήγορα που η ΕΡΓΟΣΕ ζητά επιπλέον χρηματοδότηση για να καλύψει τις ανάγκες που έχουν προκύψει.

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΤΡΕΧΕΙ
Μαζί με τα έργα όμως τρέχει και ο χρόνος. Σε λίγες εβδομάδες θα εισέλθουμε στο 2015 και πλέον τα έργα δεν πρέπει μόνο να ωριμάζουν αλλά να φτάσουν στο σημείο της ολοκλήρωσης και το αποτέλεσμα της επένδυσης εκατοντάδων εκατομμυρίων με εθνική και κοινοτική χρηματοδότηση να πιάσει τόπο. Η πραγματικότητα του ολοκληρωμένου σύγχρονου δικτύου σιδηρόδρομων είναι άλλωστε μία ανάγκη.

ΠΟΙΑ ΕΡΓΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΟΝΤΑΙ
Εδώ στο ypodomes έχουμε σε καθημερινή βάση ενημέρωση για αυτά τα πολύ σημαντικά έργα που ξεπερνούν το 1 δις ευρώ σε κόστος.

ΛΙΜΕΝΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ-Σύμφωνα με τα νέα χρονοδιαγράμματα στο τέλος του 2014 θα έχουμε την ολοκλήρωση του μικρού -αλλά σημαντικού- σιδηροδρομικού έργου σύνδεσης του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το εθνικό σιδηροδρομικο δίκτυο.

ΑΝΑΤΑΞΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ-Στα μέσα του 2015 πρόκειται να ολοκληρωθεί η ανάταξη της ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Μενίδι-Τιθορέα ενώ πολύ πιθανό είναι να ενεργοποιηθεί και προαίρεση για την εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Μενίδι.

Α`ΦΑΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣ ΛΑΡΙΣΑ-ΒΟΛΟΣ-Τα έργα Α`φάσης (με φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ) πρέπει να ολοκληρωθούν τον Νοέμβριο του 2015. Ωστόσο αν δεν δημοπρατηθούν (από την ΕΡΓΟΣΕ) τα έργα Β` φάσης τα ηλεκτροκινούμενα τρένα δεν θα μπορούν να διασχίζουν την απόσταση μεταξύ των 2 μεγάλων Θεσσαλικών πόλεων.

ΔΙΑΚΟΠΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-Αν και η εργολαβία έχει επίσημο χρονοδιάγραμμα για τον Φεβρουάριο του 2015, η ολοκλήρωση του πρώτου μεγάλου έργου της ΕΡΓΟΣΕ τοποθετείται στα τέλη του 2015 με το τμήμα Διακοπτό-Ροδοδάφνη. Ωστόσο το τμήμα δεν θα μπορεί να λειτουργήσει  αν δεν ολοκληρωθούν τα άλλα έργα της βόρειας Πελοποννήσου.

ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ-Το αμέσως επόμενο τμήμα, μέχρι τον Ψαθόπυργο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα θα είναι ολοκληρωμένο τον Φεβρουάριο του 2016. Ωστόσο η πολυπλοκότητα του έργου ιδιαίτερα στη σήραγγα, δημιουργεί αμφιβολίες για την χρονική απόδοση του έργου στην κυκλοφορία. Ούτε αυτό το τμήμα μπορεί να λειτουργήσει αν δεν ολοκληρωθούν τα άλλα έργα της Βόρειας Πελοποννήσου.

ΘΡΙΑΣΙΟ ΠΕΔΙΟ-Τον Ιούνιο τυ 2016 θα έχει ολοκληρωθεί το έργο της Β`φάσης του Θριάσιου Πεδίου και του Προαστιακού Σταθμού ΖΕΦΥΡΙ. Τα έργα είναι πολύ προχωρημένα και το χρονοδιάγραμμα θεωρείται ρεαλιστικό.

ΚΙΑΤΟ-ΡΟΔΟΔΑΦΝΗ-Είναι το πλέον σημαντικό έργο για να λειτουργήσει ο σιδηρόδρομος στη Βόρεια Πελοπόννησο. Πρόκειται για έργο-σκούπα που μαζεύει όλα τα υπολοιπόμενα έργα στο τμήμα αυτό. Η ολοκλήρωση του τον Σεπτέμβριο του 2016 θεωρείται ρεαλιστική μιας και δεν περιέχει μεγάλα τεχνικά έργα. Εφόσον γίνει πραγματικότητα τότε θα ξαναδούμε το μοντέρνο τρένο να κυκλοφορεί και πάλι στο τμήμα Κιάτο-Ψαθόπυργος.

ΑΝΑΤΑΞΗ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-Είναι το έργο προπομπός για την ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού στον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης είναι τοποθετημένο για τον Σεπτέμβριο του 2016.

ΤΙΘΟΡΕΑ-ΔΟΜΟΚΟΣ-Αυτό είναι ΤΟ σημαντικότερο σιδηροδρομικό έργο εδώ και 10 χρόνια τουλάχιστον. Εφόσον ολοκληρωθούν τα έργα-σκούπα (που μαζεύουν τα υπόλοιπα παλαιών εργολαβιών αλλά εγκαθιστούν και ηλεκτροκίνηση) σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τον Δεκέμβριο του 2016, τότε θα σημάνει και η λήξη των έργων εκσυγχρονισμού σε όλο τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Από τις αρχές του 2017 το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο θα μπορεί να κινείται με ασφάλεια, ταχύτητα από τη μία πόλη στην άλλη σε περίπου 3 ώρες και 30 λεπτά.

Σημαντικό στοιχείο για να τηρηθούν τα παραπάνω είναι η τήρηση των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων και η απρόσκοπτη χρηματοδότηση των έργων για να μην υπάρξουν "ατυχήματα" με καθυστερήσεις, απαιτήσεις εργολάβων κ.α Εξίσου σημαντικό είναι το στοιχείο πως ναι μεν τα έργα θα έχουν ολοκληρωθεί στο τμήμα Κιάτο-Ψαθόπυργος αλλά δεν θα λειτουργεί η ηλεκτροκίνηση καθώς αυτό αποτελεί αντικείμενο διαγωνισμού που αναμένεται με το νέο ΣΕΣ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα