Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 5 Δεκεμβρίου 2014

Ολυμπία Οδός: Γκρεμίστηκε μία γέφυρα για να ενωθεί ένα χωριό

κείμενο από το ypodomes.com
Τα δελτία τύπου που έρχονται από την Ολυμπία Οδό και αφορούν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις συνήθως είναι τυπικά και αποτελούν μια διαδικασία που δεν δίδεται ιδιαίτερη προσοχή.

Έτσι, όταν με αφορμή την κατεδάφιση της γέφυρας Μελισσίου στην Κόρινθο με κάλεσαν για να δω από κοντά την διαδικασία που ακολουθείται, σκέφτηκα ότι δεν θα είναι κάτι τόσο σπουδαίο.  Με αυτό το σκεπτικό ξεκίνησα έχοντας μικρές προσδοκίες.

Η προετοιμασία για την κατεδάφιση ξεκίνησε από νωρίς το πρωί και το μεσημέρι όλοι οι εργαζόμενοι του εργοταξίου ήταν σε κατάσταση ετοιμότητας. Οι συνεννοήσεις μεταξύ τους ήταν συνεχείς και τα κινητά τηλέφωνα «είχαν πιάσει φωτιά».  Άνθρωποι και μηχανήματα γέμισαν την περιοχή.

Όλος ο εργοταξιακός κόσμος ήταν εκεί, άνθρωποι από την εταιρεία, κάμεραμαν, τροχαία, αστυνομία, ο ανεξάρτητος μηχανικός για την επίβλεψη και πολύς ακόμα κόσμος είχε κατακλύσει την ευρύτερη περιοχή.

Περίπου στις 4 η τροχαία απέκλεισε ένα τμήμα δρόμου προκειμένου να γίνει η κατεδάφιση. Το χωριό μαζεύτηκε γύρω από το χώρο, τα μηχανήματα έπιασαν δουλειά, και στις 7.30 η γέφυρα έπεσε.  Τέλος εποχής για την παλιά γέφυρα. Ένα ηλικιωμένος, κάτοικος του χωριού, μιλώντας στο ypodomes.com είπε «ήμουν εδώ όταν χτίστηκε και είμαι εδώ, τώρα που γκρεμίστηκε, ανυπομονώ να δω πως θα διαμορφωθεί αυτός ο νέος χώρος του χωριού».

ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΕΝΩΝΕΤΑΙ ΚΑΙ ΠΑΛΙ
Η κατεδάφιση της γέφυρας Μελισσίου έχει μία ιδιαίτερη σημασία για το έργο της Ολυμπίας Οδού. Χτίστηκε το 1968 όταν διανοίχθηκε η «Νέα Εθνική». Τότε στο βωμό του δρόμου το Μελίσσι «διαμελίστηκε», κόπηκε στα δύο.

Από ένα όμορφο αμφιθεατρικό, παραλιακό χωριό, ελέω δρόμου έγινε 2 χωριά με μία εθνική στη μέση. Αυτός ο διαχωρισμός διαρκεί τώρα 46 χρόνια. Οι κάτοικοι για να μετακινηθούν από το ένα σημείο στο άλλο χρησιμοποιούν κάποιες και κάποιες υπόγειες διαβάσεις, συχνά ευάλωτες στα έντονα καιρικά φαινόμενα».

Η Ολυμπία Οδός, με την καθαίρεση της παλιάς γέφυρας, διορθώνει ένα ιστορικό λάθος. Στη θέση της γέφυρας, θα δημιουργηθεί ένας πολύ μεγαλύτερος χώρος (η νέα εθνική θα περνά σε κλειστό τμήμα από την περιοχή).

Το χωριό θα ενωθεί, έχοντας απευθείας πρόσβαση το πάνω μέρος του χωριού με το παραλιακό. Πάνω στο τμήμα αυτό θα δημιουργηθεί μία πλατεία, μία παιδική χαρά και γύρω χαμηλή βλάστηση για να δημιουργήσει ένα αρμονικό τοπίο με την περιοχή.

«Λίγο πιο πάνω από τον σημερινό δρόμο υπήρχε μία παιδική χαρά πριν κοπεί το χωριό στα δύο» λέει στο ypodomes.com  ένας άλλος κάτοικος του χωριού.

Σήμερα, εκατέρωθεν της παλιάς –γκρεμισμένης πλέον-  γέφυρας έχουν ήδη κατασκευαστεί δύο τμήματα. Το επόμενο διάστημα θα χτιστεί και το ενδιάμεσο τμήμα και μέχρι το καλοκαίρι η κατασκευή θα έχει δημιουργηθεί. Το μήκος του σκεπασμένου τμήματος θα είναι περίπου 200 μέτρα και η επιφάνεια που δημιουργηθεί θα είναι περίπου 2,5 στρέμματα.

«Αυτή είναι η επιδίωξη της Ολυμπίας Οδού» μας λέει η Σοφία Στάμου, μέλος του τμήματος επικοινωνίας της εταιρείας παραχώρησης. «Δεν μικραίνουμε απλώς τις αποστάσεις με τη κατασκευή ενός ασφαλούς κλειστού αυτοκινητόδρομου, ενώνουμε κοινωνίες και δημιουργούμε αειφόρες υποδομές πρώτα απ` όλα για τους κατοίκους των περιοχών που διέρχεται ο δρόμος. Το Μελίσσι είναι μία τέτοια περίπτωση».  

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ=ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ
Η χθεσινή μου επίσκεψη στο εργοτάξιο της περιοχής με έκανε λίγο πιο σοφό. Με εντυπωσίασε το μέγεθος του έργου, όχι κατασκευαστικά αλλά σε επαγγελματικό επίπεδο. Για να γίνει μια «απλή κατεδάφιση γέφυρας» χρειάστηκε να συνεργαστούν δεκάδες (αν όχι εκατοντάδες) άνθρωποι.

Αυτό που σε εμάς καταλήγει ως ένα συνηθισμένο δελτίο τύπου 2 γραμμών, απαιτεί τη συνεννόηση εβδομάδων από πολλές ομάδες επαγγελματιών που πρέπει να συνεργαστούν αρμονικά για να λειτουργήσουν όλα σαν Ελβετικό ρολόι και να υπάρξει ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα.

Εντύπωση μου έκανε, ο πολύς καλός συντονισμός που είδα, δε φάνηκε ούτε ένα λεπτό να υπάρχει η –γνωστή- ελληνική ανοργανωσιά. Η εικόνα της ομάδας που υπήρχε στο εργοτάξιο και η σύνδεση των ανθρώπων εκεί είναι τόσο έντονη που με έκανε να ενθουσιαστώ. Το αποτέλεσμα της πολύ καλής συνεργασίας είχε ως αποτέλεσμα να δοθεί ο δρόμος στην κυκλοφορία πολύ νωρίτερα από το προγραμματισμένο (δόθηκε στις 2.30 το πρωί αντί για τις 7 το πρωί).

Όταν μαζεύτηκαν αργά το βράδυ οι άνθρωποι του εργοταξίου, ήταν σε κατάσταση ευφορίας. «Το έργο προχωρά καλά γιατί δουλεύουμε ως ομάδα και όχι ατομικά, ελπίζουμε να προλάβουμε τα χρονοδιαγράμματα και σύντομα ο κόσμος να δει τι έργο γίνεται εδώ» είπε στο ypodomes εργαζόμενος του εργοταξίου και συνέχισε «αυτό που εμένα με ικανοποιεί είναι όταν ολοκληρωθεί με το καλό και περνάω από αυτό εδώ το σημείο να λέω, αυτό είναι και δικό μου το έργο, ήμουν και εγώ εδώ».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα