Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2014

Σε ανεξέλεγκτη περιδίνιση τα έργα Μετρό στη Θεσσαλονίκη

κείμενο από το ypodomes.com
O "μύλος" γύρω από τα έργα της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης συνεχίζεται. Από τη μία ο Περιφερειάρχης Κ.Μακεδονίας ζητά να αναλάβει την κατασκευή του Μετρό η ...Εγνατία, από την άλλη η Αττικό Μετρό καλεί την κοινοπραξία του έργου να δηλώσει άμεσα τις προθέσεις της, η υπόθεση στου ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ παραμένει εκκρεμείς, οι εργαζόμενοι ζητούν σύνεση και λογική για να συνεχίσει το έργο και οι Θεσσαλονικείς μένουν και πάλι χωρίς σαφές χρονοδιάγραμμα για το Μετρό της πόλης.

ΤΖΙΤΖΙΚΩΣΤΑΣ: ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Η ΕΓΝΑΤΙΑ
Την άποψη πως πρέπει να αναλάβει η Εγνατία Οδός την κατασκευή του Μετρό στη Θεσσαλονίκη, εξέφρασε εχθές ο περιφερειάρχης Κ. Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας, στη διάρκεια συνάντησης, που είχε με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο τής εταιρείας, Γεώργιο Σκόρδα.

Στη συνάντηση, η οποία πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της περιφέρειας, ο κ. Τζιτζικώστας εξέφρασε την άποψή του ότι το έργο δεν μπορεί να διοικείται από την Αθήνα και για αυτόν τον λόγο -όπως είπε- πρέπει να ανατεθεί στην εταιρεία «Εγνατία Οδός Α.Ε.».

Φυσικά ο Περιφερειάρχης δεν εξήγησε πως μία εταιρεία με μηδενική εμπειρεία σε έργα Μετρό θα καταφέρει να οργανώσει ομάδα, να ελέγξει σε τι κατάσταση είναι το έργο, με ποιο νομικό καθεστώς θα μπορούσε η Εγνατία να αναλάβει τα έργα και τι χρόνος θα χρειαζόταν για μία τέτοια, εκ βάθρων αλλαγή.

ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ:ΠΕΙΤΕ ΜΑΣ ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ
Η Αττικό Μέτρο έχοντας την πλάτη στον τοίχο από την εξέλιξη της διαιτησίας και την άρνηση του εργολάβου να αναλάβει την συμπληρωματική σύμβαση για νέες αρχαιολογικές εργασίες καλεί με έγγραφο της την κοινοπραξία κατασκευής να δηλώσει άμεσα τις προθέσεις της.

Την καλεί να πει δηλαδή αν θα μείνει στο έργο. Το σημείο κλειδί είναι πως η Αττικό Μετρό έχει ήδη στα σκαριά την άμεση προκήρυξη έργου-σκούπα σε περίπτωση που ο εργολάβος δηλώσει την επιθυμία να διαλύσει την κοινοπραξία. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί το έργο να καθυστερήσει περίπου 1 χρόνο αλλά σε αυτό το διάστημα θα έχουν λυθεί τα ούτως ή άλλως σοβαρά προβλήματα του έργου και θα μπορέσει ένα δυνατό σχήμα να ολοκληρώσει τα έργα που κοστολογούνται σε περίπου μισό δις ευρώ.

ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ:ΝΑ ΕΠΙΚΡΑΤΗΣΕΙ ΣΥΝΕΣΗ ΚΑΙ ΛΟΓΙΚΗ
Από την πλευρά τους οι εργαζόμενοι αλλάζοντας άρδην την ρητορική τους ζητούν σύνεση και λόγικη για να μην τιναχθεί το έργο στον αέρα. Πρόκειται για αλλαγή τακτικής σε σχέση με τις μέχρι σήμερα ανακοινώσεις τους που στόχευαν πάντα την Αττικό Μετρό. Η ανακοίνωση τους αναφέρει μεταξύ άλλων: "...απευθύνουμε μία τελευταία έκκληση να επικρατήσει η σύνεση, η ωριμότητα και η λογική. Δεν είναι δυνατόν, το μοναδικό μεγάλο έργο της χώρας, το οποίο έχει εξασφαλισμένη τη χρηματοδότησή του στο σύνολό της, να βρίσκεται σε τέτοια δεινή θέση. Παράλληλα, περιμένουμε και απαιτούμε πλέον από όλους τους πολιτικούς φορείς της πόλης, να υλοποιήσουν τις δεσμεύσεις τους αναφορικά με τις ενέργειες που θα αναλάμβαναν προκειμένου να ξεμπλοκάρουν το πολύπαθο έργο.

Τέλος, δηλώνουμε, σε περίπτωση που δεν πρυτανεύσει η λογική, πως είμαστε έτοιμοι, όπως και στο παρελθόν, να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας, εκθέτοντας τους υπευθύνους στην κοινή γνώμη".

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα