Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

Μετρό Θεσσαλονίκης: Η διαιτησία και 200εκ.ευρώ ίσως κρίνουν την έκβαση του έργου

κείμενο από το ypodomes.com
Σε κινήσεις της Αττικό Μετρό και του αναδόχου πλέον έχουνε περιοριστεί οι εξελίξεις στο έργο κατασκευής της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης. Η Αττικό Μετρό ζητά τη συνέχιση των εργασιών από την ανάδοχο κοινοπραξία η οποία δεν φαίνεται να είναι διατεθειμένη να συνεχίσει.

Αυτό όμως που είναι ίσως το κυριότερο ζήτημα (πέραν της ασφυξίας που έχει προκαλέσει η παύση των εργασιών) είναι η απόφαση της διαιτησίας. Γνώστες του ζητήματος μίλησαν στο ypodomes.com χαρακτηρίζοντας ύψιστης σημασίας τις αποφάσεις της διαιτησίας που μπορεί εν πολλοίς να κρίνουν το μέλλον του έργου.

Όπως είπαν «μία θετική απάντηση στις οικονομικές απαιτήσεις της κοινοπραξίας που σε αυτή τη διαιτησία αγγίζουν τα 200εκ.ευρώ (από τα συνολικά 560εκ.ευρώ απαιτήσεων) ουσιαστικά θα έλυνε το πρόβλημα ρευστότητας στο ίδιο το έργο».

Η εξέταση των θεμάτων έγινε τον περασμένο Σεπτέμβριο. Στην πραγματικότητα η απόφαση της διαιτησίας για το χρονοδιάγραμμα του έργου στα τέλη Νοεμβρίου ήταν μέρος 3 θεμάτων που εξετάστηκαν.  Το δεύτερο είναι το οικονομικό σκέλος και το τρίτο είναι ο καταλογισμός της ευθύνης για κάποιες αποκλειστικές προθεσμίες που δεν τηρήθηκαν.

Η καθυστέρηση στην δημοσίευση της απόφασης, ανεβάζει την ένταση ακόμα περισσότερο την ώρα που η Α.Μ γίνεται όλο και πιο πιεστική, ζητώντας με αλλεπάλληλες επιστολές να πραγματοποιηθούν εργασίες. Το έργο συνεχίζει να παραμένει όμηρος των επιδιώξεων για περισσότερο χρήμα και η πόλη είναι στα όρια της.

ΣΤΑΘΜΟΣ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ΑΝΟΧΥΡΩΤΟΣ ΣΤΙΣ ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ
Πηγές της Αττικό Μετρό είπαν στο  ypodomes.com ότι μπορεί στα πρόσφατα καιρικά φαινόμενα να μην είχαμε προβλήματα στα εργοτάξια του Μετρό, όμως μέσα στο 2014 ο σταθμός ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ πλημμύρισε 3 φορές από έντονες βροχές (ιδιαίτερα τον περασμένο Ιούλιο) αναδεικνύοντας ότι οι αρχαιότητες μένουν εκτεθειμένες στον καιρό, βάζοντας σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη τους. Μάλιστα όπως επισημαίνουν αν δεν υπήρχε το στέγαστρο που μπήκε με απόφαση της Α.Μ ίσως να είχαμε χειρότερες καταστάσεις.

Στα τρέχοντα, το πρόβλημα του σταθμού ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ λύεται μετά από 2 χρόνια. Στις 23 Δεκεμβρίου ανέβηκε στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ η απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού όπου περιγράφεται η λύση. Θα γίνει 3D  αποτύπωση με λέιζερ  όλου του αρχαιολογικού χώρου, μία εργασία που γίνεται μετά από απαίτηση του Δήμου Θεσσαλονίκης για να μην χαθούν τμήματα κατά τη μεταφορά. Την ανάληψη των απαραίτητων ενεργειών έχει η Εφορεία Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης σε συνεργασία με το ΑΠΘ. Έπειτα (εφόσον το έργο προχωρήσει σύντομα) θα ξεκινήσει η διαδικασία όπως έχει συμφωνηθεί.

ΛΥΣΗ ή ΕΠΑΝΑΔΗΜΟΠΡΑΤΗΣΗ
Πέρα από τη σκακιέρα των κινήσεων το πρόβλημα με το έργο υπάρχει. Αυτή τη στιγμή σε όλο το έργο υπάρχουν 120 εργαζόμενοι στα αρχαιολογικά και άλλοι τόσοι στο κύριο έργο που δεν έχουν απολυθεί λόγω της πρόσφατης απόφασης του Υπουργού Εργασίας που προσωρινά τους προφυλάσσει.

Όπως είναι γνωστό η λύση για το έργο δεν είναι μακριά και ο μαγικός μήνας είναι ο Μάρτιος με την παρέλευση του διμήνου. Αν δεν βρεθεί λύση, έστω και με πολιτικά κριτήρια για να μην ξεσηκωθεί η πόλη θα έχουμε τη λύση της επαναδημοπράτησης.

Η Αττικό Μετρό έχει διαμηνύσει εδώ και καιρό πως έχει ήδη έτοιμη τη λύση της επαναδημοπράτησης με τις εναπομείνασες εργασίες. Το κόστος σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com ξεπερνά τα 500εκ.ευρώ, ποσό που όμως δεν γνωστό αν είναι 100% εξασφαλισμένο χρηματοδοτικά.

Η ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ: Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΜΑ
Εδώ έχουμε το παράδοξο η επέκταση να πηγαίνει καλά και το βασικό έργο να είναι σταματημένο. Το γεγονός της απόκτησης των 2 μετροπόντικων από τον ΑΚΤΩΡ για την επέκταση προς Καλαμαριά βάζει άλλη μία δυσκολία στα έργα καθώς αν δεν ολοκληρωθεί η διάνοιξη του τμήματος  ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ-ΑΝΑΛΗΨΗ δεν μπορούν τα 2 ΤΒΜ να αποσυναρμολογηθούν και να πάνε για τη διάνοιξη της επέκταση των 5χλμ. Η Αττικό Μετρό απορρίπτει κάθε τέτοια κίνηση.

Όσο αργεί η λύση, τόσο θα αργεί πλέον και το μέχρι σήμερα ανεπηρέαστο έργο της επέκτασης προς Καλαμαριά. Όσο θα αργεί η επέκταση τόσο θα μεγαλώνει και η αποζημίωση που θα καλεστεί το κράτος να πληρώσει από την καθυστέρηση της βασικής γραμμής.

Άρα η ανάγκη εξεύρεσης λύσης είναι υπεραπαραίτητη όχι μόνο για πολιτικούς και κατασκευαστικούς λόγους αλλά και για οικονομικούς καθώς μετά την απαίτηση εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από τη κοινοπραξία της ΑΕΓΕΚ μπορεί να ακολουθήσει και ο ανάδοχος της πρώτης επέκτασης του δικτύου.

Πέραν του βασικού προβλήματος εδώ περιμένουμε τα δικαστήρια για τις απαλλοτριώσεις σε τμήμα του σταθμούΜΙΚΡΑ στον επίσταθμο αλλά και στον σταθμό ΑΡΕΤΣΟΥ. Αποφάσεις που μπορεί να κρίνουν αν στο μέλλον μας απασχολήσει και η μέχρι στιγμής ανέφελη επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα