Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

Καμία υποβάθμιση, ο Προαστιακός στην Πάτρα θα γίνει σύγχρονος και ηλεκτροκίνητος λέει ο Σπηλιόπουλος

κείμενο από το ypodomes.com
Με δηλώσεις από το σύλλογο ΕΠΙΒΑΤΗΣ έγινε γνωστή η αντίδραση τους για το μέλλον του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Πάτρας. Όπως είναι πλέον γνωστό η ΕΡΓΟΣΕ δημοπρατεί τον Μάρτιο τον εκσυγχρονισμό της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Ψαθόπυργος-Ρίο.

Σε αυτό το τμήμα επηρεάζεται για πρώτη φορά το παρόν δίκτυο του πετυχημένου Προαστιακού Πάτρας. Το ypodomes.com ψάχνοντας την απάντηση στα ερωτήματα που τίθενται για ουσιαστική υποβάθμιση του Προαστιακού Πάτρας, επικοινώνησε με τον πρώην Πρόεδρο και Δ/νων Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστα Σπηλιόπουλο.

Η απάντηση του στο ypodomes.com ήταν σαφής: «Σε καμία περίπτωση δεν μιλάμε για υποβάθμιση του Προαστιακού, το αντίθετο μάλιστα. Η σημερινή κατάσταση με την παρούσα γραμμή, ιδιαίτερα στον αστικό ιστό δεν είναι αποδεκτή ούτε από τον Δήμο, ούτε από το ΤΕΕ.

Αυτό που γίνεται λοιπόν είναι ο εκσυγχρονισμός της γραμμής που από μονή μετρική θα γίνει διπλή σύγχρονη και ηλεκτροκίνητη. Τι σημαίνει αυτό; Ότι τα επόμενα χρόνια όταν ολοκληρωθεί η επέκταση μέχρι το Ρίο και τα Μποζαϊτικα και μελλοντικά μέχρι το λιμάνι της πόλης, θα μπορούμε να έχουμε πιο πολλά δρομολόγια και κυρίως ηλεκτροκίνητα. Εδώ μιλάμε όχι μόνο για σιδηροδρομική αλλά και για περιβαλλοντική αναβάθμιση.»

Σε ερώτηση μας για το μέλλον της γραμμής μέσα στην πόλη αλλά και για την κατάργηση στάσεων είπε: "καμία κατάργηση στάσεων. Ακόμα εξετάζεται η τοποθέτηση ακόμα και περισσότερων στάσεων από τις σημερινές αλλά με σύγχρονα χαρακτηριστικά. Με την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης, δηλαδή τα έργα μέχρι Ρίο, η γραμμή θα μπορέσει να επεκταθεί μέχρι τον Ψαθύπυργο. Άρα για ποια υποβάθμιση μιλάμε;"

Αναφορικά με το κομμάτι που βρίσκεται μέσα στην πόλη ανέφερε: «Η πρόταση που έγινε από την ΕΡΓΟΣΕ και έγινε καταρχάς δεκτή από το Δήμο ήταν διπλή. Να γίνει ένα υπόγειο τμήμα μέσα στην πόλη (με cut&cover τμήμα) και αποκλειστικά για τον Προαστιακό να γίνει ένα slub truck. Αυτό σημαίνει μία γραμμή πάνω ακριβώς από το cut&cover, μία επίγεια γραμμή που να εξυπηρετεί πλήρως τις ανάγκες του Προαστιακού και μην μπερδεύεται με την υπεραστική ή την εμπορευματική κίνηση.

Ο Κώστας Σπηλιόπουλος μίλησε και για τη μεγάλη ανάγκη να φτάσει το σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο στο λιμάνι. «Είναι στρατηγικός στόχος να φτάσει ο νέος σιδηρόδρομος και μέσα στην πόλη αλλά και μέσα στο λιμάνι. Είδατε τι έγινε με το λιμάνι του Πειραιά και την μεγάλη εμπορευματική κίνηση. Θα μεταμορφώσει την πόλη και θα βοηθήσει την τοπική οικονομία. Είναι κάτι που το δούλεψα μέχρι την τελευταία ημέρα που ήμουν στην ΕΡΓΟΣΕ. Πρέπει άμεσα να ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις, να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να φτάσει το ταχύτερο δυνατό το τρένο στην Πάτρα και το λιμάνι της.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα