Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

Τα πολύ μεγάλα έργα που μεταμορφώνουν τον Πειραιά σε σύγχρονη Μητρόπολη

κείμενο από το ypodomes.com
Θα έλεγε κανείς ότι τα τελευταία χρόνια «νικητής» στο δίπολο Αθήνα-Πειραιάς, είναι επιτέλους ο Πειραιάς. Το μεγάλο λιμάνι της χώρας, μία οντότητα με την Αθήνα, σχηματίζουν σε μεγάλο βαθμό τον πυρήνα του πολεοδομικού συγκροτήματος της πρωτεύουσας.

Από το 1990 και μετά όταν ξεκίνησαν τα μεγάλα έργα της Αθήνας, ο Πειραιάς απομονώθηκε, έμεινε πίσω. Τη στιγμή που το Μετρό αναπτυσσόταν, οι περιοχές του Πειραιά έμεναν «έξω» από αυτό το συγκοινωνιακό πάρτι.

Αυτή η αδικία, έληξε το 2012 όταν υπεγράφη το μεγάλο έργο για την επέκταση της γραμμής 3, του Μετρό της Αθήνας στο κέντρο του Πειραιά. Λίγους μήνες αργότερα ήρθε και η υπογραφή για την επέκταση του Τραμ από το Φάληρο, στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά. Στις αρχές του 2014, άλλο ένα μεγάλο έργο, αθόρυβο ήρθε να προστεθεί: εκείνο της ανάπλασης της παραλιακής ζώνης της πόλης που έμοιαζε εδώ και χρόνια «ξεχαρβαλωμένη».

Σήμερα ο Πειραιάς είναι όντως ένα μεγάλο εργοτάξιο σε αντίθεση με την «στείρα» από έργα Αθήνα, καθώς τα μεγάλα συγκοινωνιακά έργα θα του αλλάξουν σταδιακά από το 2016 μέχρι το 2018 οριστικά το πρόσωπο. Την ίδια ώρα οι μονοδρομήσεις σε βασικούς άξονες της πόλης έκαναν δύσκολη τη ζωή των Πειραιωτών όμως υπόσχονται με την λήξη των έργων μία εντελώς διαφορετική κίνηση στην καρδιά της Πειραϊκής Χερσονήσου.

ΜΕΤΡΟ
Το Μετρό εδώ και περίπου 3 χρόνια είναι σε φάση κατασκευής της μεγάλης επέκτασης από το Χαϊδάρι στο Δημοτικό Θέατρο (την καρδιά της πόλης). Η επέκταση έχει μήκος 7,5χλμ και 6 νέους σταθμούς σε ΑΓΙΑ ΒΑΡΒΑΡΑ, ΚΟΡΥΔΑΛΛΟ, ΝΙΚΑΙΑ, ΜΑΝΙΑΤΙΚΑ, ΠΕΙΡΑΙΑ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ.

Ο σταθμός ΠΕΙΡΑΙΑ με την ολοκλήρωση της κατασκευής θα μεταμορφώσει την περιοχή σε ένα μεγάλο συγκοινωνιακό κόμβο που θα συναντιούνται το Μετρό (με 2 γραμμές), το Τραμ, ο Προαστιακός και δεκάδες γραμμές λεωφορείων και τρόλεϊ.

Το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ θα είναι ο τερματικός σταθμός και θα έχει σύνδεση με το Τραμ. Από εκεί σε λιγότερο από 20 λεπτά κάποιος θα μπορεί να πηγαίνει στο Σύνταγμα και σε περίπου 1 ώρα στο Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος.

Ο αντίκτυπος στη λειτουργία της πόλης αναμένεται να είναι εντυπωσιακά καλύτερος και να προσδώσει τον αέρα μητρόπολης. Ευνοούμενοι θα είναι οι χιλιάδες επιχειρήσεις και εργαζόμενοι στον Πειραιά αλλά και οι εμπορικές επιχειρήσεις που σήμερα στην κυριολεξία περνούν δύσκολες μέρες. Η λειτουργία της επέκτασης τοποθετείται στις αρχές του 2018.

ΤΡΑΜ
Το Τραμ επεκτείνεται εδώ και 2 χρόνια από το Φάληρο στο κέντρο και το λιμάνι της πόλης. Έχει μήκος 5,4 χλμ και είναι μία μονή γραμμή που ουσιαστικά δημιουργεί ένα κύκλο. Θα περνά από τις οδούς Μικράς Ασίας, Λαμπράκη, Β.Γεωργίου, θα τερματίζει δίπλα από την πλατεία Καραϊσκάκη και στην επιστροφή μέσω Ε.Αντιστάσεως, Ο.Σκυλίτση θα φτάνει στο ΣΕΦ όπου σήμερα είναι ο τερματικός σταθμός.

Η λειτουργία Τραμ και Μετρό θα φέρει την κατάργηση δεκάδων λεωφορειακών γραμμών που θα λειτουργούν τροφοδοτικά στα 2 μέσα. Ειδικά από-προς τα νότια προάστια το Τραμ αναμένεται να μεταφέρει πολλές χιλιάδες επιβάτες περισσότερους συγκριτικά με σήμερα ενώ η διασύνδεση με το Μετρό σε 2 σταθμούς (ΠΕΙΡΑΙΑΣ, ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ) θα κάνει την μετακίνηση μέσα στον Πειραιά εύκολη υπόθεση. Η λειτουργία της επέκτασης τοποθετείται στα μέσα του 2016.

ΑΝΑΠΛΑΣΗ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟΥ ΜΕΤΩΠΟΥ
Τα έργα σκοπό έχουν τη συνολική ανάπλαση και αναβάθμιση του παραλιακού μετώπου της πόλης και όχι μόνο, σε επιφάνεια παρέμβασης των 165 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων, στην περιοχή που περικλείει τον κεντρικό λιμένα και εκτείνεται από τις εγκαταστάσεις του Ο.Λ.Π. έως τα σύνορα του Δήμου Πειραιά με τη Δραπετσώνα, και περιοχές και δρόμους που γειτνιάζουν με το παραλιακό μέτωπο του κεντρικού λιμένα, αλλά και δρόμους που ανήκουν σε περιοχές πλησίον του παραλιακού μετώπου.

Τα ουσιώδη χαρακτηριστικά του έργου είναι τα εξής: Α) Κατασκευή σύγχρονων πεζοδρομίων, Β) Αναβάθμιση του αστικού πρασίνου, Γ) Ανακατασκευή οδοστρωμάτων με χρήση τροποποιημένης ασφάλτου, Δ) Νέο Δίκτυο Ηλεκτροφωτισμού, Ε) Ανακατασκευή πλατείας Κανάρη.

Με την ολοκλήρωση των έργων στις αρχές του 2016 η περιοχή θα είναι ριζικά μεταμορφωμένη και θα αναβαθμίσει την εικόνα κυρίως πέριξ του λιμανιού που σήμερα δεν είναι και η καλύτερη.

ΜΟΝΟΔΡΟΜΗΣΕΙΣ
Πρόκειται για έργα που έχουν ολοκληρωθεί άλλα προς το παρόν λόγω των εκτεταμένων έργων δεν μπορεί να φανεί η αξία τους. Αν και πολλοί διαμαρτύρονται για προχειρότητα στην εφαρμογή της μελέτης, οι μονοδρομήσεις σκοπό έχουν τη διευκόλυνση της μετακίνησης. Προς το παρόν δεν έχει αντιμετωπιστεί το αιώνιο πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης που δημιουργεί μεγάλες ανασχέσεις και προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των μονοδρομημένων αξόνων.

ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΣΥΝΔΕΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΕΙΡΑΙΑ
Τα έργα στο Φαληρικό Δέλτα δεν είναι Πειραιάς, αλλά ουσιαστικά είναι στην «αυλή» του Πειραιά, το Φάληρο. Αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2016 και τότε μία ανάσα από την πόλη θα υπάρχει ένας εκπληκτικός χώρος πολιτισμού, αθλητισμού και πρασίνου που θα ανεβάσει συνολικά τις μετοχές της πόλης.

ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΜΠΛΟΚΑΡΙΣΑΝ
Δύο σημαντικά έργα είναι σε αυτή την κατηγορία. Το πρώτο αφορά την υπογειοποίηση της γραμμής 1 από το Φάληρο στον Πειραιά που θα λήξει την ιδιότυπη αστική απομόνωση της Πειραϊκής Χερσονήσου με την υπόλοιπη πρωτεύουσα και θα αναδείξει μία νέα λεωφόρο που θα διαθέτει πλάτος όσο περίπου και η Λ.Μεσογείων. Το έργο έχει κόστος περίπου 100εκ.ευρώ, είναι μελετητικά και περιβαλλοντικά έτοιμο αλλά δεν προχώρησε χρηματοδοτικά  λόγω έλλειψης κεφαλαίων.

Με χρηματοδοτικό πρόβλημα είναι και το μεγάλο έργο της ανάπλασης του Φαληρικού Όρμου, έργο 240εκ.ευρώ, που έχει 100% μελετητική και περιβαλλοντική ωριμότητα και αποτελεί ένα έργο που το θέλουν οι γύρω τοπικές κοινωνίες. Δυστυχώς το έργο προσέκρουσε στις Βρυξέλλες, ως έργο «βιτρίνας», χαρακτηρισμός όμως που αδικεί κατάφωρα την μεγάλη αξία που θα προσέδιδε στην περιοχή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα