Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 24 Μαρτίου 2015

Έργα ανάπλασης, ενέργειας και μέσα σταθερής τροχιάς το μέλλον των έργων στην Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Φτάνοντας στο σημείο να μιλάμε για ολοκλήρωση των δικτύων αυτοκινητοδρόμων και προώθηση των βασικών έργων για τον σιδηρόδρομο η Ελλάδα περνά στο επόμενο επίπεδο. Ευτυχώς θα έλεγα εγώ καθώς αυτό το γεγονός θα επιτρέψει στη χώρα να στρέψει τα κονδύλια υποδομών σε άλλα έργα που έχει μεγάλη ανάγκη η χώρα.

Το ερώτημα που τίθεται ευθέως είναι ποια θα είναι τα μελλοντικά μεγάλα έργα και υποδομές της χώρας; Ποια έργα θα μας απασχολήσουν; Σίγουρα το ερώτημα είναι ρητορικό άρα και η απάντηση. Μετά από 6-8 χρόνια οι ανάγκες της χώρας θα είναι διαφορετικές από σήμερα.

Μία από τις μεγάλες αδυναμίες της Ελλάδας και όλων των αστικών της κέντρων είναι η ανάπτυξη των πόλεων που στερούνται πολεοδομικής ορθότητας και ελεύθερων χώρων. Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχουν μεγάλες ανάγκες από απελευθέρωση χώρων. Το ίδιο έχουν και οι υπόλοιπες μεγάλες και μεσαίες πόλεις της χώρας.

Στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη σαφώς υπάρχουν πολύ μεγάλες ανάγκες με την πρωτεύουσα να χρίζει άμεσης «απελευθέρωσης» χώρων σε αρκετές περιοχές. Η αύξηση του πρασίνου σε σχέση με άλλες μεγάλες πόλεις της Ευρώπης είναι ένα μεγάλο στοίχημα που θα μας απασχολήσει στο σύντομο μέλλον.

Ένα άλλο μεγάλο πεδίο που θα μας απασχολήσει είναι τα έργα ενέργειας. Συγκεκριμένα τα έργα ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Φωτοβολταίκά, αιολικά πάρκα, γεωθερμία και άλλες μορφές ΑΠΕ θα έχουν την τιμητική τους τα επόμενα χρόνια.

Σίγουρα δεν θα τα δούμε με την σημερινή τους μορφή που λόγω επιδότησης το σύστημα ανάπτυξης ΑΠΕ είναι λίγο καιροσκοπικό. Το ζητούμενο που είναι δυνατό σημείο είναι η απεξάρτηση της χώρας από ρυπογόνες μορφές ενέργειας καθώς αυτή είναι και η παγκόσμια τάση.

Ένα τρίτο πεδίο έργων είναι τα έργα σταθερής τροχιάς. Με την ολοκλήρωση των βασικών δικτύων Μετρό (σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη) και του βασικού δικτύου σιδηρόδρομου της χώρας ανοίγει την πόρτα για πολλά συμπληρωματικά έργα.

Καταρχάς ανοίγει η πόρτα για σιδηροδρομικά έργα στην Δυτική Μακεδονία, Ήπειρο και Δυτική Ελλάδα. Σε δεύτερο πλαίσιο έργα Μετρό σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα έρθει να συμπληρώσει τα έργα που ήδη υπάρχουν, που κατασκευάζονται ή που προγραμματίζονται. Και τρίτον πιστεύω ότι θα ανοίξει επιτέλους η πόρτα για την ανάπτυξη Τραμ σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας όπως η Πάτρα, η Λάρισα, ο Βόλος, το Ηράκλειο κ.α

Ο προγραμματισμός μελλοντικών έργων τουλάχιστον στις προηγμένες χώρες της Ευρώπης δεν είναι θέμα τάσης αλλά αναγκών.  Η χώρα μας έχει μία μεγάλη ευκαιρία τα επόμενα χρόνια να αλλάξει επίπεδο στην προώθηση έργων παρόμοιων με αυτές τις προηγμένες χώρες και να μην είναι μόνο η χώρα των οδικών έργων.

Αυτό αν θα το επιλέξουμε είναι θέμα πολιτικών και διαχείρισης των μελλοντικών κονδυλίων για ανάπτυξη, διαρκή ανάπτυξη με διακριτούς στόχους και έργα που να αποσκοπούν στην πραγματική αναβάθμιση της ποιότητας ζωής της χώρας μας που αύριο γιορτάζει 193 χρόνια από την Ελληνική επανάσταση του 1821.

Ας θυμόμαστε ότι είναι μία τεράστια ευκαιρία στα επόμενα 7 χρόνια και με δεδομένη την επανεκκίνηση της ανάπτυξης,  να οριοθετήσουμε όλους εκείνους τους στόχους για το αύριο της Ελλάδας που θα κάνουν το 2021 μία πραγματική γιορτή και την αφετηρία για μία διαφορετική και μία εντελώς Ευρωπαϊκή Ελλάδα, μιας και η Ελλάδα είναι η καρδιά και η ανάσα της Ευρώπης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα