Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 20 Νοεμβρίου 2015

Οι πρωταθλητές των Δημόσιων Συμβάσεων το Α`εξάμηνο του 2015

κείμενο από το ypodomes.com
«Πρωταθλητές» στις μεγάλες δημόσιες συμβάσεις κατά το α΄εξάμηνο του 2015 αναδείχθηκαν ο ΟΑΣΑ, η Εγνατία Οδός και η ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ (ανώνυμη εταιρία διαχείρισης απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας) ενώ σε ότι αφορά στους διαγωνισμούς για την προμήθεια αγαθών, πρώτο είδος σε πλήθος συμβάσεων, είναι τα ιατρικά αναλώσιμα.

Τα στοιχεία προκύπτουν από τις αναρτήσεις που έγιναν το αντίστοιχο διάστημα στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο Δημοσίων Συμβάσεων (ΚΗΜΔΗΣ), που τηρείται στη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή και αποτυπώνουν τόσο τις ανάγκες του δημόσιου τομέα σε αγαθά, υπηρεσίες και έργα (εγκεκριμένα αιτήματα) όσο και τους διαγωνισμούς που διεξάγονται για την κάλυψη των αναγκών (διακηρύξεις) καθώς και τις συμβάσεις που τελικώς υπογράφονται.

«Εξαπλώνεται η χρήση των ηλεκτρονικών μέσων για την καταγραφή και τη διεξαγωγή δημόσιων διαγωνισμών, όπως προκύπτει από τα στατιστικά στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ) για το α΄ εξάμηνο του 2015, αρμόδια Αρχή για την τήρηση της Εθνικής Βάσης Δεδομένων για τις Δημόσιες Συμβάσεις» όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση της Αρχής.
Συγκεκριμένα, στο α΄ εξάμηνο του 2015 διατυπώθηκαν 73.949 αιτήματα από συνολικά 1.370 μοναδικούς φορείς του δημοσίου, συνήφθησαν 73.155 δημόσιες συμβάσεις κάθε είδους, και δημοσιεύθηκαν 13.029 διακηρύξεις διενέργειας δημόσιων διαγωνισμών. Το 56% των συμβάσεων αυτών, ήτοι συνολικά 40.846 συμβάσεις, αναφέρονται στην προμήθεια αγαθών, με πρώτο είδος σε πλήθος συμβάσεων τα ιατρικά αναλώσιμα.

Ακολουθούν οι συμβάσεις υπηρεσιών, με μερίδιο 25% του συνόλου ή 18.608 συμβάσεις, με πολυπληθέστερη κατηγορία αυτή των συμβάσεων υπηρεσιών ειδικών οδικών μεταφορών (μεταφορές μαθητών κ.ά.). Τέλος, με μερίδιο 9% συνήφθησαν συμβάσεις δημοσίων έργων, ήτοι 6.451 συμβάσεις, με πολυπληθέστερη κατηγορία αυτή των έργων οδοποιίας.

Άλλες κατηγορίες συμβάσεων που συγκαταλέγονται στις 50 αριθμητικά επικρατέστερες στην εξεταζόμενη περίοδο αναφέρονται, στην απόκτηση υπηρεσιών καθαριότητας κτιρίων, στην προμήθεια φαρμακευτικών προϊόντων και λοιπών ειδών από τον χώρο της υγείας,, στην προμήθεια καυσίμων κάθε είδους, στην προμήθεια τροφίμων και συναφών προϊόντων, σε υπηρεσίες επισκευής και συντήρησης οχημάτων/εξοπλισμού ή και εγκαταστάσεων κά.

Άλλες αξιοσημείωτες αναφορές περιλαμβάνουν τις 10 μεγαλύτερες σε προϋπολογισμό συμβάσεις που υπεγράφησαν στο ίδιο διάστημα, σύμφωνα με τα στοιχεία που καταχώρησε ο φορέας ανάθεσης, μέσω των οποίων είναι ευχερής η εύρεση της ίδιας της σύμβασης έως και οι γενόμενες πληρωμές.

Έτσι ως "πρωταθλητές" στις μεγάλες συμβάσεις κατά το α΄ εξάμηνο του 2015 αναδείχθηκαν ο ΟΑΣΑ, που μεταξύ άλλων υπέγραψε τη σύμβαση για την εγκατάσταση τηλεματικής στις επιβατικές μεταφορές της Αθήνας, η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ με σημαντικές συμβάσεις συντήρησης οδών και η ΔΙΑΔΥΜΑ ΑΕ (ανώνυμη εταιρία διαχείρισης απορριμμάτων Δυτικής Μακεδονίας), η οποία υπέγραψε σύμβαση κατασκευαστικών εργασιών μονάδων επεξεργασίας αποβλήτων.

Επισημαίνεται ότι τα στοιχεία περιλαμβάνουν μόνο τις αναθέτουσες αρχές/φορείς που αναρτούν στο Κεντρικό Ηλεκτρονικό Μητρώο, συνεπώς δεν περιλαμβάνονται τυχόν μεγάλες συμβάσεις φορέων που επιλέγουν να μη συμμορφώνονται στη σχετική υποχρέωση. Παρά ταύτα η Αρχή εντοπίζει αύξηση 22% στους διαγωνισμούς που καταχωρήθηκαν στο ΚΗΜΔΗΣ το α΄εξάμηνο του 2015 σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2014, καταγράφοντας μια τάση αύξησης της χρήσης του Κεντρικού Ηλεκτρονικού Μητρώου Δημοσίων Συμβάσεων από τους υπόχρεους.

Η στατιστική καταγραφή περιλαμβάνει και διαγωνισμούς που διενεργήθηκαν με ηλεκτρονικά μέσα στο αντίστοιχο εξάμηνο μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΣΗΔΗΣ), ήτοι 1.487 διαγωνισμούς, συνολικού προϋπολογισμού 667.195.786,25 ευρώ από 528 σε πλήθος μοναδικούς φορείς. Στο εν λόγω διάστημα σε συμβασιοποίηση κατέληξαν 227 διαγωνισμοί και υπεγράφησαν συμβάσεις αξίας 51.827.773,72 ευρώ.

Μεγαλύτερου προϋπολογισμού ηλεκτρονικός διαγωνισμός (26.229.767,68 ευρώ) διακηρύχθηκε για προμήθεια φαρμάκων από την Επιτροπή Προμηθειών Υγείας, ενώ ακολουθούν με φθίνουσα σειρά κατάταξης διαγωνισμοί προμήθειας ειδικών οχημάτων, εμβολίων, αγοράς υπηρεσιών αποκομιδής απορριμμάτων, επιβατικών μεταφορών, φύλαξης χώρων κά.

«Η συγκέντρωση και δημοσιοποίηση στατιστικών μεγεθών για τις δημόσιες συμβάσεις, που γίνεται για πρώτη φορά στο ελληνικό κράτος με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΑΔΗΣΥ), αναδεικνύει τις δυνατότητες που θα δοθούν από τη μετάβαση σε μια σύγχρονη διακυβέρνηση με αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Οι δυνατότητες αυτές θα είναι χρήσιμες τόσο για τη χάραξη πολιτικής στον τομέα των δημοσίων συμβάσεων, που αντιπροσωπεύει περί τα 18,4 δισ. ευρώ ή ποσοστό 8,8% του ΑΕΠ, όσο και για την παρακολούθηση της εφαρμογής των δράσεων που αναλαμβάνονται για την διαρκή βελτίωση του τομέα» όπως σημειώνει η Αρχή.
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα