Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 17 Νοεμβρίου 2015

Υπουργείο Υποδομών καλεί Παγκόσμια Τράπεζα για νέα μεγάλα έργα σε Σιδηρόδρομο, Λιμάνια, Αεροδρόμια, Logistics

κείμενο από το ypodomes.com
Οι άμεσες δυνατότητες και οι θετικές προοπτικές να συμμετέχει και να χρηματοδοτήσει η Παγκόσμια Τράπεζα νέα έργα υποδομών στην Ελλάδα συζητήθηκαν σε συνάντηση που πραγματοποίησε ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠOΜΕΔΙ), κ. Χρήστος Σπίρτζης με τον κ. Πατρίτσιο Παγκάνο, Εκτελεστικό Διευθυντή του Ομίλου της Παγκόσμιας Τράπεζας την Πέμπτη 12 Νοεμβρίου 2015 στην Αθήνα.

Επίσης, συζητήθηκε η παροχή από την Παγκόσμια Τράπεζα τεχνικής υποστήριξης για την ταχεία προώθηση έργων στη xώρα μας και η οικονομική και τεχνική ενίσχυση και υποστήριξη τεχνικών και κατασκευαστικών δραστηριοτήτων εξωστρέφειας της ελληνικής οικονομίας. Συμφωνήθηκε να συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας του Υπουργείου ΥΠOΜΕΔΙ και της Παγκόσμιας Τράπεζας, για την εξειδίκευση και άμεση υλοποίηση της συνεργασίας.

Στη συνάντηση συμμετείχαν από την Παγκόσμια Τράπεζα, επίσης, ο Χρήστος Παπουτσής, Εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Παγκόσμια Τράπεζα, ο Δημήτριος Τσιτσαράγκος, Αντιπρόεδρος του IFC (International Finance Corporation) και ο Dirk Reinermann, Συντονιστής των προγραμμάτων για την Ν.Α Ευρώπη. Από το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ συμμετείχαν ο Γενικός Γραμματέας Υποδoμών, κ. Γιώργος Δέδες, και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Οι εκπρόσωποι της Παγκόσμιας Τράπεζας ανταποκρίθηκαν θετικά στην προοπτική άμεσης συνεργασίας, αφού ενημερώθηκαν αναλυτικά από τον Υπουργό ΥΠOΜΕΔΙ, κ. Χρήστο Σπίρτζη, για σειρά θεσμικών αλλαγών, μέτρων και δραστηριοτήτων που προωθούνται από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο, τις πολιτικές κατευθύνσεις του προγραμματισμού και τον σχεδιασμό των υποδομών, όσον αφορά την υλοποίηση νέων παραγωγικών επενδύσεων, με στόχο την οικονομική ανάκαμψη και ανασυγκρότηση αλλά και τις πολιτικές εξωστρέφειας.

Ειδικότερα ο κ. Σπίρτζης παρουσίασε αναλυτικά:
-Τις θεσμικές αλλαγές που προωθούνται άμεσα στους τομείς της παραγωγής των έργων, των μελετών και των αδειοδοτήσεων, σε όλο το φάσμα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα. Καθιερώνονται νέες ψηφιακές εφαρμογές απλοποίησης, ελέγχου και αντικειμενικής εφαρμογής των διαδικασιών.

Επίσης, προβλέπεται η εφαρμογή νέων κανόνων διαφάνειας και αποτελεσματικότητας, που διασφαλίζουν την προστασία του δημοσίου συμφέροντος σε περιβάλλον επενδυτικής ασφάλειας.

-Την ιεράρχηση έργων υποδομών στους τομείς των συνδυασμένων μεταφορών και των κοινωνικών υποδομών που προωθεί το Υπουργείο ΥΠOΜΕΔΙ για την επόμενη περίοδο. Αναφέρθηκαν χαρακτηριστικά:

Εμπορευματικά κέντρα Logistics:
-Συγκεκριμένα, το εμπορευματικό κέντρο στο Θριάσιο Πεδίο, για το οποίο προκηρύσσεται τις επόμενες ημέρες σχετικός διαγωνισμός από τη ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ, ενώ θα ακολουθήσει σχεδιασμός επέκτασής του, με πρόσθετη έκταση και νέος διαγωνισμός

-Νέα κέντρα εφοδιαστικής αλυσίδας σε Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη και άλλες περιοχές, που αναδεικνύουν τη γεωστρατηγική θέση της χώρας μας στις ευρωπαϊκές και διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές.

Σιδηροδρομικά έργα:
-Η ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων ηλεκτροκίνησης στον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης
-Τα έργα της Σιδηροδρομικής Εγνατίας
-Τα έργα Μετρό Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε πλήρη ανάπτυξη
-Το έργο επέκτασης προαστιακού σιδηροδρόμου έως Λαύριο


Λιμενικά έργα: ιδίως σε περιοχές Πύλες Εισόδου της Χώρας και σε άλλες περιοχές που συγκεντρώνουν τουριστικό και εμπορικό ενδιαφέρον.

Έργα αεροδρομίων: Το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης, για το οποίο προωθείται άμεσα ο σχετικός διαγωνισμός με ΣΔΙΤ και με νέους όρους, προστασίας του δημοσίου συμφέροντος. Aνάπτυξη των περιφερειακών αεροδρομίων δημοσίου χαρακτήρα (που δεν περιλαμβάνονται στη συμφωνία ιδιωτικοποίησης).

Οδικά έργα κ.α. Συζητήθηκε, επίσης, η συνεργασία σε δράσεις εξωστρέφειας, που προωθούν η Κυβέρνηση και το Υπουργείο για το ελληνικό τεχνικό δυναμικό και τις κατασκευαστικές επιχειρήσεις, μέσω διμερών συμφωνιών και συνεργασιών με άλλες χώρες σε Ασία, Αφρική, Μέση Ανατολή και Βαλκάνια.

Οι εκπρόσωποι της Παγκόσμιας Τράπεζας υπογράμμισαν το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους για το σύνολο των προωθούμενων έργων αλλά και τις εκτός συνόρων τεχνικές και κατασκευαστικές δραστηριότητες. Σημείωσαν ότι  προβλέπεται οικονομική συμμετοχή στα έργα και τις επενδύσεις μέσω των χρηματοδοτικών εργαλείων που διαθέτει.

Ανέφεραν τη δυνατότητά της για την ενεργοποίηση συνεργαζόμενων με την Παγκόσμια Τράπεζα Τραπεζών και Δικτύων Επενδυτών. Παράλληλα, δήλωσαν τη διαθεσιμότητά τους για την προετοιμασία, τη σύνταξη φακέλων και την ωρίμανση των έργων για την  αξιοποίηση των πόρων και την ενεργοποίηση χρηματοδοτικών εργαλείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Συνοψίζοντας, οι εκπρόσωποι του Διεθνούς Χρηματοπιστωτικού Ιδρύματος δήλωσαν ότι η Παγκόσμια Τράπεζα είναι διατεθειμένη να συμβάλλει ουσιαστικά στη χρηματοδότηση, να βοηθήσει τεχνικά στην ταχεία προώθηση των έργων αλλά και να εγγυηθεί η ίδια την υλοποίηση έργων υποδομής και παραγωγικών επενδύσεων στην Ελλάδα.
 
Ο Υπουργός ΥΠOMΕΔΙ, κ. Χρήστος Σπίρτζης, δήλωσε ότι η συνεργασία του Υπουργείου με την Παγκόσμια Τράπεζα Επενδύσεων και στους τρεις (3) άξονες που συζητήθηκαν (Θεσμικές αλλαγές διαφάνειας και καταπολέμησης της γραφειοκρατίας, Υλοποίηση ενός μεγάλου προγράμματος υποδομών και Δράσεις εξωστρέφειας) αποτελεί στρατηγική συμμαχία για την έξοδο της Χώρας από την κρίση και την παραγωγική της ανασυγκρότηση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα