Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 16 Φεβρουαρίου 2016

Τον Απρίλιο του 2017 μεταφέρεται η ολοκλήρωση των έργων στη Δυτική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης

κείμενο από το ypodomes.com
Θα συνεχίσουν οι δύσκολες μέρες στην Περιφερειακή Θεσσαλονίκης. Το έργο της ανισοπεδοποίησης του δυτικού τμήματος από τον κόμβο της Ευκαρπίας μέχρι το τέλος της Περιφερειακής στον κόμβο με τον ΠΑΘΕ πήρε μεγάλη παράταση και οριστικά πλέον η συνολική λειτουργία του θα είναι τον Απρίλιο του 2017 καθώς τότε θα τελειώσουν τα έργα και στο τελευταίο τμήμα. Σύμφωνα με αποφάσεις της Εγνατίας Οδού και της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας που σας δημοσιεύει σήμερα το ypodomes.com το έργο θα συνεχίσει την κατασκευαστική του περίοδο για επιπλέον ένα έτος.

Πρέπει να πούμε πως η ανισοπεδοποίηση έχει σπάσει σε 3 εργολαβίες οι οποίες έχουν 3 διαφορετικές χρονικές προθεσμίες. Το μεγάλο σύνθετο έργο του Ανισόπεδου Κόμβου 16 που συνδέει ΠΑΘΕ και Περιφερειακή με απόφαση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας (που είναι ο φορέας υλοποίησης) παρατάθηκε μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2016, ημερομηνία πολύ μακριά από το αρχικό πλάνο για λειτουργία εντός του 2015.

Το δεύτερο αφορά την βελτίωση – Αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο από τον ανισόπεδο κόμβο Μαιάνδρου (Χ.Θ. 3+200) μέχρι και την περιοχή του Ανισόπεδου κόμβου 16, (Χ.Θ. 6+765). Το έργο με κόστος 40,4εκ.ευρώ. ξεκίνησε στις 30 Ιουλίου 2013 και έπρεπε να ολοκληρωθεί σε 24 μήνες. Τελικά λόγω των σημαντικών προβλημάτων κυρίως με την μετατόπιση του αγωγού της ΕΥΑΘ το έργο πήγε πίσω και με τα capital control υπήρξε μεγάλη παύση εργασιών. Η παράταση που έχει πάρει το έργο είναι μέχρι τις 30 Απριλίου αλλά αναμένεται να πάρει επιπλέον παράταση για κάποιους μήνες.

Το τρίτο έργο αφορά τη βελτίωση – Αναβάθμιση σε κλειστό αυτοκινητόδρομο του τμήματος από τον Ανισόπεδο κόμβο Μαιάνδρου μέχρι τον Ανισόπεδο Κόμβο 5 στην περιοχή της Ευκαρπίας. Το έργο κόστους 75,5εκ.ευρώ ξεκίνησε στις 26 Ιουνίου 2013 και έπρεπε να ολοκληρωθεί τον Οκτώβριο που μας πέρασε. Έχοντας τα ίδια προβλήματα με το δεύτερο έργο υπήρξαν σημαντικές καθυστερήσεις και με πρόσφατη απόφαση της Εγνατίας Οδού που είναι ο Φορέας Υλοποίησης του έργου δόθηκε πολύμηνη παράταση μέχρι τις 26 Απριλίου 2017.

Το έργο της μετατροπής της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης σε κλειστό αυτοκινητόδρομο χωρίς ισόπεδους κόμβους με την ολοκλήρωση του θα συμβάλλει στη βελτίωση του μεγάλου κυκλοφοριακού προβλήματος που αντιμετωπίζει η πόλη. Είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο της πόλης εδώ και δεκαετίες και θα «χαρίσει» στην πόλη τον πρώτο της αστικό αυτοκινητόδρομο.

Η ΚΑΤΑΡΑ ΤΩΝ ΜΕΓΑΛΩΝ ΕΡΓΩΝ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ
Σε «κατάρα» εξελίσσεται η συνεχής παράταση στην ολοκλήρωση των 3 μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης. Μετρό, Αεροδρόμιο και Περιφερειακή αποτελούν τα πολύ μεγάλα έργα στην πόλη και δυστυχώς και τα 3 συνεχώς παρατείνονται για το μέλλον.

Το Μετρό της πόλης στην καλύτερη περίπτωση θα λειτουργήσει το 2020 (δηλαδή με 8 χρόνια καθυστέρηση από τον αρχικό προγραμματισμό), τα έργα στο Αεροδρόμιο Μακεδονία που αφορούν την επέκταση-αναβάθμιση του διαδρόμου 10-28 μεταφέρονται για το δεύτερο εξάμηνο του 2017 (από το 2011 που ήταν στην αρχική σύμβαση) ενώ τα έργα της Περιφερειακής οδεύουν για τα μέσα του 2017 (αντί για το 2015 που είχε οριοθετηθεί).

Έτσι η πόλη θα παραμείνει σε «εργοταξιακό κλοιό» θα αρκετά μεγάλο διάστημα ακόμα και οι  Θεσσαλονικείς θα πρέπει να διατηρήσουν την (ιώβια;) υπομονή τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα