Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 29 Φεβρουαρίου 2016

Ξεκινά η κατασκευή του Αγωγού ΤΑΡ με 8.000 νέες θέσεις εργασίας

κείμενο από το ypodomes.com
Μιλώντας στον Ρ/Σ «Στο κόκκινο» 105.5, ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Πάνος Σκουρλέτης, επεσήμανε μεταξύ άλλων:

«Νομίζω ότι βρισκόμαστε σε ένα σημείο όπου μπορούμε να κάνουμε έναν πρώτο μίνι απολογισμό των πραγμάτων που έχουν «τρέξει» από το τέλος του Σεπτεμβρίου που αναλάβαμε για δεύτερη φορά τη διακυβέρνηση της χώρας. Έχουν προωθηθεί μεγάλα έργα στον τομέα του Φυσικού Αερίου όπως είναι ο αγωγός TAP, μάλιστα ξεκινά το έργο αυτό στα μέσα Μαΐου και θα γίνει μία μεγάλη εκδήλωση εγκαινίων με τη συμμετοχή και του Πρωθυπουργού και άλλων ξένων ηγετών στην Θεσσαλονίκη.

Ξεκινά η κατασκευή του και αυτό σημαίνει τη δημιουργία κατά τη φάση της κατασκευής άμεσα οκτώ χιλιάδων θέσεων εργασίας και έμμεσα, βέβαια, αρκετά συμβόλαια για ελληνικές κατασκευαστικές, και, εταιρείες πάλι ελληνικές που κατασκευάζουν τους σωλήνες.

Από εκεί και ύστερα, πάνω σε αυτόν τον αγωγό έρχεται να συνδεθεί ο IGB, ο ελληνοβουλγαρικός αγωγός. Περιμένουμε τώρα το “Market Test”, το οποίο ολοκληρώνεται τέλος Φεβρουαρίου για να δούμε την οικονομική βιωσιμότητα. Θα είναι ο αγωγός, ο οποίος ξεκινά από τα βόρεια σύνορά μας, πρός την Βουλγαρία και προφανώς θα συνδεθεί και με τον TAP.

Και εκεί από την κάτω μεριά, κουμπώνει ο πλωτός σταθμός Φυσικού Αερίου στην Αλεξανδρούπολη, για να μπορεί να δέχεται LNG. Η κατασκευή του TAP όπως προανέφερα, έχει δρομολογηθεί. Ο IGB βρίσκεται στη φάση του “Market Test” και τα αποτελέσματα θα ανακοινωθούν σε λίγες ημέρες, και, στην υπόθεση του πλωτού σταθμού της Αλεξανδρούπολης, αυτή τη στιγμή αναζητείται ένα εταιρικό σχήμα που θα το αναλάβει.

Το τελευταίο έργο είναι πολύ πιο οικονομικό, γιατί είναι ένας πλωτός σταθμός και δεν έχει μεγάλο κόστος συγκριτικά με τα υπόλοιπα.
Αλλά ταυτόχρονα, η μεγάλη διαφορά με την προηγούμενη κατάσταση είναι ότι επί των ημερών της δικής μας κυβέρνησης, έχουμε πια αναδείξει την Ελλάδα σε έναν ενεργητικό παράγοντα στα ζητήματα του ενεργειακού τομέα στην περιοχή.

Αναφέρομαι και στις συζητήσεις, όχι μόνο συζητήσεις αλλά και σε αυτά που έχουν δρομολογηθεί μετά το ταξίδι στο Ιράν. Το πρώτο φορτίο αργού πετρελαίου έρχεται ήδη στα ΕΛΠΕ, ανακοινώθηκε χθες, ενώ έχει αρχίσει μία συζήτηση για την αξιοποίηση και για την τροφοδοσία μέσω Ελλάδας προς την Ευρώπη με το ιρανικό φυσικό αέριο είτε μέσω πλοίων με τη μορφή υγροποιημένου αερίου είτε -αλλά αυτό βέβαια είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο- με την κατασκευή αγωγών που θα ξεκινάνε από το Ιράν και θα έρθουν είτε στα παράλια της Τουρκίας είτε θα συναντήσουν κάποια στιγμή τον TAP.

Πού όμως πατά η εκτίμηση της πολυδιάστατης ενεργειακής πολιτικής που ασκούμε; Την ίδια ώρα, όπως είδατε και προχθές στη Ρώμη, υπογράφηκε μία πολύ σημαντική συμφωνία όπου παραμένει ζωντανό και θα έλεγα αναθερμαίνεται το σχέδιο της τροφοδοσίας του ευρωπαϊκού νότου με ρώσικο αέριο χωρίς να εγκαταλείπουμε ταυτόχρονα το σχέδιο της ανάπτυξης στο εσωτερικό της χώρας.

Δεν μπορεί ο κεντρικός αγωγός του ΔΕΣΦΑ να περνά έξω από τη Λαμία, και, η Λαμία να μην έχει φυσικό αέριο. Ή δεν μπορεί η Πάτρα, η τρίτη πόλη στην Ελλάδα, να μην έχει φυσικό αέριο. Μιλάμε για αναπτυξιακά έργα διακλάδωσης των αγωγών και αυτά μπορούν να γίνουν είτε με επέκταση του δικτύου όπου μπορεί είτε με την κατασκευή αποθηκευτικών σταθμών σε κάποιες πόλεις όπως το λιμάνι της Πάτρας, που θα τροφοδοτείται από πλοία με τη μορφή υγροποιημένου αερίου και από εκεί θα μεταφερθεί προς την πόλη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα