Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 10 Φεβρουαρίου 2016

Βουλή: 47 βουλευτές ρωτούν για τα 14 έργα ΕΣΠΑ της ζώνης κινδύνου

κείμενο από το ypodomes.com
Σχετικά με την πορεία υλοποίησης των έργων προτεραιότητας του ΕΣΠΑ 2007-2013 που ταξινομήθηκαν στην κατηγορία «Σε Κίνδυνο» 47 βουλευτές της ΝΔ μεταξύ των οποίων και ο Σίμος Κεδίκογλου, με επικεφαλής την Άννα-  Μισέλ Ασημακοπούλου, κατέθεσαν ερώτηση, ζητώντας ενημέρωση όσον αφορά στο σχέδιο του Υπουργείου Οικονομίας και Τουρισμού για το κλείσιμο των εν λόγω έργων μέχρι το Μάρτιο του 2017, ώστε να απομακρυνθεί ο κίνδυνος επιστροφής δαπανημένων πόρων.

TA 14 ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΠΕΡΙΓΡΑΦΟΝΤΑΙ "ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ"
1. Εκπαιδευτικό Αστρονομικό Κέντρο Όρλιακα (Νο14, 6εκ.ευρώ)
2. Εθνικό Ληξιαρχείο (Νο24, 44,86εκ.ευρώ)
3. Κτηματολόγιο (Νο28, 130εκ.ευρώ)
4. Βελτιώσεις στην Ε.Ο. Χίου-Καρδαμύλων (Νο39, 10,985εκ.ευρώ)
5. Οδός Ραπταίοι-Ν.Στύρα-Στύρα (Νο47, 19,07εκ.ευρώ)
6. Κάθετος Εγνατίας Αρδάνιο-Ορμένιο (Νο72, 104εκ.ευρώ)
7. Βελτίωση Επ.Οδού Βέλο-Νεμέα (Νο75, 6,3εκ.ευρώ)
8. Κατασκευή Μετρό Θεσσαλονίκης (Νο81, 1,4δις ευρώ)
9. Σιδηροδρομικό Έργο Πολύκαστρο-Ειδομένη (Νο101, 73,43εκ.ευρώ)
10.Αποπεράτωση Προαστιακού Αθήνας, τμήμα Πειραιάς-3 Γέφυρες (Νο103, 34,13εκ.ευρώ)
11.Επαναδημιουργία Λίμνης Κάρλας (Νο127, 41,53εκ.ευρώ)
12.Θέατρο Ζακύνθου (Νο139, 5,6εκ.ευρώ)
13.Εξοπλισμός στο Νοσοκομείο Χατζηκώστα Ιωαννίνων (Νο161, 9,3εκ.ευρώ)
14.Δημιουργία Νέου ΤΕΠ Γ.Ν.Φιλιατών Ηγουμενίτσας (Νο162, 9,34εκ.ευρώ)

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:
«Με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο απάντησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στην από 10-12-2015 γραπτή ερώτηση της Ευρωβουλευτού της ΝΔ και του ΕΛΚ Μαρίας Σπυράκη σχετικά με την χρηματοδότηση συγχρηματοδοτούμενων έργων του ΕΣΠΑ 2007-2013, τα οποία εντάχθηκαν σε ένα κατάλογο με 181 «έργα προτεραιότητας» (priority projects) από τις ελληνικές αρχές και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Από τα  181 έργα προτεραιότητας διαπιστώθηκε ότι 14 έργα βρίσκονται «σε κίνδυνο» να μην ολοκληρωθούν εντός της περιόδου 2007-2013.

Στην από 21-01-2016 απάντηση της (αρ. E-015655/2015), η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής, κα Creţu, αναφέρει ότι «στην περίπτωση που τα έργα αυτά δεν έχουν ολοκληρωθεί  έως τις 31 Δεκεμβρίου 2015,[…] οι δαπάνες μετά την ημερομηνία αυτήν πρέπει να πληρωθούν από τον κρατικό προϋπολογισμό. Ως εκ τούτου, η διάθεση εθνικών κεφαλαίων το 2016 για την ολοκλήρωση των εν λόγω έργων είναι εξαιρετικά σημαντική.»

Ο κίνδυνος μη ολοκλήρωσης των 14 έργων είχε διαπιστωθεί και από την Επιτροπή Ελέγχου του Προϋπολογισμού του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία σε Ειδική έκθεση της και έπειτα από επίσκεψη της σε 7 έργα το Σεπτέμβριο 2015 αναφέρει ότι κανένα από αυτά τα 7 έργα δεν πρόκειται να έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Δεκεμβρίου (Report on the fact-finding mission of the Budgetary Control Committee to Greece, Δεκ. 3 2015, σελ 3).

Όπως είναι γνωστό η περίοδος επιλεξιµότητας  για την χρηματοδότηση των έργων του ΕΣΠΑ 2007-2013 έχει λήξει. Πλέον το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και η ΓΓ Δημοσίων Επενδύσεων (ΕΣΠΑ) έχουν ξεκάθαρη εικόνα για τα έργα που δεν ολοκληρωθήκαν στα τέλη Δεκεμβρίου 2015.

Άλλωστε στην ιστοσελίδα του υπουργείου http://anaptyxi.gov.gr/Priorities.aspx  με ενημέρωση Ιανουαρίου 2016, από τα 181 έργα προτεραιότητας παραμένουν 14 στην κατηγορία «Σε κίνδυνο» κάτι το οποίο επιβεβαιώνει και το υπαρκτό του προβλήματος εκτός εάν, ένα μήνα μετά τη λήξη της επιλεξιμότητας δαπανών, δεν προλάβατε να ενημερώσετε την σχετική βάση δεδομένων.

Κατόπιν τούτου ερωτώνται οι κκ. Υπουργοί:
1. Ποιος είναι ο συνολικός προϋπολογισμός που καλείται να καλυφτεί από εθνικούς πόρους για το κλείσιμο των συγκεκριμένων έργων και αν έχει εξασφαλίσει η ελληνική κυβέρνηση την διάθεση εθνικών πόρων το 2016 για την ολοκλήρωση τους;

2. Έχει το Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού ένα σχέδιο κλεισίματος των εν λόγω έργων μέχρι τον Μάρτιο 2017  έτσι ώστε να απομακρυνθεί ο κίνδυνος επιστροφής δαπανημένων πόρων;»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα