Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 25 Φεβρουαρίου 2016

Η νέα Στρατηγική Αερομεταφορών, πρόκληση για την ανάπτυξη στην Ε.Ε

κείμενο από το ypodomes.com
Μία νέα εποχή για τις Ευρωπαϊκές αερομεταφορές ξεκινά για την Ευρώπη. Η νέα φιλοσοφία του Aviation Strategy της Ευρωπαϊκής Ένωσης έχει να κάνει με τον κοινό Ευρωπαϊκό Ουρανό και την κοινή πολιτική απέναντι στις τρίτες χώρες.

Το ypodomes βρέθηκε στις Βρυξέλλες, στην καρδιά των εξελίξεων και όπως ήταν αναμενόμενο το ενδιαφέρον για αυτή τη νέα πολιτική υπήρξε μεγάλο. Σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους αυτό που γίνεται πλέον είναι οι συμφωνίες με τρίτες χώρες να γίνονται απευθείας με την Ε.Ε και όχι με διακρατικές συμφωνίες.

Αυτό θα δώσει μεγάλη ώθηση στις αερομεταφορές που σήμερα παρουσιάζουν μεγάλες αγκυλώσεις από δαιδαλώδεις συμφωνίες και περιορισμούς. Ο στόχος είναι να αντιμετωπιστούν οι νέες μεγάλες παγκόσμιες δυνάμεις στο χώρο των αερομεταφορών κυρίως από τις χώρες του Κόλπου, την Τουρκία, την Κίνα κ.α.

Αναφορικά με τις διακρατικές συμφωνίες όπου αυτές υπάρχουν θα ισχύουν αλλά με την προσθήκη των συμφωνιών της Ε.Ε. Ουσιαστικά μιλάμε για ένα μεγάλο βήμα στην απελευθέρωση δυνάμεων στις αεροπορικές εταιρείες που σύμφωνα με Ευρωπαίους αξιωματούχους μεταφράζεται σε νέες θέσεις απασχόλησης και φυσικά σε ανάπτυξη.

Ένα από τα μεγάλα ζητήματα που συζητείται αυτή την εποχή είναι το θέμα του 1 stop control στις πτήσεις μετεπιβίβασης. Η προσπάθεια που γινεται είναι να γίνεται ένας συνολικός έλεγχος κατά την είσοδο του επιβάτη (και των αποσκευών του) στο αεροδρόμιο και να μην επαναλαμβάνεται σε κάθε μετεπιβίβαση.

Σε αυτό προς το παρόν υπάρχουν κάποια κράτη-μέλη τα οποία έχουν διαφωνίες και γίνεται προσπάθεια να συγκεραστούν και να ξεπεραστούν οι λογικές ανησυχίες που υπάρχουν στα θέματα ασφαλείας.

Σύμφωνα με πηγές της Ε.Ε. σήμερα τα αεροδρόμια σπαταλούν το 20% των εσόδων τους στην ασφάλεια και διαθέτουν για τον ίδιο λόγο το 40% του προσωπικού τους. Όπως σημειώθηκε, με το ρυθμό να είναι αυξανόμενος σε αυτά τα θέματα, το θέμα της ασφάλειας κινδυνεύει να γίνει μη βιώσιμο για τα οικονομικά δεδομένα των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων.

Εξίσου σημαντικό είναι και το θέμα της περαιτέρω ανάπτυξης των αεροδρομίων καθώς μόνο στην Κίνα πρόκειται να ανοίξουν την επόμενη εξαετία 66 νέα διεθνή αεροδρόμια. Μόνο φέτος στην μεγάλη Ασιατική χώρα προστέθηκαν 200 νέα διεθνή δρομολόγια, πολλά από αυτά με προορισμό την Ε.Ε.

Εδώ ουσιαστικά τίθεται το θέμα της επέκτασης των Ευρωπαϊκών Αεροδρομίων καθώς τα σημερινά μεγέθη είναι αμφίβολο ότι θα μπορέσουν να αντέξουν τις μελλοντικές προβλεπόμενες αυξημένες ανάγκες. Σε αυτό ήδη γίνεται κουβέντα στο Λονδίνο για την επέκταση ή την δημιουργία νέου Αεροδρομίου την ώρα που στην (εκτός Ε.Ε) Κωνσταντινούπολη κατασκευάζεται το mega-αεροδρόμιο των 200εκ.επιβατών το χρόνο με πρόβλεψη για λειτουργία το 2018.

Ο ανταγωνισμός είναι επίσης ένα ζήτημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί καθώς ανοίγουν συνεχώς νέες αγορές. Σήμερα π.χ στις πτήσεις της Κίνας προς Βραζιλία γίνεται μετεπιβίβαση στο διεθνές αεροδρόμιο της Αιθιοπίας, εξέλιξη που κανείς δεν φανταζόταν πριν από 10 χρόνια.

Η Νέα Στρατηγική στις Αερομεταφορές της Ε.Ε είναι ένα ζήτημα το οποίο αγγίζει την πραγματική αγορά και στις εμπορευματικές μεταφορέ καθώς η σύνδεση των αεροδρομίων με το σιδηρόδρομο, τους αυτοκινητόδρομους και τα λιμάνια μπορούν να δημιουργήσουν μία νέα πορεία ανάπτυξης σε όλη την Ε.Ε με ευεργετικά αποτελέσμα σε πολλούς κλάδους της οικονομίας αλλά και σε γενική βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της Ε.Ε. σε σχέση με τις άλλες μεγάλες δυνάμεις του Πλανήτη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα