Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 11 Οκτωβρίου 2016

Μετρό Αθήνας: Οριστικά το 2017 η δημοπράτηση της Γραμμής 4

κείμενο από το ypodomes.com
Για το 2017 οριστικά μεταφέρεται η δημοπράτηση της νέας Γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας. Ο λόγος είναι ο ...χρόνος καθώς για να τελειώσει το έτος απομένουν μόλις 2,5 μήνες. Σε αυτό το διάστημα ακόμα και αν γίνουν άλματα από την Αττικό Μετρό το μόνο που θα καταφέρει θα είναι η προκήρυξη της δημοπράτησης του έργου. Επιπλέον θα πρέπει να επισημάνουμε ότι η δημοπράτηση της νέας γραμμής θα γίνει με τον νέο νόμο για τα δημόσια έργα. Αυτό το σημειώνουμε καθώς προς το παρόν δεν γίνονται δημοπρατήσεις καθώς δεν έχουν δημοσιευθεί ακόμα τα πρότυπα δημοπρατήσεων. Να θυμίσουμε πως το έργο αφορά το πρώτο κεντρικό μέρος της Γραμμής 4 και συγκεκριμένα το τμήμα ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ.
Από την πλευρά της χρηματοδότησης το έργο θα δημοπρατηθεί ως κλασικό δημόσιο έργο και συγκεκριμένα από το ΕΣΠΑ και συγκεκριμένα το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ έχουν δεσμευτεί 400εκ.ευρώ ενώ το υπόλοιπο ποσό των περίπου 1 δις ευρώ θα καλυφθεί από την ΕΤΕπ η οποία φαίνεται να είναι διατεθειμένη να καλύψει μέχρι και το 75% του συνολικού κόστους του έργου.
Η δημοπράτηση του έργου θα γίνει σε φάσεις με την πρώτη να είναι η προεπιλογή των τελικών υποψήφιων που θα κρατήσει κάποιους μήνες, η κατάθεση των φακέλων όπου η επεξεργασία τους θα διαρκέσει αρκετούς επιπλέον μήνες και θα ακολουθήσει η ανάδειξη του αναδόχου, η προσυμβατική περίοδος με την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, η κύρωση της από τη Βουλή των Ελλήνων και η τελική υπογραφή για την εκκίνηση της κατασκευαστικής περιόδου. 
Σε κάθε περίπτωση μιλάμε για τουλάχιστον 1-1,5 χρόνο (και με την αίρεση ότι δεν θα έχουμε δικαστικές διαμάχες μεταξύ των υποψηφίων) με την κατασκευή να έχει (με βάση τα παραπάνω) εκκίνηση περίπου το καλοκαίρι του 2018. Αυτή την εποχή σύμφωνα με τις πηγές του ypodomes.com αναμένεται η έγκριση περιβαλλοντικών όρων πράγμα που θα "κλειδώσει" την κατασκευή του έργου.ολοκληρωθούν μέσα στους επόμενους μήνες.
ΤΟ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΑ ΕΡΓΑ
Στο έργο περιλαμβάνεται η μελέτη και κατασκευή του Α ́ τμήματος της Γραμμής 4, ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ-ΓΟΥΔΗ, η κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, η προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του αναγκαίου εξοπλισμού του έργου καθώς και η προμήθεια τροχαίου υλικού.

Επίσης στο αντικείμενο περιλαμβάνεται η κατασκευή νέου Κέντρου Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) και νέου κτηρίου Συντήρησης και Επισκευών Συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων

Πρόκειται να κατασκευαστεί τμήμα γραμμής, μήκους 12,3 χλμ που περιλαμβάνει 14 σταθμούς. Το κόστος του έργου είναι 1, 4 δις ευρώ ενώ όπως έχει αποφασιστεί για τη διάνοιξη θα χρησιμοποιηθεί ΤΜΒ, δηλαδή Μετροπόντικας αλλά είναι άγνωστο αν τελικά θα έχουμε ένα ή περισσότερα ΤΒΜ . Το έργο είναι περίπλοκο από τη φύση του καθώς η διάνοιξη σηράγγων και σταθμών  θα γίνει σε πυκνοκατοικημένο αστικό περιβάλλον,


Στα εξειδικευμένα συστήματα περιλαμβάνονται :
-Το σύστημα αερισμού σηράγγων Μετρό
-Το σύστημα ισχύος έλξης
-Η σιδηροδρομική επιδομή του έργου
-Το σύστημα σηματοδότησης τύπου CBTC
-Το σύστημα συλλογής κομίστρου με έξυπνες κάρτες
-Η προμήθεια και θέση σε λειτουργία 14 συρμών χωρίς οδηγό
-Σταθμοί με με πετάσματα και θύρες ασφαλείας στις αποβάθρες

ΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ
Οι 14 σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι:
ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ, ΓΑΛΑΤΣΙ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑ (σύνδεση με σταθμό Πανεπιστήμιο Γραμμής 2), ΚΟΛΩΝΑΚΙ, ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟΣ (σύνδεση με γραμμή 3), ΚΑΙΣΑΡΙΑΝΗ, ΝΗΑΡ ΗΣΤ, ΙΛΙΣΙΑ, ΖΩΓΡΑΦΟΥ, ΓΟΥΔΗ.

Αν όλα πάνε καλά και δεν έχουμε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια της κατασκευής (πράγμα απίθανο για έργο Μετρό) τα έργα εφόσον ξεκινήσουν μέχρι το καλοκαίρι του 2018 θα ολοκληρωθούν 7 χρόνια αργότερα, το 2025 όπου και αρχικά οριοθετείται η λειτουργία του πρώτου τμήματος της Γραμμής 4.

Είναι πάντως η πρώτη φορά που Υπουργείο Υποδομών (και η Αττικό Μετρό) επιχειρούν να δημοπρατήσουν έργο Μετρό στην Αθήνα μετά από 8 χρόνια (τελευταία δημοπράτηση ήταν στο τέλος του 2008 με την επέκταση προς Πειραιά). Αξίζει να αναφέρουμε πως το συγκεκριμένο έργο είναι το μεγαλύτερο project όλων των εποχών για την Αττικό Μετρό, ξεπερνώντας σε κόστος ακόμα και την βασική κατασκευή των γραμμών 2 και 3 που λειτούργησαν το 2000.

Με τη λειτουργία της Γραμμής 4 το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας θα μετρά 79 σταθμούς, χωρίς να συνυπολογίζονται τυχόν άλλα μελλοντικά έργα (επεκτάσεις γραμμών 1 και 2). Τώρα το ενδιαφέρον περιστρέφεται στην ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού αλλά και αν το Υπουργείο καταφέρει να βρει χρηματοδότηση για τις επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Εθνική Οδό, Άνω Ηλιούπολη και Περισσό.

Όπως είναι γνωστό και οι 3 επεκτάσεις έχουν μπει στην ειδική διαδικτυακή πύλη της Κομισιόν για έργα που επιχειρούν να βρουν χρηματοδότηση από την Παγκόσμιο Επενδυτική Κοινότητα. Σε κάθε περίπτωση εφόσον τελικά έχουμε τη δημοπράτηση θα πρόκειται για σπουδαιότερο έργο σταθερής τροχιάς εδώ και πολλά χρόνια για την Αθήνα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα