Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 18 Οκτωβρίου 2016

Οι 46 Ελληνικές Προτάσεις στο Πακέτο Γιουνκέρ

κείμενο από το ypodomes.com
Δεν είναι λίγα δεν είναι ευκαταφρόνητα, πολλά από αυτά αποτελούν διακαή πόθο αρκετών δεκαετιών για τη χώρα, ενώ ξεχωρίζουν και πολλά ιδιωτικά. Ο παραπάνω γρίφος αφορά την μακριά λίστα των 46 προτάσεων της Ελλάδας στην επίσημη διαδικτυακή πύλη της Ε.Ε. για έργα με χρηματοδότηση από το περίφημο Πακέτο Γιουνκέρ.
Πολλά από αυτά από την αγορά θεωρούνται ουτοπία, ενώ άλλα δείχνουν να έχουν τα φόντα να καταφέρουν να τραβήξουν τα βλέμματα και ...τη χρηματοδότηση. Όταν λέμε χρηματοδότηση εννοούμε βέβαια ιδιωτική συμμετοχή ενώ τα όποια δάνεια θα προσφέρει η ΕΤΕπ θα είναι με εγγύηση της. Όπερ και σημαίνει ότι η είσοδος ενός έργου πρέπει να έχει σημαντικές προϋποθέσεις για να δοθεί το πράσινο φως.
Να είναι ώριμο, να έχει συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα και να είναι εμπορικό να έχει δηλαδή ανταπόδοση. Σε αυτό το πλαίσιο η δική μας χώρας δημιούργησε μία σείρα από προτάσεις που χωρίζονται σε δημόσιες (που αναζητούν όμως ιδιωτικά κεφάλαια με σχήματα όπως ΣΔΙΤ, παραχωρήσεις κ.α.) και αμιγώς ιδιωτικές προτάσεις. Αυτές είναι οι παρακάτω:
ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΎΝ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Μιλάμε για έργα υποδομών σε μεγάλο βαθμό που έχουν να κάνουν με πρόσθεση ή επέκταση συγκοινωνιακών δικτύων αλλά και έργα ενεργειακής αναβάθμισης.
-Συνδυασμένες μεταφορές Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (ΥΠΟΜΕΔΙ)
-Υπογειοποίηση Γραμμής 1 Μετρό Αθήνας Φάληρο-Καμίνια-Πειραιάς (ΥΠΟΜΕΔΙ)
-Επέκταση Γραμμής 2 Μετρό Αθήνας Ανθούπολη-Ίλιον (ΥΠΟΜΕΔΙ)
-Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας τμήμα Άλσος Βεϊκου-Γουδή
-Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας τμήμα Άλσος Βεϊκου-Περισσός
-Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας τμήμα Ευαγγελισμός-Παγκράτι-Ηλιούπολη
-Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας τμήμα Γουδή-Μαρούσι-Εθνική Οδός
-Προμήθεια 300 λεωφορείων και 49 τρόλεί ΟΑΣΑ
-Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων Ελαιώνα
-Αναβάθμιση Αεροδρομίου Χίου "Όμηρος"
-Εγκαταστάσεις Αφαλάτωσης Νερού σε 11 νησιά
-Ηλεκτρονικά Έξυπνα Συστήματα Συγκοινωνιών Αθήνας
-Αναβάθμιση Αεροδρομίου Καστοριάς "Αριστοτέλης"
-Συνδυασμένες Μεταφορές Λαύριο-Κορωπί
-Νέα Γενιά Οπτικών Ινών FTTC
-Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης
-Έξυπνα Δημόσια Κτίρια (ενεργειακή αναβάθμιση)
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης τμήμα Δημοκρατίας-Σταυρούπολη-Ευκαρπία
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης τμήμα Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός-Κορδελιό
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης τμήμα Μίκρα-Αεροδρόμιο Μακεδονία
-Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος
-Αναβάθμιση και Κατασκευή Νέων Δημόσιων Κτιρίων
-Αστική Σήραγγα Περιφερειακής Υμηττού Καρέας-Λ.Βουλιαγμένης
-Δίκτυο Υδατοδρομίων
-Συνδυασμένες μεταφορές Δυτικής Πελοποννήσου (Πάτρα-Καλαμάτα)
-Σιδηροδρομική Εγνατία
ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΙΔΙΩΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Μιλάμε για έργα που έχουν κάνουν με την πράσινη ενέργεια που δείχνει να παίρνει τα πάνω της τα τελευταία χρόνια.
-Εργοστάσιο Βιομάζας στο Βόλο (VIOPAR ENERGY)
-Προηγμένο Δίκτυο Περιφερειακών Υδατοδρομίων (Hellenic Seaplanes)
-Υβριδικό Ενεργειακό Πάρκο Αμαρίου Κρήτης (ΤΕΡΝΑ)
-Αιολικό-Φωτοβολταϊκό Πάρκο (σύνορα Ελλάδα-Σκόπια) 128,8MW
-ΕΝΕΛΑΙ (Voice Web)
-Υδροηλεκτρικός Σταθμός Αμφιλοχία (ΤΕΡΝΑ)
-Υδροηλεκτρικός Σταθμός Τύρναβος (Υδροδυναμική)
-Ανέγερση 5στερου ξενοδοχείου στη Μάνη (NYCONTEC)
-Εργοστάσιο Καύσης Απορριμμάτων για Ενέργεια (Kafsis Bio Industries)
-Αιολικό Πάρκο Καρυστίας (ΤΕΡΝΑ)
-Αιολικό Πάρκο Βοιωτίας (Interphoton Investment Group)
-Smartloop (Daring Star)
-Αιολικό Πάρκο Χελώνα Εύβοιας (Αιολική Εύβοιας)
-Αιολικό Πάρκο Διακόφτης Εύβοιας (Αιολική Εύβοιας)
-Αιολικό Πάρκο Μαρκύνορος (Μακρύνορος Ενεργειακή)
-Αιολικό Πάρκο Πεταλάς (Spider Energy)
-Αιολικό Πάρκο Πούντα (Αιολική Εύβοιας)
-Αιολικό Πάρκο Πύργος (Αιολική Εύβοιας)
-Αιολικό Πάρκο Ράχη Ξερόκομπη (Αιολική Άνδρου)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα