Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 5 Οκτωβρίου 2016

Λιμάνι Πειραιά: Σε χρόνο ρεκόρ ολοκληρώθηκε ο Νέος Προβλήτας Κρουαζιέρας, δείτε στοιχεία

κείμενο από το ypodomes.com
Ο νέος προβλήτας Κρουαζιέρας στην περιοχή του Αγίου Νικολάου στο Λιμάνι του Πειραιά έχει (όπως όλα τα έργα στην Ελλάδα) την δική του ιστορία. Το έργο δημοπρατήθηκε για πρώτη φορά το 2010 με τίτλο «ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΟΥ ΚΡΗΠΙΔΟΤΟΙΧΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑ» με κόστος 7.500.000,00€ χωρίς ΦΠΑ.
Ανάδοχος του έργου ήταν η εταιρεία «ΔΟΜΟΣΠΟΡΤ Α.Ε.» (ιδιοκτησίας Κλέαρχου Ρούτση), με μέση έκπτωση 46,82% και συμβατικό χρόνο περαίωσης επτά μήνες. Όμως, για χρόνια το έργο καρκινοβατούσε με μηδενική πρόοδο και το 2014 η σύμβαση της ΔΟΜΟΣΠΟΡΤ με τον ΟΛΠ διαλύθηκε και το έργο διακόπηκε οριστικά, έχοντας εκτελεστεί μόλις το ~35% του έργου.
Μετά από πολύχρονες δικαστικές διαμάχες με τον προηγούμενο Ανάδοχο (ΔΟΜΟΣΠΟΡΤ) και αντιμετωπίζοντας τον κίνδυνο να χαθεί όλη η χρηματοδότηση του έργου καθώς είχε ενταχθεί στο ΕΣΠΑ της προηγούμενης περιόδου (2007-2013), το 2015 η ΟΛΠ Α.Ε. επαναδημοπράτησε το έργο με τίτλο «ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ "ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΝΕΟΥ ΚΡΗΠΙΔΟΤΟΙΧΟΥ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗΣ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΛΙΜΕΝΑ ΠΕΙΡΑΙΑ"» και προϋπολογισμό 6.765.000€.
Στις 30-07-2015 ο ΟΛΠ Α.Ε. αποφάσισε την ανάθεση του έργου στην ΤΕΚΑΛ Α.Ε., που προσέφερε μέση έκπτωση 45,03%, ήτοι συνολική δαπάνη 3.023.144,17€. Το έργο ξεκίνησε ουσιαστικά στις 17/5/2016 και παραδόθηκε σε μόλις 3,5 μήνες, δηλ. στις 10/9/2016 !
H TAYTOTHTA TOY ΕΡΓΟΥ
Το έργο αφορούσε στην κατασκευή νέου κρηπιδότοιχου εξυπηρέτησης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων στην περιοχή του Αγ. Νικολάου του Κεντρικού Λιμένος Πειραιώς καθώς ο υφιστάμενος κρηπιδότοιχος με μήκος μόλις 180μ και χωρίς επαρκή διαθέσιμο χώρο δεν μπορούσε να εξυπηρετήσει σύγχρονα κρουαζιερόπλοια που απαιτούν μήκος κρηπιδότοιχου τουλάχιστον 250μ και επαρκή χερσαίο χώρο.
Ο νέος κρηπιδότοιχος που κατασκευάστηκε έχει μήκος 284μ με ωφέλιμο βάθος -11,00μ και με πρόσθετο χερσαίο χώρο 8.415μ2. Ο κρηπιδότοιχος αποτελείται από 9 caisson και σχεδόν 200 τεχνητούς ογκολίθους.
Συνολικά δημιουργήθηκε ασφαλτοστρωμένος χώρος εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων άνω των 11.000μ2, ενώ κατασκευάστηκαν εξαρχής δίκτυα ύδρευσης και πυρόσβεσης, δίκτυα διέλευσης σωληνώσεων χαμηλής τάσης και οπτικών ινών, δίκτυο αποχέτευσης πλοίων & εγκαταστάσεων καθώς και δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων.
Το έργο εκτελέστηκε με πολύ υψηλά ποιοτικά στάνταρ. Ενδεικτικά αξίζει να αναφερθεί ότι οι αναμενόμενες καθιζήσεις των 9 caisson επιτεύχθηκαν σε λιγότερο από 2 εβδομάδες ως αποτέλεσμα της πολύ καλής εξυγίανσης και της άριστης ποιότητας του υλικού που χρησιμοποιήθηκε για τη βάση έδρασης. Συνεπώς, το έργο δίνει ώθηση στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας τόσο ποσοτικά όσο και ποιοτικά.

ΕΡΓΟ ΣΕ ΧΡΟΝΟ ΡΕΚΟΡ
Ένα από τα σημαντικά στοιχεία του έργου είναι ο μικρός χρόνος ολοκλήρωσης των έργων και για να γίνει κατανοητό θα πρέπει να πούμε ότι έργα της τάξης των 3εκ.ευρώ (περίπου τα 2/3 της εργολαβίας) έγιναν σε μόλις 3,5 μήνες που αποτελεί ρεκόρ για τέτοιου είδους έργα στον Ελλαδικό χώρο.
Το έργο έχει μεγάλο συμβολικό χαρακτήρα καθώς συμβολίζει την μάχη του "παλαιού ΟΛΠ" (με προβληματικές εργολαβίες, Ρούτσης, claims κτλ) με τον "νέο ΟΛΠ" υπό την διοίκηση της COSCO (γρήγορη περάτωση των έργων, υψηλή ποιοτική στάθμη, χωρίς claims κτλ).
Είναι επίσης το πρώτο έργο που παραλαμβάνεται από την νέα διοίκηση της COSCO και το πρώτο έργο που αφορά στην κρουαζιέρα, η οποία αποτελεί στρατηγικού ενδιαφέροντος τομέα για την COSCO.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα