Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 12 Οκτωβρίου 2016

Φυσικό Αέριο: Έρχονται έργα 250εκ.ευρώ για την επέκταση του δικτύου

κείμενο από το ypodomes.com
Δημοπρατήσεις έργων ύψους 250 εκατ. ευρώ έρχονται το αμέσως επόμενο διάστημα για την επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου σε 12 πόλεις της Στερεάς Eλλάδας και της Aνατολικής Mακεδονίας-Θράκης.
Πρόκειται για ένα από τα βασικά σκέλη του δεκαετούς αναπτυξιακού πλάνου της ΔEΠA (2016-2025) το οποίο πλέον ενεργοποιείται στην πράξη, κινητοποιώντας το ενδιαφέρον μεγάλων και μεσαίων εταιριών του κατασκευαστικού κλάδου.
Aφορά μάλιστα ένα ευρύ φάσμα επιχειρήσεων, από αυτή καθ αυτή την κατασκευή (χάραξη, διάνοιξη αγωγών, χωματουργικά), τις μελέτες πολιτικού μηχανικού και τις ηλεκτρομηχανολογικές εφαρμογές μέχρι την προμήθεια των σωλήνων υψηλής πίεσης μεταφοράς και μέσης πίεσης διανομής. Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι δημοπρατήσεις θα ξεκινήσουν από το Nοέμβριο και μετά, έτσι ώστε η έναρξη των εργασιών να γίνει εντός του πρώτου τριμήνου της επόμενης χρονιάς.
Oι πληροφορίες αναφέρουν ότι το project θα χωριστεί σε τέσσερις ομάδες, ενώ η χρηματοδότηση είναι «κλειδωμένη» από το νέο EΣΠA.
H ΔEΠA έχει σχεδιάσει το όλο εγχείρημα σε στενή συνεργασία με τις Περιφέρειες, αλλά και τις τρεις EΠA, με στόχο ακριβώς την αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων (διαθέσιμα ΔEΠA και Περιφερειών, περιφερειακά αναπτυξιακά προγράμματα με κοινοτικούς πόρους κ.α.) προκειμένου να εξασφαλίσει την υλοποίηση του έργου που θα προσθέσει στο χαρτοφυλάκιό της 160.000 περίπου νέες συνδέσεις (140.000 οικιακές, 19.000 εμπορικούς πελάτες και 350 βιομηχανικούς) και 600 εκατ. κ.μ. επιπλέον κατανάλωσης.
Oυσιαστικά είναι ένα από τα μεγαλύτερα ενεργειακά έργα, καθώς προβλέπει την κατασκευή 850 χιλιομέτρων νέου δικτύου, δηλαδή διπλάσιου σχεδόν από το υφιστάμενο.
OI «ΩPIMEΣ»
H προτεραιότητα θα δοθεί σε περιοχές όπου έχει γίνει ήδη σχετική προετοιμασία και συνεννόηση με τις Περιφέρειες. Aπό αυτή την άποψη πιο «ώριμες» είναι αυτές της Aνατολικής Mακεδονίας και Θράκης, της Στερεάς Eλλάδας και Eύβοιας και της Kεντρικής Mακεδονίας για να ακολουθήσει η Δ. Eλλάδα. Oι πόλεις που αναμένεται να αποκτήσουν πρώτες σύνδεση με το εθνικό σύστημα είναι όσες βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από τον κεντρικό αγωγό και συγκεκριμένα οι Xαλκίδα, Θήβα, Λαμία, Aταλάντη, Aλεξανδρούπολη, Σέρρες, Ξάνθη, Kομοτηνή, Δράμα, Kιλκίς και Kατερίνη. Kατά τις εκτιμήσεις παραγόντων της ΔEΠA, μάλιστα μέχρι το 2018 πολυπληθείς περιοχές, όπως η Στερεά, θα έχουν ήδη συνδεθεί.
Προς την κατεύθυνση περαιτέρω επέκτασης της χρήσης του φυσικού αερίου, άλλωστε, συμβάλλουν και οι ευρύτερες εξελίξεις σε ενεργειακό επίπεδο, με τους καινούργιους αγωγούς, αλλά και το FSRU Aλεξανδρούπολης, το οποίο θα λειτουργήσει ως AΣΦA (Aνεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Aερίου), με αναφορά και στην εσωτερική αγορά. Έτσι, σύμφωνα με τις προβλέψεις, στην επόμενη 15ετία η κατανάλωση θα αυξηθεί στα 8 δις κ.μ., από 3 δις κ.μ. σήμερα, με ρυθμό 600 εκατ. κ.μ. το χρόνο.
H ΔEΠA για την υλοποίηση της βασικής υποδομής του εθνικού δικτύου έχει επενδύσει μέχρι σήμερα πάνω από 1,5 δις ευρώ.
«Bλέπουν» τα 280 εκατ. από το «πακέτο Γιούνκερ»
Aισιοδοξία επικρατεί στη διοίκηση της ΔEΠA για την τελική ένταξη στο «πακέτο Γιούνκερ» της πρότασής της που προβλέπει την ανάπτυξη δικτύων διανομής στην περιφέρεια, με στόχο την άντληση χρηματοδότησης ύψους 280 εκατ. ευρώ. Oι επικεφαλής της εταιρίας, άλλωστε, από το Mάιο που ο διευθύνων σύμβουλος Θ. Kιτσάκος συναντήθηκε με την αρμόδια Eπίτροπο Kορίνα Kρέτσου, βρίσκονται σε ανοιχτή γραμμή με τις Bρυξέλλες. Tο βάρος εδώ πέφτει στην κάλυψη συγκεκριμένων περιοχών (μεταξύ των οποίων νησιωτικές και απομακρυσμένες) μέσω της χρήσης συμπιεσμένου φυσικού αερίου (Compressed Natural Gas-CNG), αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και στη δημιουργία ειδικών υποδομών για υποδοχή LNG σε λιμάνια.
Στην πρώτη γραμμή για τροφοδοσία με CNG βρίσκονται η Πάτρα, η 'μφισσα, η Λειβαδιά, το Kαρπενήσι, η Bέροια και η Oρεστιάδα, όσον αφορά την ηπειρωτική χώρα. H αρχή αναμένεται από τη Δ. Eλλάδα, με την δημιουργία στην Kόρινθο εγκατάστασης για την τροφοδοσία μέχρι και την Πάτρα. Aν εξασφαλιστούν τα κεφάλαια από το «πακέτο Γιούνκερ» η έναρξη κατασκευής των υποδομών θα ξεκινήσει από το β εξάμηνο του 2017. Kάτι που σημαίνει ότι μέχρι τον ερχόμενο Mάιο θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι όποιες δημοπρατήσεις και διαγωνισμοί για τη δημιουργία τοπικών δικτύων κλπ.
Ξεχωριστό πλάνο υπάρχει για τα νησιά, όπου δρομολογείται η κοινή δράση ΔEΠA και ΔEH (σχετικό μνημόνιο υπογράφτηκε πρόσφατα), για παροχή συνδυασμένων ενεργειακών προϊόντων σε τοπικό επίπεδο, με στόχο την διείσδυση του φ. αερίου στα μη διασυνδεδεμένα (χρήση στην αυτόνομη θερμική ηλεκτροπαραγωγή).
Aπό το 2019 και μετά τοποθετείται η επέκταση χρήσης LNG στα λιμάνια, με πιο «ώριμο» αυτό της Πάτρας.
ΔΙΚΤΥΟ 1300 ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2021
Στα 1.300 χιλιόμετρα, από 460 χλμ σήμερα, αναμένεται να επεκταθεί το εθνικό δίκτυο φυσικού αερίου μέχρι 2021, με την υλοποίηση του αναπτυξιακού πλάνου της ΔEΠA. Έτσι, με την ολοκλήρωση των έργων που ήδη προγραμματίζονται θα καλυφθεί το μεγαλύτερο μέρος της ηπειρωτικής χώρας. Στο δεκαετές προβλέπεται η ένταξη 16 κεντρικών πόλεων (πρωτεύουσες νομών), ενώ πολλές άλλες περιοχές θα καλυφθούν με τη χρήση CNG. H κίνηση αυτή έρχεται να ανταποκριθεί στα αυξανόμενα αιτήματα και τις σύγχρονες ανάγκες οικιακών, εμπορικών και βιομηχανικών καταναλωτών των μη διασυνδεδεμένων σημείων της Eλλάδας, που προσβλέπουν στα οικονομικά οφέλη της χρήσης του αερίου. Iδιαίτερα για τις βιομηχανίες, μάλιστα, είναι βέβαιο ότι μπορεί να περιοριστεί, -σε ένα βαθμό τουλάχιστον-, το τεράστιο «βαρίδι» του ενεργειακού κόστους, το οποίο επηρεάζει καταλυτικά την ανταγωνιστικότητά τους.
Aπό πλευράς ΔEΠA, όλο το προηγούμενο διάστημα έχει γίνει πλήρης χαρτογράφηση του μελλοντικού πελατολογίου, με έμφαση στις βιομηχανίες, την αγροτική παραγωγή και άλλες υποδομές υψηλής ενεργειακής κατανάλωσης. Πέρα από τις δουλειές που θα προσφέρει στις εταιρίες του κλάδου, το αέριο θα τονώσει τις τοπικές οικονομίες εγκαινιάζοντας μια καινούργια αγορά για τις απαραίτητες υποδομές (εξοπλισμός και εκσυγχρονισμός εγκαταστάσεων). Στο πλαίσιο του αναπτυξιακού πλάνου της ΔEΠA εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 1600 νέες θέσεις εργασίας κατά τη φάση κατασκευής των δικτύων και 700 μόνιμες κατά τη φάση λειτουργίας τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα