Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή, 25 Νοεμβρίου 2016

Αμβρακία Οδός: Παρατάθηκε μέχρι το τέλος 2017 και η Παράκαμψη Αμφιλοχίας

κείμενο από το ypodomes.com
Συνεχίζονται οι θετικές εξελίξεις στο έργο κατασκευής του Αυτοκινητόδρομου της Αμβρακίας Οδού. Με την από 18 Νοεμβρίου 2016 απόφαση της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών αποφασίστηκε να δoθεί νέα μεγάλη παράταση στην 4η εργολαβία, την λεγόμενη "Παράκαμψη Αμφιλοχίας" μέχρι τον Νοέμβριο του 2017.
Η σύμβαση θα αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εφόσον γίνει αποδεκτή θα ξεκινήσει η ισχύς της. Η δεκατριάμηνη παράταση που δόθηκε στην ανάδοχο «CONSORZIO STABILE ITALIMPRESE SOCIETA CONSORTILE A RESPONSABILITA LIMITATA» δίνει την βάσιμη ελπίδα πως θα μπορέσει τελικά να δοθεί με τη λήξη αυτής της παράτασης στην κυκλοφορία το τμήμα αυτό που εκτός από την Παράκαμψης Αμφιλοχίας θα έχει το προσόν να συνδέεται μέσω Ανισόπεδου Κόμβου με την Ιόνια Οδό.
Το συγκεκριμένο τμήμα, η εργολαβία 4 δηλαδή, εκτείνεται από τη Χ.Θ.35 μέχρι την ΧΘ 48.497 αποτελώντας το ανατολικό κομμάτι της Αμβρακίας Οδού. Πάντως στα ενδιαφέροντα στοιχεία της παρούσας παράτασης είναι το γεγονός πως ο ανάδοχος δεν υπέβαλε αίτημα για παράταση στην ολοκλήρωση του έργου, πράγμα ιδιαίτερα σπάνιο, να θέλει δηλαδή να αποχωρήσει από το έργο παρότι μπορούσε νόμιμα να ζητήσει επιπλέον χρόνο. Όπως αναφέρεται στην απόφαση την παράταση εισηγήθηκε η ίδια η Διευθύνουσα Υπηρεσία.
Στο συγκεκριμένο τμήμα έχουμε και τεχνικά προβλήματα καθώς "παρουσιάστηκαν αστοχίες-κατολισθήσεις σε 10 ορυγματικές θέσεις κατά μήκος του έργου (ορισμένες ήδη διανοιγμένες) στις οποίες έχουν εκδηλωθεί φαινόμενα διάβρωσης, αποδιοργάνωσης σε συνδυασμό με τοπικές αστοχίες, κυρίως λόγω της απρόβλεπτης και χαοτικής αλληλουχίας των ασβεστολιθικών σχηματισμών με εδαφοποιημένες καρστικές ζώνες. Για τις εν λόγω αστοχίες υποβλήθηκε από τον ανάδοχο στις 29-07-2016 γεωλογική και γεωτεχνική μελέτη αποκατάστασης των αστοχιών και σταθεροποίησης των ορυγμάτων και για την οποία εκκρεμεί η έγκριση της. Επίσης υπάρχουν εκκρεμότητες στην υποβολή μελετών από τον ανάδοχο γεγονός που εμποδίζει την έγκριση ορισμένων μελετών που έχουν υποβληθεί.
Πλέον σε ρυθμούς κατασκευής μπορούμε να πούμε (εφόσον εγκριθούν από το Ελεγκτικό Συνέδριο) η 1η και η 4η εργολαβία. Θεωρητικά μέχρι τα μέσα του 2018, θα μπορέσουν να δοθούν 15 χιλιόμετρα μετά το Άκτιο, η λεγόμενη "Παράκαμψη Βόνιτσας" (η εργολαβία αυτή παρατάθηκε την προηγούμενη εβδομάδα) και τα τελευταία 13,5χλμ, η λεγόμενη "Παράκαμψη Αμφιλοχίας".
Το υπόλοιπο τμήμα του αυτοκινητόδρομου οδεύει σε μία νέα εργολαβία-σκούπα κόστους περίπου 60εκ.ευρώ η οποία θα ολοκληρώσει πλήρως τον αυτοκινητόδρομο, με χρονικό ορίζοντα το 2020.
3 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΓΙΑ ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΕΙΣ
Τους τελευταίους 2 μήνες το Υπουργείο Υποδομών, πυρετωδώς προχωρά στην εκτέλεση των απαλλοτριώσεων που αποτέλεσαν μία από τις μεγάλες πληγές του έργου. Με απόφαση στις 18.11.2016 εγκρίθηκε η δέσμευση 3.655.621,7 ευρώ για τις απαλλοτριώσεις στις περιοχές Θυριού και Παλιάμπελων του Δήμου Ανακτορίου ως παρακατάθεση αποζημίωσης δικαιούχων, δικηγορικής αμοιβής και δικαστικών εξόδων των ακινήτων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα