Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 29 Νοεμβρίου 2016

Σε διαμετακομιστικό κέντρο παγκόσμιας εμβέλειας εξελίσσεται η Ελλάδα

κείμενο από το ypodomes.com
Η μεγάλη ευκαιρία της Ελλάδας για να μετατραπεί σε Διεθνή Διαμετακομιστικό Κέντρο παίρνει σάρκα και οστά χάρις στα συγκοινωνιακά έργα που ολοκληρώνονται σταδιακά το 2017 και το 2018. Η στρατηγική θέση της χώρας ως η Ευρωπαϊκή χώρα-σύνορο με Ευρώπη και Αφρική δίνει μεγάλες δυνατότητες για να γίνει το σημείο από όπου εμπορεύματα ανάμεσα στις 3 Ηπείρους θα μεταφέρονται σύγχρονα, γρήγορα και με ασφάλεια.
Για να γίνει αυτό, η χώρα επένδυσε αρκετά δισ ευρώ για την κατασκευή ενός εκτεταμένου δικτύου αυτοκινητόδρομων που καλύπτει σχεδόν στο σύνολο της την Ηπειρωτική χώρα, ενώ ταυτόχρονα ολοκληρώνονται επενδύσεις επίσης αρκετών δισ ευρώ για την κατασκευή σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου. Τέλος η διασύνδεση αυτοκινητόδρομων-σιδηρόδρομων με τα μεγάλα λιμάνια και αεροδρόμια της χώρας δένει το "πολυτροπικό" σύστημα που είναι απαραίτητο για την ανάπτυξης ενός παγκοσμίου μεγέθους διαμετακομιστικό εμπόριο.
Η χώρα το 2017 ολοκληρώνει το δίκτυο αυτοκινητόδρομων που θα έχει μήκος 2.600χλμ και μέχρι το 2020 θα φτάσει περίπου 3.000χλμ και η Ελλάδα από ουραγός θα αποκτήσει ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα πανευρωπαϊκά σε σχέση με την έκταση της χώρας. Το βασικό σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Ειδομένη, πλήρως ηλεκτροκινούμενο θα λειτουργήσει το 2018 ανοίγοντας νέους διαδρόμους για τη μεταφορά εμπορευμάτων ενώ και ο δυτικός διάδρομος Αθήνα-Πάτρα θα ολοκληρωθεί σταδιακά μέχρι το 2022.
Τα λιμάνια του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης, του Βόλου, της Καβάλας, της Κορίνθου, της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας θα παίξουν τον βασικό ρόλο του παραλήπτη εμπορευμάτων. Ήδη το λιμάνι του Πειραιά το διαχειρίζεται η Κινεζική Cosco με μεγάλη επιτυχία, ενώ θα ακολουθήσει και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Κοντά σε αυτό το δίκτυο και τα Αεροδρόμια Αθηνών, Θεσσαλονίκης που επίσης θα παίξουν σημαντικό ρόλο στην διακίνηση εμπορευμάτων χάρη στη διασύνδεση τους με τα υπόλοιπα συγκοινωνιακά δίκτυα.
Ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΣΤΟΧΟΣ
Ο μεγάλος στόχος της χώρας είναι η προσέλκυση εταιρειών και αλυσίδων για την μεταφορά εμπορευμάτων ανάμεσα στις 3 Ηπείρους που θα δημιουργήσει ένα μεγάλο κλάδο που θα μπορούσε με τις κατάλληλες συνθήκες να ανταγωνιστεί ακόμα και τον τουρισμό.
Ο χώρος των logistics σήμερα κατέχει περίπου το 10,8% του ΑΕΠ ενώ με τις επενδύσεις που γίνονται αυτό το νούμερο μπορεί να μεγαλώσει σημαντικά.
Άλλωστε δε είναι τυχαία η αναφορά του Βασίλη Κορκίδη, προέδρου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας και του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, μιλώντας στο 20ό Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics όπου είπε χαρακτηριστικά: «Πρέπει επιτέλους να συνειδητοποιήσουμε πως η Ελλάδα πληροί όλες τις προϋποθέσεις, ώστε να μετατραπεί σε βασικό διαμετακομιστικό κέντρο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου και να καταστεί η κύρια πύλη εισόδου εμπορευμάτων από την Ανατολή προς την Κεντρική και τη Δυτική Ευρώπη και, φυσικά, όλες τις γειτονικές βαλκανικές χώρες».
Σύμφωνα με τον κο Κορκίδη οι σημαντικότερες προτάσεις για την ταχεία ανάπτυξη του Εφοδιαστικού κλάδου είναι επιγραμματικά: Η δημιουργία νέων ή λειτουργική αναβάθμιση των ήδη υφιστάμενων υποδομών, ανάπτυξη και λειτουργία μεγάλων επιχειρηματικών εξαγωγικών πάρκων, ολοκλήρωση και εκσυγχρονισμός των βασικών δικτύων και υποδομών μεταφορών, ενίσχυση δράσεων λειτουργικής ευελιξίας και οργανωτικής καινοτομίας στην εφοδιαστική αλυσίδα των επιχειρήσεων, κατάρτιση και πιστοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού, αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και παροχή κινήτρων σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται ή αναμένεται να δραστηριοποιηθούν στο εξωτερικό, προκειμένου να δημιουργήσουν αποθηκευτικά κέντρα στη Βόρεια Ελλάδα, τα οποία θα έχουν ρόλο logistics hubs των Βαλκανίων.
Το σημαντικό νέο είναι πως στο Υπουργείο Υποδομών γίνεται αυτή την εποχή ένα μεγάλο action plan για την αναβάθμιση του ρόλου του Διαμετακομιστικού κόμβου της χώρας που θα δώσει τα κίνητρα για την γιγάντωση του κλάδου που μπορεί να συμβάλει στην επιδιωκώμενη σταθερή ανάπτυξη της χώρας.
Η προσφορά του κλάδου θα γίνει ορατή με τη συνδυασμένη δράση Κράτους και επιχειρήσεων, ενώ εδώ φαίνεται ξεκάθαρα πως ο ρόλος των μεγάλων υποδομών που θα προσφέρει το κατάλληλο συγκοινωνιακό περιβάλλον για να γίνουν τα logistics πυλώνας ανάπτυξης της χώρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα