Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 4 Νοεμβρίου 2016

Με 2,5 χρόνια καθυστέρηση άνοιξε τις πύλες του Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στη Συγγρού

κείμενο από το ypodomes.com
Ένα από τα μεγαλύτερα έργα πολιτισμού στην Αθήνα αλλά και σε όλη την Ελλάδα, η μετατροπή του παλιού εργοστασίου του Φιξ στη Λεωφόρο Συγγρού σε Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης εγκαινιάστηκε και άνοιξε τις πύλες του.
Στις 31 Οκτωβρίου 2016, άνοιξε χθες τις πύλες του με την έκθεση «Κρίσιμοι Διάλογοι: Αθήνα - Αμβέρσα», εγκαινιάζοντας επίσημα το ισόγειο και το υπόγειό του, όλο τον χώρο δηλαδή, για τις περιοδικές του εκθέσεις.
Ως μόνιμη στέγη του μουσείου επιλέχθηκε το εγκαταλειμμένο από δεκαετίες εργοστάσιο ζυθοποιίας Φιξ καθώς ο όγκος του και φυσικά η κομβική του θέση το έκαναν ιδανικό. Η εκκίνηση των έργων ξεκινά από την περασμένη δεκαετία και με περιπετειώδη τρόπο, αλλαγή αναδόχου φτάνουμε στο 2011 που ξεκινά η ολοκλήρωση των εργασιών.
Να θυμίσουμε ότι το έργο είναι ολοκληρωμένο κατασκευαστικά από τον Μάρτιο του 2014 και παρέμενε κλειστό για 2,5 χρόνια προκειμένου να ξεπεραστούν γραφειοκρατικά προβλήματα.
Το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης μαζί με τη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, το Ευγενίδειο Ίδρυμα, το πάρκο Σταύρος Νιάρχος και το Μουσείο της Ακρόπολης θα αποτελέσουν μία ενότητα από χώρους πολιτισμού ξεκινώντας από την Ακρόπολη και καταλήγοντας στο Φαληρικό Δέλτα.
ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΕΡΓΟΥ
Μάρμαρο, βιομηχανικά δάπεδα, γυαλί, μέταλλο, ξύλο, κόριαν θα είναι τα βασικά υλικά του μουσείου, αλλά και νερό στην πρόσοψη επί της οδού Καλλιρρόης, όπου θα είναι και η κεντρική είσοδος, για να θυμίζει τον Ιλισσό που περνά από κάτω και την αρχαία πηγή της νύμφης Καλλιρρόης. Στην πρόσοψη επί της Συγγρού έχουν διατηρηθεί τα υαλοστάσια του Ζενέτου, χαρίζοντας διαφάνεια στο κτίριο. Οι περαστικοί βλέπουν της κυλιόμενες σκάλες και το εσωτερικό, της άλλοτε έβλεπαν της εργάτες του ζυθοποιείου.
Η είσοδος του μουσείου βρίσκεται στη γωνία των οδών Καλλιρρόης και Φραντζή, ενώ απευθείας είσοδος υπάρχει και από τον σταθμό του μετρό καθώς και μια Τρίτη είσοδος μόνο για φορτηγά, που θα μεταφέρουν τα έργα τέχνης. Οι χώροι του εκτείνονται σε περίπου 20.000 τ.μ. και υψώνεται σε τέσσερις ορόφους. Το ΕΜΣΤ έχει απευθείας υπόγεια σύνδεση με το σταθμό του μετρό, Συγγρού/Φιξ. Το κτίριο έχει έκταση 18.200 τ.μ. – 8.000 μ. για της εκθεσιακούς χώρους, εκ των οποίων περίπου 3.000 μ. για περιοδικές εκθέσεις στο υπόγειο.
Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει στο υπόγειο περιοδικές εκθέσεις, στο ισόγειο περιοδικές εκθέσεις, καφέ, πωλητήριο και αμφιθέατρο, στον πρώτο όροφο τα διοικητικά γραφεία καθώς και ψηφιακά έργα ενώ στον δεύτερο και τρίτο πρώτο όροφο θα εκτίθενται οι μόνιμες συλλογές (περίπου 700 έργα).
Ο τέταρτος όροφος είναι ξεχωριστός: εστιατόριο με μοναδική θέα και πολύ μεγάλης κλίμακας εγκαταστάσεις, της το «Καράβι της ζωής» του Καμπακόφ, το «Fix it» της Μόνα Χατούμ, με υλικά από το πρώην ζυθοποιείο και το έργο του Γιάννη Κουνέλλη που υπάρχει στη συλλογή του ΕΜΣΤ. Το δώμα, ανοιχτός χώρος, θα φιλοξενεί τη γλυπτοθήκη και εκδηλώσεις. Για τους επισκέπτες θα υπάρχει και εστιατόριο με απευθείας εκπληκτική θέα της την Ακρόπολη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα