Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη, 5 Ιανουαρίου 2017

Μετά από 10 χρόνια οι Μετροπόντικες "ξετρυπάνε" τις Σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης

κείμενο από το ypodomes.com
"Ξετρυπάει" γύρω στις 20 Ιανουαρίου ο πρώτος Μετροπόντικας την πρώτη από τις δύο σήραγγες του Μετρό Θεσσαλονίκης. Σχεδόν 10,5 χρόνια μετά την υπογραφή για την κατασκευή της βασικής γραμμής η διάνοιξη της μίας σήραγγας θα είναι το πρώτο σημαντικό γεγονός της νέας χρονιάς.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του ypodomes.com ο πρώτος μετροπόντικας θα φτάσει στο Σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ όπου πιθανότατα θα γίνει και μία εορταστική τελετή για το τέλος της διάνοιξης της σήραγγας. Περίπου ένα μήνα μέτα ο δεύτερος μετροπόντικας θα φτάσει και αυτός στο σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ, ολοκληρώνοντας ένα δύσκολο περιπετειώδες ταξίδι.
Να θυμίσουμε πως η έναρξη της διάνοιξης της διπλής σήραγγας του Μετρό Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε τον Ιανουάριο του 2009 από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό με το πρώτο ΤΒΜ να ξεκινά την περιπέτεια. Τον Μάρτιο και Απρίλιο του 2011 τα δύο ΤΒΜ φτάνουν στο σταθμό ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ και τον Δεκέμβριο του 2012 θα έχουν φτάσει μέχρι το σταθμό ΑΝΑΛΗΨΗ έχοντας σκάψει 5,6χλμ ο καθένας.
Τον Ιούνιο του 2014 θα ξεκινήσει η αποσυναρμολόγηση τους και η μεταφορά τους στο σταθμό ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ, μία εργασία που θα διαρκέσει 3 μήνες. Τελικά θα παραμείνουν εκεί για μεγάλο διάστημα παρά τις κατά καιρούς προσπάθειες να ξαναμπούν μπρος.
Τελικά στις 28 Μαρτίου 2016, σχεδόν 40 μήνες μετά την πρώτη φάση της διάνοιξης, ο πρώτος Μετροπόντικας, αναβαπτισμένος ως "Ηρακλής" βάζει μπρος από τη Νέα Ελβετία και ένα μήνα αργότερα το ίδιο γίνεται με το δεύτερο μηχάνημα.
Η διάνοιξη αφορούσε τα τελευταία 1.890 μέτρα των δυο δίδυμων σηράγγων, που είχαν απομείνει για την ολοκλήρωση της γραμμής. Συνολικά θα έχει χρειαστεί περίπου 10 μήνες για να ολοκληρωθεί η διάνοιξη.
Το επόμενο σημαντικό στάδιο θα είναι η γρήγορη αποσυναρμολόγηση τους, η μεταφορά του στο σταθμό ΜΙΚΡΑ και η συναρμολόγηση τους μέχρι τον Απρίλιο προκειμένου να ξεκινήσει χωρίς διάνοιξη της σήραγγας των 4.8χλμ του Κλάδου Καλαμαριάς.
Η ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΤΟΥΣ ΣΤΑΘΜΟΥΣ
Μέχρι σήμερα 8 από τους 13 σταθμούς έχει ολοκληρώσει τα έργα Πολιτικού Μηχανικού. Πρόκειται για τους σταθμούς: ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, ΣΥΝΤΡΙΒΑΝΙ, ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ, ΕΥΚΛΕΙΔΗ, ΦΛΕΜΙΝΓΚ, ΑΝΑΛΗΨΗ, ΠΑΤΡΙΚΙΟΥ. Ακόμα 3 σταθμοί είναι σε προχωρημένη φάση έργων πολ.μηχανικού και είναι οι ΒΟΥΛΓΑΡΗ, ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ, ΠΑΠΑΦΗ ενώ στα αρχαιολογικά παραμένουν ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ, ΒΕΝΙΖΕΛΟΣ. Σε προχωρημένη κατασκευή είναι και το Αμαξοστάσιο.
ΣΤΟ ΕΣΠΑ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΡΓΟ
Ακόμα ένα στοιχείο που κλειδώνει το έργο είναι η ένταξη του στο ΕΣΠΑ 2014-2020 μέσω του Ε.Π. ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με συνολικό ποσό 719,5εκ.ευρώ.
Το ποσό αφορά: Τη διάνοιξη της διπλής Σήραγγας, την ολοκλήρωση των έργων πολιτικού μηχανικού, αρχιτεκτονικά τελειώματα, Η/Μ, διαμορφώσεις περιβάλλοντα χώρου και την προμήθεια 24 συρμών. Σε αυτό να σημειώσουμε ότι γίνονται αλλεπάλληλες συσκέψεις για να οριστικοποιηθεί ο τύπος του συρμού που θα παραγγελθεί από την Ιταλική AnsaldoBreda. Στην αρχική σύμβαση υπήρχαν 18 συρμοί οπότε θα γίνει επιπλέον διαγωνισμός για την προμήθεια 6 ακόμα συρμών.
Οι πρώτοι συρμοί πρέπει να είναι στη Θεσσαλονίκη στα τέλη του 2018, καθώς από τις αρχές του 2019 θα πρέπει να αρχίσουν εξαντλητικές δοκιμές για την ασφαλή λειτουργία των συρμών. Να θυμίσουμε πως οι συρμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης δεν θα θυμίζουν καθόλου εκείνους του Μετρό της Αθήνας καθώς θα είναι υπεραυτόματοι, χωρίς οδηγό, με δυνατότητα για τους επιβάτες να κάθονται ακόμα και μπροστά με θέα τις σήραγγες του Μετρό.
Όλοι οι σταθμοί του Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι με κεντρική αποβάθρα (όπως έχει το Μετρό Αθήνας στους σταθμούς ΕΘΝΙΚΗ ΑΜΥΝΑ και ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ), ενω θα υπάρχουν ειδικές θύρες ασφαλείες οι οποίες θα ανοίγουν αφού έχει φτάσει και έχει σταματήσει πλήρως ο συρμός.
Μεγάλος στόχος παραμένει από το 2017 να αρχίσει να "λύνεται" η πολιορκία της πόλης και σταδιακά μέχρι το 2019 να έχει πλήρως απελευθερωθεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα