Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη, 18 Ιανουαρίου 2017

Το δρόμο της πήρε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, νέα σελίδα για τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο

κείμενο από το ypodomes.com
Τον δρόμο της παίρνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και τη σημερινή αναμενόμενη υπογραφή του Sales Purchasing Agreement που σημαίνει και το happy end στην πολυετή περιπέτεια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι υπογραφές αναμένεται να πέσουν μέχρι το Πάσχα με την ολοκλήρωσης της μεταβίβασης του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ με τίμημα 45εκ.ευρώ στην Ferrovie Dello State Italiane, με παράλληλη διαγραφή του "χρέους" των 750εκ.ευρώ από τις ενισχύσεις παλαιότερων ετών.
Η επόμενη μέρα είναι κυριολεκτικά άγνωστη για το σιδηρόδρομο της χώρας. Σύμφωνα με πηγές της ΤΡΑΙΝΟΣΕ οι Ιταλοί δεν έχουν εμφανιστεί καθόλου όλο αυτό το διάστημα στα γραφεία, προφανώς αναμένοντας τις προσυμβατικές εξελίξεις. Σε κάθε περίπτωση η ανασύνταξη της εταιρείας και ο εκμοντερνισμός της θα πρέπει να είναι ένας από τους μεγάλους στόχους. Η τωρινή διοίκηση προχώρησε στην εφαρμογή νέων τεχνολογιών όπως το ηλεκτρονικό εισιτήριο αλλά και εφαρμογές internet.
Το μεγάλο αγκάθι για όποιον καθίσει στην καρέκλα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι η επόμενη μέρα. Η εταιρεία έχει περάσει σχεδόν 10 πέτρινα χρόνια, απο τη μία με τα ατελείωτα έργα και την άλλη με την κρίση που σχεδόν της στέρησε τα μισά δρομολόγια. Η ολοκλήρωση των μεγάλων έργων είναι το προαπαιτούμενο για να μπορέσει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να επανέλθει σε φυσιολογικούς ρυθμούς και να κάνει σχέδια για δρομολόγια, επιβατικά και εμπορευματικά.
ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΤΕΛΕΙΩΝΟΥΝ
Τα καλά νέα από τον χώρο των έργων και σύμφωνα με την ΕΡΓΟΣΕ είναι ότι μετά από πολλά χρόνια έργα τελειώνουν. Τις επόμενες εβδομάδες θα μπορέσει να λειτουργήσει η ηλεκτροκίνηση μέχρι το σταθμό της Αθήνας και έτσι να λειτουργήσει όλο το δίκτυο από την Τιθορέα μέχρι τον κεντρικό σταθμό της πρωτεύουσας. Αυτό θα σημάνει αναδιάταξη των δρομολογίων του προαστιακού και νέες προοπτικές για τα υπεραστικά δρομολόγια. Μέχρι το τέλος του έτους θα έχει φτάσει η ηλεκτροκίνηση μέχρι τον Πειραιά.
Στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα υπάρχει διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση σε όλο το μήκος εκτός από το τμήμα των 106χλμ από την Τιθορέα μέχρι τον Δομοκό. Το δεύτερο έργο που τελειώνει είναι τα 54χλμ από την Τιθορέα μέχρι το Λιανοκλάδι που σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών θα λειτουργήσει μέσα στο καλοκαίρι. Τον Μάρτιο του 2018, έχει προσδιοριστεί η ολοκλήρωση και του τελευταίου τμήματος 52χλμ από το Λιανοκλάδι μέχρι τον Δομοκό, οπότε όλο το δρομολόγιο από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη θα γίνεται και με ηλεκτροκίνητα τρένα. Παράλληλα το ίδιο διάστημα θα ολοκληρωθεί και το έργο σκούπα που φτάνει μέχρι τα σύνορα στην Ειδομένη.
Το τρίτο έργο που τελειώνει το δεύτερο εξάμηνο του 2017 είναι η νέα διπλή γραμμή στο τμήμα Κιάτο-Αίγιο (στην περιοχή της Ροδοδάφνης). Εκεί, όπως όλα δείχνουν θα τεθεί σε λειτουργία χωρίς ηλεκτροκίνηση, με την μηχανή να αλλάζει στο Κιάτο από ηλεκτροκίνητη σε ντιζελοκίνητη. Το τρένο θα φτάσει μέχρι τη μισή Αχαϊα μετά από 12 χρόνια απουσίας.
Το τέταρτο έργο που τελειώνει και μάλιστα μέχρι την Άνοιξη είναι η Β`φάση στο Θριάσιο Πεδίο. Με την ολοκλήρωση του θα μπορέσει να ξεκινήσει νέος διαγωνισμός ΣΔΙΤ για να αξιοποιηθούν τα μεγάλα έργα που ολοκληρώνονται. Ο χωρός διαθέτει πολλαπλές γραμμές με ηλεκτροκίνηση και αποθηκευτικούς-διοικητικούς χώρους και προορίζεται για την μεγάλη ανάπτυξη των εμπορευματικών μεταφορών, με αιχμή το λιμάνι του Πειραιά που πάει από ρεκόρ σε ρεκόρ.
Η ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ
Με βάση τα παραπάνω η εταιρεία από φέτος και μέχρι τα μέσα του 2018, θα αποκτήσει ένα αξιόλογο δίκτυο για να μπορέσει να κάνει τις δικές της κινήσεις στη νέα εποχή που ανοίγει για το σιδηρόδρομο. Ο εμπορευματικός τομέας είναι ο προφανής στόχος, ενώ τα τελευταία χρόνια έχουμε συνεχή αύξηση στις εμπορευματικές μεταφορές. Ήδη στην χώρα εκτός από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ με άδεια είναι η Goldair και η PEARL.
Οι επιβατικές μεταφορές αποτελούν αίνιγμα ακόμα όμως οι πιθανότητες ο κόσμος να αγκαλιάσει το μέσο είναι πολύ μεγάλες και υπάρχουν πολλά αντίστοιχα παραδείγματα στο εξωτερικό.
Μεγάλο στοίχημα θα αποτελέσουν και οι 3 Προαστιακοί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα που μπορούν να παίξουν ρόλο-κλειδί και στις αστικές μεταφορές των πόλεων τους και να γίνουν ταυτόχρονα ένα cash machine για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ που παραμένει μονοπώλιο στις επιβατικές μεταφορές.
Το μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η αποκρατικοποίηση η ίδια σε πρώτη φάση που φαίνεται να έχει κάνει "κοιλιά" αλλά και η απόλυτη σιωπή από τους Ιταλούς που περιμένουμε να ανοίξουν τα χαρτιά τους και να μας παρουσιάσουν ένα πειστικό σχέδιο για την επόμενη μέρα του σιδηρόδρομου στη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα