Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα, 16 Ιανουαρίου 2017

Ελληνικό: Κατατέθηκε το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης, ποιες εκκρεμότητες μένουν

κείμενο από το ypodomes.com
Αργές και σταθερές είναι οι εξελίξεις που θα μας φέρουν στην ολοκλήρωση της "στοιχειωμένης" αποκρατικοποίησης για την Αξιοποίηση του Ελληνικού. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές του ypodomes.com η Global Investement Group έχει καταθέσει λίγο πριν φύγει το 2016  την ΣΟΑ (Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης) η οποία πρέπει τώρα να εξεταστεί και με τις όποιες τροποποιήσεις γίνουν να ενταχθεί στο Προεδρικό Διάταγμα και στη συνέχεια το Π.Δ να εγκριθεί όπως προβλέπεται άλλωστε στο Νόμο 4062/2012. Είναι μία από τις μεγάλες εκκρεμότητες που αναμένεται να δώσουν φτερά στην προ-κατασκευαστική περίοδο.

Επίσης θα πρέπει να τεθούν σε ισχύ οι ΚΥΑ (Κοινές Υπουργικές Αποφάσεις) περί έγκρισης των πολεοδομικών μελετών που προβλέπονται και άλλων θεμάτων όπως χωροθέτηση κτιρίων, περιβαλλοντικοί όροι κλπ.

Να θυμίσουμε ότι από την Βουλή των Ελλήνων πέρασε το γενικό νομοθετικό πλαίσιο για το Καζίνο που θα λειτουργήσει εντός της επένδυσης.  Το επόμενο βήμα είναι η διεξαγωγή Δημόσιου Διεθνούς Διαγωνισμού. Ακόμα δεν έχει διευκρινιστεί ποιος θα είναι ο Φορέας Υλοποίησης αυτού του διαγωνισμού (ΥΠΟΙΚ ή ΕΕΕΠ).

ΠΟΙΕΣ ΑΛΛΕΣ ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ ΜΕΝΟΥΝ
Για να φτάσουμε στην τελική υπογραφή της σύμβασης, πιθανότατα στο τέλος του 2017, χρειάζονται ακόμα πολλά να γίνουν, όπως η διανομή του Ακινήτου σύμφωνα με ένα διάγραμμα διανομής που θα συμφωνηθεί μεταξύ του Αγοραστή, του Πωλητή και του Ελληνικού Δημοσίου, η μεταβίβαση στην Ελληνικό ΑΕ των Εμπραγμάτων Δικαιωμάτων σύμφωνα με το Σχέδιο Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης και τις ΚΥΑ και η παράδοση του Ακινήτου ελευθέρου από κατοχή τρίτων στο σύνολό του εκτός (α) της έκτασης της Μονάδας Υποβρύχιων Αποστολών του Λιμενικού Σώματος, η οποία θα εκκενωθεί εντός 10 μηνών από την Ημερομηνία Μεταβίβασης και (β) της μαρίνας που βρίσκεται στο Ακίνητο στην Εταιρεία δυνάμει πρωτοκόλλου παράδοσης και παραλαβής που θα υπογραφεί μεταξύ του Πωλητή και της Εταιρείας. Στο ακίνητο παραμένουν οι εγκαταστάσεις του τραμ και του FIR, όπως και οι εγκαταστάσεις του ΕΑΚΝ και των ΑΜΕΑ.

Αυτό που παραμένει άγνωστο είναι αν θα υπάρξει εκείνη η τελική επιτάχυνση για το παραδεκτό σχεδόν από όλους σωτήριο πλάνο της αξιοποίησης το οποίο υπόσχεται να φέρει στην Αθήνα την ανάσταση της οικοδομικής δραστηριότητας λόγω του μεγάλου όγκου κτιρίων και υποδομών που θα κατασκευαστούν, της τουριστικής ανάπτυξης με τις εκτιμήσεις να μιλούν για 1 εκατομμύριο επιπλέον τουρίστες ετησίως, τις επιχειρηματικές και εμπορικές δραστηριότητες σε ένα γενικό πλάνο που υπόσχεται δεκάδες χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας κατά τη διάρκεια κατασκευής και λειτουργίας. 

Το ίδιο σημαντική είναι η υπόσχεση για υποστήριξη του ΑΕΠ της χώρας μέσω των επενδύσεων αρχικά και μετά της λειτουργίας. Τα μεγέθη άλλωστε είναι καθηλωτικά: η έκταση είναι 6,2 εκατομμύρια στρέμματα, η επένδυση έχει εκτιμηθεί σε 8 δισ ευρώ, οι θέσεις εργασίας σε 70.000.

Φέτος αναμένεται να είναι η τελική χρονιά που θα ολοκληρώσει την προσυμβατική περίοδο, θα φέρει τις τελικές υπογραφές και το 2018 να είναι η χρονιά έναρξης της μακράς και πολλά υποσχόμενης κατασκευαστικής περιόδου που στην πρώτη της φάση θα διαρκέσει 5-8 χρόνια. Στο σύνολο της η παραχώρηση θα διαρκέσει 99 χρόνια.

Στον πυρήνα της Αξιοποίησης του Ελληνικού θα είναι το Μητροπολιτικό Πάρκο Πρασίνου και Αναψυχής, που συνδυαστικά με τους κοινόχρηστους χώρους πρασίνου του ακινήτου θα καλύψει έκταση 2.600.000 τ.μ., ήτοι 42% της συνολικής επιφανείας της έκτασης. 

Μεταξύ των μεγάλων έργων υποδομής προβλέπεται η κατασκευή όλων των συγκοινωνιακών υποδομών, των εγκαταστάσεων και δικτύων κοινής ωφέλειας, των αναγκαίων λιμενικών έργων, τη δημιουργία πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων μήκους 50 χιλιομέτρων, δημιουργώντας την αναγκαία συνδεσιμότητα με τα υφιστάμενα και νέα μέσα σταθερής τροχιάς, πιθανή επέκταση του Τραμ εντός της έκτασης, την υπογειοποίηση τμήματος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, την αναπαλαίωση και λειτουργία των διατηρητέων κτηρίων εντός του ακινήτου, την πλήρη ανάπλαση του παραλιακού μετώπου, καθώς και τη δημιουργία 1 χιλιομέτρου παραλίας ελεύθερης προς χρήση στο κοινό. 

Στα μεγάλα οικοδομικά έργα περιλαμβάνονται η κατασκευή εκατοντάδων πολυτελών κατοικιών, σειρά από πολυτελή ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα (malls), πανεπιστημιακά και ερευνητικά κτίρια, νοσοκομείο, aquarium κ.α. που υπόσχονται μεγάλη ανάπτυξη της οικοδομής που έχει σχεδόν εξαφανιστεί στο λεκανοπέδιο.

Σύμφωνα με τους επενδυτές από την αρχή της κατασκευαστικής περιόδου με τη δημιουργία 10.000 άμεσων θέσεων εργασίας σχετιζόμενων με τον κατασκευαστικό κλάδο.

Εξαιρετικά σημαντική από την άλλη είναι και η επείγουσα συζήτηση για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών στην περιοχή καθώς η ανάπτυξη ενός τόσο μεγάλου οικιστικού-τουριστικού-εμπορικού και ψυχαγωγικού πλάνου προϋποθέτει υποστήριξη και επέκταση των υπαρχουσών υποδομών με παρεμβάσεις και αναβάθμιση της Λ.Ποσειδώνος και Λ.Βουλιαγμένης, επέκταση Τραμ και Μετρό, και την από παλιά σχεδιασμένη Σήραγγα Αργυρούπολης που θα δώσει απευθείας σύνδεση της επένδυσης με το Αεροδρόμιο Ελ.Βενιζέλος για την εύκολη πρόσβαση από και προς την επένδυση του Ελληνικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα