Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 31 Ιανουαρίου 2017

Ποια μεγάλα έργα θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται

κείμενο από το ypodomes.com
Πολλά έργα μέσα στο 2016 όδευσαν προς δημοπράτηση. Μερικά από αυτά ήταν έργα που μας απασχόλησαν για χρόνια ενώ άλλα ήταν πιο φρέσκα.
Σημαντικά έργα που αναμένεται να φέρουν νέο αέρα στα κατασκευαστικά δρώμενα της χώρας και που θα δώσουν δουλειά σε χιλιάδες εργαζόμενους.
Μετά τη δημοπράτηση τους περιμένουμε να ολοκληρωθεί η προσυμβατική περίοδος και να ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος. Σε κάποια έργα έχουμε μακροχρόνιες εργασίες ενώ σε άλλα ο χρόνος κατασκευής είναι συντομότερος. Για να δούμε ποια είναι:

Σιδ.Εργολαβία Ψαθόπυργος-Ρίο: Τελείωσε η δικαστική διαμάχη και το έργο αναμένεται μέχρι τον Φεβρουάριο να έχει υπογραφεί. Αφορά την υποδομή του τμήματος Ψαθόπυργος-Ρίο και ο χρόνος υλοποίησης είνα 36 μήνες, άρα η ολοκλήρωση τοποθετείται το 2020 χωρίς να υπολογίσουμε τυχόν καθυστερήσεις. Κόστος 215εκ.ευρώ (με ΦΠΑ), ανάδοχος GD Infrastrutture.
Θριάσιο Πεδίο: Έργο ΣΔΙΤ με ιστορία 13 ετών. Εντός των ημερών θα ανακηρυχθεί ανάδοχο το σχήμα ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ-Goldair. Οι υπογραφές αναμένονται μέχρι τον Μάρτιο. Οι επενδύσεις που αναμένεται να γίνουν θα φτάσουν τα 250εκ.ευρώ.
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Εγκρίθηκε η έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο και υπεγράφη και το SPA. Επόμενα βήματα η έγκριση από τις Βρυξέλλες της διαγραφής του ποσού των 750εκ,ευρώ ως κρατικές ενισχύσεις, η έγκρισης της Επιτροπής Ανταγωνισμού και μετά υπογραφές, λογικά μέχρι το Πάσχα . Νέος ιδιοκτήτης η Ferrovie Dello State Italiane που φημολογείται ότι θα κάνει μεγάλες επενδύσεις τόσο σε τροχαίο υλικό, όσο και σε ανθρώπινο δυναμικό που τόσο λείπει σήμερα.
Εργολαβία Λυμάτων Ηγουμενίτσας: Έργο 37εκ.ευρώ που ανάδοχος είναι η εταιρεία ΚΟΚΚΙΝΟΣ. Το έργο αναμένεται να υπογραφεί το αμέσως επόμενο διάστημα και θα έχει διάρκεια 42 μήνες.
Λαμία-Ξυνιάδα: Τον Δεκέμβριο ανατέθηκε το έργο στην κατασκευάστρια. Αυτές τις μέρες ολοκληρώνεται η έγκριση Φακέλου Μεγάλου Έργου. Το αργότερο θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα η κατασκευή του έργου. Στόχος, μέχρι το 2019 να έχει συνδεθεί ο Ε65 με τον ΠΑΘΕ για να έχει μεγάλη τροφοδότηση με οχήματα. Αγκάθι τα 14χλμ απαλλοτριώσεων που δεν έχουν κηρυχθεί ακόμα. Κόστος 310εκ.ευρώ, ανάδοχος η Κεντρική Οδός.

ΕΡΓΑ ΠΡΟΣ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΤΟΥ 2017
Εδώ έχουμε έργα που δεν αναμένουμε να ξεκινήσουν πριν το καλοκαίρι του 2017. Είναι πολύ μεγάλα, σημαντικά έργα που έχουν κόστος εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ. Πρόκειται για:
Αεροδρόμιο Καστελίου: Αν δεν έχουμε ανατροπές ή ακύρωση του διαγωνισμού και όλα κυλήσουν ομαλά, θα αναδειχθεί ανάδοχο το σχήμα TERNA-GMR και ίσως μέχρι το καλοκαίρι να έχουν πέσει και οι σχετικές υπογραφές. Οι επενδύσεις που θα χρειαστούν ξεπερνούν τα 800εκ.ευρώ σε βάθος 5ετίας.
Πάτρα-Πύργος: Οκταπλή εργολαβία. Μέχρι σήμερα έχουν εκτελεστεί οι 3 πρώτες εργολαβίες και έπονται οι επόμενες. Θεωρητικά θα μπορούσαν μέχρι το καλοκαίρι όλες οι συμβάσεις να έχουν υπογραφεί και να έχει ξεκινήσει η 4ετής κατασκευαστική περίοδος αλλά υπάρχουν ακόμα μπροστά μας θέματα που πρέπει να ξεπεραστούν, όπως ο Φάκελος Μεγάλου Έργου, το Ελεγκτικό Συνέδριο κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα