Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 15 Μαΐου 2019

Κυρώθηκε η σύμβαση παραχώρησης για το Αεροδρόμιο στο Καστέλι, πρόταση για να ονομαστεί "Ελ Γκρέκο"

κείμενο από το ypodomes.com
Με μία πρόταση που προκάλεσε το ενδιαφέρον ολοκληρώθηκε η χθεσινή συζήτηση για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του νέου Αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου. Συγκεκριμένα από το βήμα της Βουλής, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, πρότεινε η ονομασία του αεροδρομίου, όταν ξεκινήσει να λειτουργεί, να μετονομαστεί σε "Ελ Γκρέκο-Δομίνικος Θεοτοκόπουλος".
Τελικά με μεγάλη πλειοψηφία η ολομέλεια της Βουλής, υπερψήφισε και κύρωσε το νομοσχέδιο ου υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή του νέου διεθνούς αεροδρομίου στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης, παρά τις αντιπαραθέσεις κυρίως για ευθύνες στην καθυστέρηση ολοκλήρωσης του έργου, για τις αποζημιώσεις σχετικά με τις απαλλοτριώσεις και για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων. Υπέρ της κύρωσης της σύμβασης - παραχώρησης τάχθηκαν όλα τα κόμματα πλην του ΚΚΕ και της Χρυσής Αυγής.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, δεσμεύτηκε ότι το αμέσως επόμενο διάστημα και σε συνεργασία με τον υπουργό Δικαιοσύνης θα φέρει δικαιότερη ρύθμιση, όπως είπε, για τους επαγγελματίες αγρότες των οποίων απαλλοτριώνεται μεγάλο ποσοστό αγροτικής γης.
Ο κ. Σπίρτζης έκανε λόγο για ένα σύγχρονο ανταγωνιστικό αεροδρόμιο με αναπτυξιακή υπεραξία, «είναι ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο με προβλέψεις για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και υπέρ των πολιτών. Πρώτη φορά προβλέφθηκαν ανταποδοτικά τέλη 2% επί του τζίρου της εταιρείας που, όπως εκτιμάται, θα φθάσουν στα 184 εκατομμύρια ευρώ προς όφελος της τοπικής κοινωνίας», τόνισε ο κ. Σπίρτζης ενώ έδωσε έμφαση στην «ισχυρή παρουσία του Δημοσίου στην εταιρεία του αεροδρομίου με ποσοστό συμμετοχής 45%», καθώς και στην «απαγόρευση μεταβίβασης των μετοχών του Δημοσίου κάτω από το 35%, για να μην δοθεί ποτέ η δυνατότητα ξεπουλήματος του».
Απαντώντας, τόσο ο εισηγητής της ΝΔ Χρήστος Μπουκώρος σημείωσε ότι με την επικύρωση της σύμβασης του αεροδρομίου στο Καστέλι «μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για όλη τη χώρα και πρέπει να κερδηθεί ένα τριπλό στοίχημα: Η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων για τη μελέτη και κατασκευή του στους επόμενους 60 μήνες, η αξιοποίηση του υφιστάμενου αεροδρομίου Νίκου Καζαντζάκη με καινοτόμες δράσεις και η ολοκλήρωση εντός χρονοδιαγραμμάτων όλων των συνδέσεων του νέου αεροδρομίου με τους οδικούς άξονες της Κρήτης».
«Μιλάμε για ένα ολιστικό έργο που είχε εξαγγελθεί επί Γιώργου Σουφλιά, είχε δύο καθυστερήσεις επί κυβέρνησης Σαμαρά και 7 καθυστερήσεις επί δικών σας ημερών. Η ΝΔ θα είναι αρωγός του έργου ώστε τα επόμενα 5 χρόνια να παραδοθούν σε χρήση όλες οι υποδομές του», πρόσθεσε ο κ. Μπουκώρος.
ΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΣΤΗΝ ΕΝΑΡΞΗ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ
Η κύρωση από τη Βουλή των Ελλήνων φέρνει το έργο στην γραμμή εκκίνησης. Ο παραχωρησιούχος είναι επίσημα πλέον η κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ-GMR. Όπως σημειώνουν κύκλοι κοντά στο έργο για να δούμε το εργοτάξιο σε πλήρη ανάπτυξη θα πρέπει να περιμένουμε κάποιους μήνες μέχρι να ολοκληρωθούν οι πάσης φύσης μελέτες, να ολοκληρωθούν οι απαλλοτριώσεις. Η ολοκλήρωση των έργων σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να γίνει σε 5 χρόνια από τον χρόνο έναρξης της περιόδου κατασκευής. Κατά τη διάρκεια των έργων εκτιμάται ότι θα απασχοληθούν συνολικά 1.500 άτομα.
Οι κατασκευαστικές εργασίες περιλαμβάνουν την υλοποίηση:
- του νέου ανισόπεδου κόμβου Χερσονήσου (στον ΒΟΑΚ)
- οδος σύνδεσης του αεροδρομίου με τον ΒΟΑΚ στο ύψος του οικισμού Χερσονήσου μήκους 18 χλμ. Θα αφορά κλειστό αυτοκινητόδρομο 18χλμ
- εργασίες αποκατάστασης στην υφιστάμενη εθνική οδό Χερσόνησος-Καστέλι
- οδός σύνδεσης του αεροδρομίου με την οδό Αρκαλοχωρίου-Βιάννος μήκους 5 χλμ.
- νέα περιμετρική οδός Καστελίου μήκους 1,5 χλμ. και
- εξωτερικός περιμετρικός δικτύου αεροδρομίου με την αναβάθμιση των υφιστάμενων οδών, συνολικού μήκους 20 χλμ.
Το αεροδρόμιο θα διαθέτει:
- 1 διάδρομο προσγείωσης-απογείωσης μήκους 3.200 μ. κατηγορίας κατά ICAO 4E
- 1 παράλληλο τροχόδρομος κίνησης αεροσκαφών ίσου μήκους
- 8 συνδετήριους τροχόδρομους του διαδρόμου με τον παράλληλο τροχόδρομο
- 2 συνδετήριους τροχόδρομους με τον διάδρομο του Στρατιωτικού Αεροδρομίου
- χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (APRON) συνολικής επιφάνειας 400 στρεμμάτων
- 27 θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών κατηγορίας κατά ICAO C & 5+1 θέσεις τύπου MARS κατηγορία κατά ICAO E
- 1 Τερματικό κτίριο Αεροσταθμού (Terminal Building) 5 επιπέδων συνολικής επιφάνειας 72.000m2 εκ των οποίων τα 13.000m2 χώροι εμπορικών χρήσεων και 1.100m2 μόνιμοι εκθεσιακοί χώροι
- 11 κτίρια/εγκαταστάσεις απαιτήσεων λειτουργίας αεροδρομίου: Πύργος Ελέγχου, Πυροσβεστική, Αστυνομία, Συντήρησης Αεροδρομίου, εγκατάστασης εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης, Κέντρο ενέργειας, Υποσταθμός 150kV, Δεξαμενές Νερού, εγκατάσταση Βιολογικού Καθαρισμού, εγκατάσταση αποθήκευσης καυσίμων και ανεφοδιασμού αεροσκαφών μέσω υπόγειου συστήματος Hydrant και εγκατάσταση συλλογής απορριμμάτων αεροδρομίου
- χώρους στάθμευσης και εξυπηρέτησης οχημάτων
- εσωτερικό δίκτυο οδοποιίας και
- χώρους εμπορικών χρήσεων 400 στρεμμάτων
ΠΩΣ ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ
Σύμφωνα με την προσφορά, οι μετοχές θα αντιστοιχούν κατά 45,90% στο Ελληνικό Δημόσιο και κατά 54,1% στην κοινοπραηία ΤΕΡΝΑ-GMR Airports. Η εταιρεία Παραχώρησης έχει τίτλο «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε», ενώ το έργο «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού».
Το κόστος κατασκευής, ύψους 480 εκατ. ευρώ, δεν περιλαμβάνει τον εξοπλισμό αεροναυτιλίας, ο οποίος ανήκει στη δικαιοδοσία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ). Η τελευταία, από κοινού με τον παραχωρησιούχο, μετά την ημερομηνία έναρξης της παραχώρησης, θα καθορίσει τους όρους προμήθειάς του.
Προβλέπεται ακόμη, η καταβολή αντισταθμιστικού ανταλλάγματος από την εταιρεία προς το Δημόσιο, που αντιστοιχεί στο 2% επί των εσόδων που προκύπτουν από την εκμετάλλευση του έργου (1% στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και 1% στους ΟΤΑ).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα