Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 15 Μαΐου 2019

4 ώρες το Αθήνα-Θεσσαλονίκη με το ηλεκτρικό τρένο από Δευτέρα, μεγάλη μείωση χρόνου σε όλα τα δρομολόγια

κείμενο από το ypodomes.com
Μετά από 30 και πλέον χρόνια μεγάλων έργων και κατασκευών η νέα διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης είναι έτοιμη να λειτουργήσει. Αν και το νέο είχε γίνει γνωστό προς το τέλος της εβδομάδας, επισημοποιήθηκε και τελικά από τη Δευτέρα 20 Μαϊου 2019, ελληνικός σιδηρόδρομος περνάει σε μία νέα ημέρα. Το δρομολόγιο Αθήνας-Θεσσαλονίκης αρχικά με ένα ζεύγος δρομολογίων, θα διανύεται σε 3 ώρες και 57 λεπτά από την Θεσσαλονίκη μέχρι την Αθήνα και θα γίνονται στάσεις σε Λάρισα και Παλαιοφάρσαλο. Σε 4 ώρες και 10 λεπτά θα γίνονται τα δρομολόγια από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη με στάσεις σε Λιανοκλάδι και Λάρισα.
Από Αθήνα, πρώτο (και πιο γρήγορο) αναχώρηση στις 06:22 και μετά ανά τρίωρο, 22 λεπτά μετά την ώρα, δηλ. 09:22 - 12:22 - 15:22 & 18:22.
Από Θεσσαλονίκη εκκίνηση 06:27 και τα επόμενα ανά τρεις ώρες, αλλά 15 λεπτά μετά την ώρα, δηλαδή 09:15. 12:15, 15:15 & 18:15. Επιπλέον υπάρχει το βραδυνό ζευγάρι 600/601.
Οι χρόνοι κατεβαίνουν όπως είναι αντιληπτό και στις στάσεις που θα γίνονται. Για παράδειγμα, στο πρωινό "γρήγορο" δρομολόγιο το Αθήνα-Λιανοκλάδι θα γίνεται σε 1 ώρα και 47 λεπτά ενώ το Αθήνα-Λάρισα σε μόλις 2 ώρες και 48 λεπτά. Αντίστοιχα το Θεσσαλονίκη-Λάρισα θα γίνεται σε μία ώρα και 20 λεπτά. Αναφορικά με τα τρένα τα οποία ανέλαβαν το "γρήγορο δρομολόγιο", η ηλεκτράμαξα είναι Siemens - Krauss Maffei "HellasSprinter" και ο τύπος των βαγονιών είναι UIC-Z1 Modular.
Τα δύο τρένα που αναλαμβάνουν το "γρήγορο δρομολόγιο" είναι δηλαδή, όπως σας είχε αποκαλύψει το ypodomes.com δύο υφιστάμενες ηλεκτράμαξες με βαγόνια τα οποία, αναβαθμίστηκαν και απέκτησαν και νέο πάροχο στο κυλικείο, την εταιρεία ΒΕΝΕΤΗ. Επιπλέον, στο πρωινό τρένο από Αθήνα για Θεσσαλονίκη, αρχικά πιλοτικά, στην πρώτη θέση θα διατίθεται και wi-fi, λεπτομέρεια εντυπωσιακή για ελληνικό τρένο καθώς μέχρι σήμερα με δυσκολία μπορούσες να έχεις σήμα μέσα στα βαγόνια.
Μεγάλο νέο όμως αποτελεί και το γεγονός ότι όλα τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα διεξάγονται από την ερχόμενη Δευτέρα με ηλεκτρικά τρένα και μάλιστα σε εξαιρετικούς χρόνους. Σε όλα τα υπόλοιπα δρομολόγια, που είναι επιπλέον πέντε μέσα στην ημέρα, το Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα γίνεται σε 4 ώρες και 23 λεπτά και το Θεσσαλονίκη-Αθήνα σε μόλις 4 ώρες και 9 λεπτά.
Σε αυτά τα δρομολόγια θα γίνονται οι στάσεις που γνωρίζουμε μέχρι σήμερα αλλά με σημαντική χρονική μείωση. Οι στάσεις θα είναι σε ΣΚΑ, Οινόη, Θήβα, Λιβαδειά, Λιανοκλάδι, Δομοκός, Παλαιοφάρσαλος, Λάρισα, Κατερίνη και Πλατύ.
Σχετιικά με τις τιμές, όπως μαθαίνει το ypodomes.com η τιμολογιακή πολιτική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και συγκεκριμένα: Για το δρομολόγιο Αθήνα-Θεσσαλονίκη η πρώτη θέση κοστίζει 55 ευρώ με 20% έκπτωση για την επιστροφή και η δεύτερη θέση κοστίζει 45 ευρώ με έκπτωση 20%.
Ο ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΟΛΙΣ ΞΕΚΙΝΑ
Ο μετασχηματισμός όμως των δρομολογίων και των τρένων, μόλις ξεκινά. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, υπόσχεται πως αυτό που θα ζήσουμε από τις 20 Μαϊου είναι μόνο η αρχή, καθώς στο μέλλον προγραμματίζεται η εγκατάσταση wi-fi σε όλα τα τρένα και όλες τις θέσεις (Α` και Β`), καθώς και άλλες αναβαθμισμένες υπηρεσίες ειδικότερα για την πρώτη θέση.
Επιπλέον, σε αναμονή είμαστε και για την έλευση των Pendolino, των Ιταλικών τρένων που θα έρθουν, όχι όμως όπως φαίνεται τόσο άμεσα, τουλάχιστον όχι μέσα στο καλοκαίρι.
Επόμενος στόχος είναι με την ολοκλήρωση της σηματοδότησης και του ETCS, να μειωθούν και άλλο οι χρόνοι μέχρι να φτάσουν στον απόλυτο στόχο, τις 3 ώρες και 15 λεπτά, κάπου μέσα στο 2020.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα